AUTOSTRADA NORDULUI. Câștigătorul proiectării tronsonului de drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița va fi reevaluat, procedura întârziind semnarea contractului de execuție atribuit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru suma de 15,2 milioane de lei + TVA (echivalentul a aproape 3,7 milioane de euro) asocierii de firme formată din Search Corporation & Egis International SAS & Egis Romania SA & SC Formin SA.
După cum 2mnews v-a informat la începutul anului (detalii AICI), licitația a fost contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) și a fost admisă parțial (aveți detalii AICI). În acest moment, avem toate datele pentru a explica, pe înțelesul tuturor, ce a fost admis din ceea ce a contestat proiectantul clujean Explan și cum se repercutează decizia asupra contractului de proiectare a tronsonului Baia Mare – Bistrița din drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava (prezentat public sub denumirea improprie Autostrada Nordului, deși nu este o autostradă).
Conform deciziei CNSC raportul desemnării câștigătorului licitației a fost ANULAT și CNAIR este obligată să “reevalueze oferta” asocierii desemnate câștigătoare, pentru că nu a fost respectată documentația de atribuire. Ce nu s-a admis din contestația Explan este admiterea ofertei acesteia (Explan a fost exclus din licitație, respingându-i-se oferta, iar CNSC a decis că aceasta s-a făcut pe drept).
Simplificat, oferta asocierii anunțate inițial ca fiind câștigătoare (cu lider de asociere Search Corporation) trebuie evaluată din nou, iar în urma acesteia trebuie refăcut raportul desemnării câștigătorului. E greu de crezut că va fi schimbat câștigătorul licitației, în cazul în care oferta lui Search Corporation nu va fi respinsă pe criterii de legalitate. Așadar, e posibil ca și al doilea raport de atribuire a contractului să aibă câștigător pe Search Corporation & asociații, însă refacerea parțială a procedurii duce la întârzierea semnării contractului.
În afara celor două firme/asocieri de firme deja menționate (Explan și asocierea Search Corporation) la licitația pentru proiectarea acestui tronson de drum de viteză s-a mai înscris un singur ofertant: asocierea de firme K-Box Construction Design & Omikron Kappa Consulting (firme din Grecia, controlate de arhitectul Antonio Kapraras și Nikos Koronakis).
Vă reamintim, că drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava a fost împărțit în 3 loturi, pe două dintre acestea semnându-se deja contractele de execuție a propiectării. Unicul tronson pentru care contratul de proiectare nu a început este Baia Mare – Bistrița (din motivele deja explicate).
Studiul de fezabilitate la tronsonul Baia Mare – Bistrița (unul dintre cele trei loturi în care a fost împărțită Autostrada Nordului, care este prevăzut pe traseul Baia Mare – Dej – Bistrița) trebuie finalizat în 18 luni de la semnarea contractului (14 luni pentru elaborarea SF-ului şi 4 luni pentru asistenţa tehnică la documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de execuție efectivă a drumului).
Cătălin VISCHI, Liviu DAMIAN
ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.