EXCLUSIV – Câștigătorul proiectării tronsonului de drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița va fi reevaluat: procedura întârzie semnarea contractului

0
2777

AUTOSTRADA NORDULUI. Câștigătorul proiectării tronsonului de drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița va fi reevaluat, procedura întârziind semnarea contractului de execuție atribuit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru suma de 15,2 milioane de lei + TVA (echivalentul a aproape 3,7 milioane de euro) asocierii de firme formată din Search Corporation & Egis International SAS & Egis Romania SA & SC Formin SA.

 

După cum 2mnews v-a informat la începutul anului (detalii AICI), licitația a fost contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) și a fost admisă parțial (aveți detalii AICI). În acest moment, avem toate datele pentru a explica, pe înțelesul tuturor, ce a fost admis din ceea ce a contestat proiectantul clujean Explan și cum se repercutează decizia asupra contractului de proiectare a tronsonului Baia Mare – Bistrița din drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava (prezentat public sub denumirea improprie Autostrada Nordului, deși nu este o autostradă).

 

Conform deciziei CNSC raportul desemnării câștigătorului licitației a fost ANULAT și CNAIR este obligată să “reevalueze oferta” asocierii desemnate câștigătoare, pentru că nu a fost respectată documentația de atribuire. Ce nu s-a admis din contestația Explan este admiterea ofertei acesteia (Explan a fost exclus din licitație, respingându-i-se oferta, iar CNSC a decis că aceasta s-a făcut pe drept).

 

Simplificat, oferta asocierii anunțate inițial ca fiind câștigătoare (cu lider de asociere Search Corporation) trebuie evaluată din nou, iar în urma acesteia trebuie refăcut raportul desemnării câștigătorului. E greu de crezut că va fi schimbat câștigătorul licitației, în cazul în care oferta lui Search Corporation nu va fi respinsă pe criterii de legalitate. Așadar, e posibil ca și al doilea raport de atribuire a contractului să aibă câștigător pe Search Corporation & asociații, însă refacerea parțială a procedurii duce la întârzierea semnării contractului.

 

În afara celor două firme/asocieri de firme deja menționate (Explan și asocierea Search Corporation) la licitația pentru proiectarea acestui tronson de drum de viteză s-a mai înscris un singur ofertant: asocierea de firme K-Box Construction Design & Omikron Kappa Consulting (firme din Grecia, controlate de arhitectul Antonio Kapraras și Nikos Koronakis).

 

Vă reamintim, că drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava a fost împărțit în 3 loturi, pe două dintre acestea semnându-se deja contractele de execuție a propiectării. Unicul tronson pentru care contratul de proiectare nu a început este Baia Mare – Bistrița (din motivele deja explicate).

 

Studiul de fezabilitate la tronsonul Baia Mare – Bistrița (unul dintre cele trei loturi în care a fost împărțită Autostrada Nordului, care este prevăzut pe traseul Baia Mare – Dej – Bistrița) trebuie finalizat în 18 luni de la semnarea contractului (14 luni pentru elaborarea SF-ului şi 4 luni pentru asistenţa tehnică la documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de execuție efectivă a drumului).

 

Cătălin VISCHI, Liviu DAMIAN



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here