VARIANTA DE OCOLIRE BAIA MARE – Forajele și investigațiile geofizice pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru Centura Băii Mari, licitate la 3 milioane de lei

0
5325

SUPLIMENTARE DE LUCRĂRI. Administrația județeană (Consiliul Județean Maramureș) a scos la licitație contractul pentru lucrări complementare studiului geotehnic al studiului de fezabilitate privind Varianta de Ocolire a municipiului Baia Mare, estimând că va plăti un maxim de 3 milioane de lei (suma cuprinde TVA). Finanțarea lucrărilor se asigură din bugetele celor doi parteneri din proiect, respectiv CJ Maramureș și Primăria Baia Mare, care s-au asociat pentru realizarea acestui obiectiv de investiție în 21 decembrie 2020.

 

Inițial, studiul de fezabilitate a fost contractat la suma de  Lucrarea de elaborare a studiului de fezabilitate  pentru Varianta de Ocolire Baia Mare a fost atribuită în 18 noiembrie 2021 firmei ieșene Drum Pod Invest SRL Iași, controlată de Radu Judele, la suma de 2,33 milioane de lei (exact: 2.337.874 lei, sumă care include TVA și care a fost cu 20% sub prețul estimat de Consiliul Județean Maramureș).

 

În urma redimensionării traseului, de la o lungime de 26,9 kilometri (aceasta fiind varianta licitată și contractată) la o lungime de 31,91 de kilometri + circa 4 kilometri drumuri de legături (ieșiri/intrări), studiul geotehnic trebuie extins (cu foraje suplimentare). Implicit, costurile de elaborare a Studiului de Fezabilitate s-a dublat, de la 3 milioane de lei la circa 6 milioane de lei. De asemenea, decizia redimensionării traseului Variantei de Ocolire a Băii Mari va duce la o întârziere semnificativă a finalizării SF-ului, documentație obligatorie în dosarul de solicitare a finanțărilor nerambursabile.

 

Contractul de completare a SF-ului centurii rutiere a municipiului reședință de județ, care va fi atribuit pe criteriul Prețul cel mai mic, prevede executarea a 380 de foraje, dar și investigații geofizice. Ofertele sunt așteptate până la 11 octombrie 2022, iar durata contractului este de 18 luni.

 

Traseul aprobat al centurii rutiere a Băii Mari străbate ruta Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie (cu scurte porțiuni și pe teritoriile administrative ale comunelor Dumbrăvița și Șișești). Pe o lungime de circa 20 de kilometri, varianta de ocolire a Băii Mari este proiectată cu 2 x 2 benzi (două benzi pe sens), iar pe 12 kilometri cu 2 x 1 benzi. Pe o lungime de 26 km se va putea rula cu 100 km/h, iar pe 6 km cu o viteză de 80 km/h.

 

Modificarea importantă constă în extinderea traseului până la ieșirea din Baia Sprie (în zona fostei mine) – în varianta inițială, acesta se oprea la intrarea în Baia Sprie -, în acest moment proiectul cuprinzând 21 de pasaje, 14 viaducte, 4 poduri (unul peste pârâul Băița, două peste râul Lăpuș – dintre care unul în zona Bozânta – și unul peste o vale) și două parcări de scurtă durată (la kilometri 6 și 17), precum și 9 noduri rutiere prin care se fac conexiunile cu drumurile naționale și județene intersectate (DN1C, DC98, DJ182B, DN18B, DJ184, DN18) și zonele de interes (aeroport, zona industrială din sud-estul Băii Mari).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here