SUPLIMENTARE DE LUCRĂRI. Administrația județeană (Consiliul Județean Maramureș) a scos la licitație contractul pentru lucrări complementare studiului geotehnic al studiului de fezabilitate privind Varianta de Ocolire a municipiului Baia Mare, estimând că va plăti un maxim de 3 milioane de lei (suma cuprinde TVA). Finanțarea lucrărilor se asigură din bugetele celor doi parteneri din proiect, respectiv CJ Maramureș și Primăria Baia Mare, care s-au asociat pentru realizarea acestui obiectiv de investiție în 21 decembrie 2020.
Inițial, studiul de fezabilitate a fost contractat la suma de Lucrarea de elaborare a studiului de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Baia Mare a fost atribuită în 18 noiembrie 2021 firmei ieșene Drum Pod Invest SRL Iași, controlată de Radu Judele, la suma de 2,33 milioane de lei (exact: 2.337.874 lei, sumă care include TVA și care a fost cu 20% sub prețul estimat de Consiliul Județean Maramureș).
În urma redimensionării traseului, de la o lungime de 26,9 kilometri (aceasta fiind varianta licitată și contractată) la o lungime de 31,91 de kilometri + circa 4 kilometri drumuri de legături (ieșiri/intrări), studiul geotehnic trebuie extins (cu foraje suplimentare). Implicit, costurile de elaborare a Studiului de Fezabilitate s-a dublat, de la 3 milioane de lei la circa 6 milioane de lei. De asemenea, decizia redimensionării traseului Variantei de Ocolire a Băii Mari va duce la o întârziere semnificativă a finalizării SF-ului, documentație obligatorie în dosarul de solicitare a finanțărilor nerambursabile.
Contractul de completare a SF-ului centurii rutiere a municipiului reședință de județ, care va fi atribuit pe criteriul Prețul cel mai mic, prevede executarea a 380 de foraje, dar și investigații geofizice. Ofertele sunt așteptate până la 11 octombrie 2022, iar durata contractului este de 18 luni.
Traseul aprobat al centurii rutiere a Băii Mari străbate ruta Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie (cu scurte porțiuni și pe teritoriile administrative ale comunelor Dumbrăvița și Șișești). Pe o lungime de circa 20 de kilometri, varianta de ocolire a Băii Mari este proiectată cu 2 x 2 benzi (două benzi pe sens), iar pe 12 kilometri cu 2 x 1 benzi. Pe o lungime de 26 km se va putea rula cu 100 km/h, iar pe 6 km cu o viteză de 80 km/h.
Modificarea importantă constă în extinderea traseului până la ieșirea din Baia Sprie (în zona fostei mine) – în varianta inițială, acesta se oprea la intrarea în Baia Sprie -, în acest moment proiectul cuprinzând 21 de pasaje, 14 viaducte, 4 poduri (unul peste pârâul Băița, două peste râul Lăpuș – dintre care unul în zona Bozânta – și unul peste o vale) și două parcări de scurtă durată (la kilometri 6 și 17), precum și 9 noduri rutiere prin care se fac conexiunile cu drumurile naționale și județene intersectate (DN1C, DC98, DJ182B, DN18B, DJ184, DN18) și zonele de interes (aeroport, zona industrială din sud-estul Băii Mari).
Cătălin VISCHI
ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.