MOTORSPORT – În 28-29 august, în Baia Mare, etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă

0
482

TROFEUL GUTÂI. Campionatul Naţional de Viteză în Coastă ediția 2021, organizat sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, se pregătește să poposească la Baia Mare și pe DN 18 Pasul Gutâi, pentru cea de-a șasea etapă (din cele 8 câte sunt programate în acest an): Trofeul Gutâi.

 

În ediția din 2020, Campionatul Național de Viteză în Coastă a revenit în Maramureș după o pauză de 9 ani, traseul pe care s-a desfășurat fiind cel mai lung din campionat, cu o lungime de 5,2 kilometri. 2mnews vă va informa în timp util cu privire la restricțiile de circulație pe DN 18 Pasul Gutâi impuse de evenimentul motorsport (ruta alternativă recomandată pentru traseul Baia Mare – Sighetu Marmației fiind pe DJ 184 Cavnic).

 

În cea mai recentă etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, desfășurată în weekendul trecut, la Sinaia, unde s-au prezentat la start 62 de concurenți, s-a impus pilotul bucureștean Alexandru Mirea (care a pilotat un Radical SR 8). La Sinaia, Mirea a fost urmat pe podium de Silviu Dumitrescu (Ossela PA 2000 EVO) și de Costel Căşuneanu (Skoda Fabia R5). Mirea se află la a doua victorie în acest sezon, după ce s-a impus şi în etapa a treia, Transalpina Challenge, desfăşurată la Rânca.

 

În clasamentul general conduce Octavian Ciovică (Radical SR8) – 70,75 puncte, urmat de Costel Căşuneanu (Skoda Fabia R5) – 70 puncte, Alexandru Mirea (Radical SR8) – 68 puncte. După etapa de la Baia Mare, Campionatul Național de Viteză în Coastă ia o pauză până în toamnă, ultimele două etape fiind programate în 19 septembrie (la Câmpulung Muscel) și 10 octombrie (în Poiana Brașov).

 

Viteza în coastă este una dintre cele mai vechi discipline sportive automobilistice atestate în România. Într-o cursă de viteză în coastă fiecare concurent urmărește să obțină cel mai scurt timp (de unde termenul de viteză) pe un traseu de asfalt cu diferență de nivel parcurs în urcare (de aici și denumirea de „coastă”). Startul se dă individual, la interval de 30 de secunde sau 1 minut, fiecare concurent fiind singur pe traseu.

 

Spre deosebire de raliuri, cursele de viteză în coastă necesită doar prezența pilotului, printre automobilele prezente la start regăsindu-se și monoposturi. Conform regulamentului Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS), un traseu poate fi omologat pentru o etapă de Campionat Național de Viteză în Coastă, dacă are minim 3 km lungime iar asfaltul este de bună calitate. Pe traseu sunt amplasate posturi ale comisarilor de traseu, iar cronometrarea se face cu un sistem de fotocelule.

 

* Foto: @FRAS

 

Andrei TUDORAN



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here