TRANZACȚIA CU AUTOGARA. În 6 noiembrie 2023, Primăria Baia Mare a eliberat două certificate de urbanism (cel care declanșează obținerea celorlalte autorizații, avize, certificate, documentații impuse de legislație pentru implementarea unui proiect imobiliar, în acest caz) firmei Azima Invest Grup SRL, înregistrată în București, unul vizând demolarea construcțiilor de pe peronul Autogării Baia Mare (localizată pe strada Gării nr. 2) și celălalt pentru edificarea în acel loc a unui supermarket Lidl, cu amenajările aferente acestuia (parcări, amenajarea acceselor pietonale și auto, amplasarea unui post trafo, a unui totem publicitar, împrejmuire etc.).
Firma Azima Invest Grup SRL este specializată în lucrări speciale de construcții, deținută, scriptic, de Mara Butean (28 de ani) din București, este proprietara firmei care deține Autogara Baia Mare (și a terenului pe care este edificată aceasta, precum și peroanele), Epcon Prod-Impex, la care firma lui Butean deține 99% din părțile sociale (asociat minoritar, cu 1%, este Dumitru Crețu, originar din Buzău).
După preluarea autogării (mai exact: menținerea acesteia în familia Butean) prin paravanul scriptic al unei mici firme specializate în lucrări de instalații electrice, Epcon Prod Impex (care a înregistrat ultima cifră de afaceri la sub 1 milion de lei/an 2022, un profit de 112.135 lei, realizat cu 10 angajați, dar și datorii de circa 720.000 lei), proprietarul real/scriptic, Mara Butean, prin firma de construcții Azima Invest Grup, a obținut în 2022 un certificat de urbanism pentru edificarea în locul platformelor C2 și C3 (aferente peronului Autogării) a unui supermarket. Acest certificat de urbanism a expirat fără să producă efecte, însă acum a fost reînoit și dublat de cel care îi permite să avanseze documentațiile pentru obținerea autorizației necesară demolării construcțiilor (chioșcuri și copertină).
Contactată de 2mnews pentru lămuriri în privința investiției (și eventuale explicații despre dispariția Autogării – aceasta fiind în imposibilitatea de a mai funcționa fără peroane), Mara Butean (absolventă a Facultății de Drept a Universității București) a refuzat dialogul, spunând: „Nu doresc să vorbesc cu presa”.
Respectându-i alegerea, subliniem de ce aceasta este greșită: în principal, proiectul edificării unui supermarket Lidl în locul peronului Autogării din Baia Mare modifică utilitatea dată locului și lasă întreg municipiul reședință de județ cu o singură autogară, mult mai mică, cea care aparține companiei private de transport public Fany. În plus, orice locație s-ar găsi pentru edificarea unei noi autogări va avea mai multe minusuri decât actuala, situată strategic, chiar lângă gara orașului (varianta relocării tuturor operatorilor de transport care fac curse județene și interjudețene în autogara firmei Fany este utopică, aceasta fiind mult prea mică pentru a-i putea găzdui pe toți – deși avem dubii că proprietarul și-ar dori asta). De aceea, Butean, măcar din postura scriptică pe care o are, are obligația morală de a-și explica proiectul băimărenilor.
Sereleul care deține Autogara Baia Mare, Epcon Prod Impex SRL – și pe care îl are în proprietate Butean, prin Azima Invest Grup (firmă cu care a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,78 milioane de lei și un profit net de 423.810 lei, realizat cu 19 angajați, dar și cu datorii de 10,88 milioane de lei) -, are licență ARR pentru activități de autogară valabilă până la 30 iulie 2024. În actualele condiții, cam atât va avea și Autogara Baia Mare funcționalitatea dată la înființare, în anii ’70.
Concluzie, între magazinul Supeco și clădirea Autogării, pe actualele peroane ale acesteia, se va edifica un supermarket Lidl. Cel mai probabil, cel deținut de Lidl în apropiere, la câteva sute de metri, în spatele benzinăriei MOL de lângă podul de la Gară, va fi desființat/vândut.
Cătălin VISCHI
ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.
O modificare dezastruoasă a funcționalității zonei….la care primăria își dă acordul ! Se pare că la primărie lipsește cu desăvârșire profesionalismul în ceea ce privește buna și eficienta organizare / amenajare a unei zone și din punct de vedere arhitectural !
Dumnezeu sa le judece MATUL BLESTEMAT DIN EI, începând de la vârful primăriei până hoții de su(…)ci de pe lângă ei.Satana sa le stea la dreapta lor.,morți vi. (comentariu moderat – limbaj excesiv)
Exact de încă un supermarket avea nevoie Baia Mare, că în rest are tot ce-i trebuie 😓
1-dispare o mizerie din oraș 2- nu e de vină proprietarul că pe autorități nu le interesează o autogară în oraș 3- în Cluj autogara este la fel de mizerabilă
Nu e posibil cum sa lasi un oras ca Baia Mare resedinta de judet fara autogara care e foarte bine amplasata langa gara pentru un supermarket Lidl cand în oras na sunt patru magazine Lidl. Rusine conducerii orasului.
Este benzinăria MOL lângă podul de la Gară. Se vede ca nu prea mai locuiți prin oras D-le Vischi. Apreciez articolele Dvs oricum .
Am greșit, am corectat, mulțumesc.
Porci și hoți
Bine faci tată , demolați locul ăla infect !!! Și pe urmă și gara CFR !!! care este locul aurolacilor de zeci de ani !!!!!!! Dacă nu sunt în stare să se facă o gară cum sunt în alte state Europene , așteptăm de zeci de ani să fie modernizat acel loc …dar de unde ????? Cine ,????? , că e catastrofa ce este acolo , putoare de urină peste tot , aurolaci , prostituate și alte specimene de persoane care își petrec nopțile în incinta gării pândind persoane de pe care poate sălta niște bani sau bijuteri .
În aceste momente ar trebui să intervină Consiliul Județean sau Primăria Baia Mare, care să încerce să achiziționeze autogara de la proprietar, să ceară transferarea gării de la CFR și să construiască pe fonduri europene un nod intermodal modern de transport. În alte orașe de ce se poate, dar la noi nu?
Nici CJ și nici Primăria (aia cu atât mai puțin) nu au bani nici să cumpere, nici să dezvolte o nouă autogară. Primăria nu are bani nici să recompartimenteze sediul BCR pe care l-au cumpărat ca sediu și prevăd că o să crească și acolo copaci ca la ștrand până când o să aibă.
La noi nu se vrea.
Lidl? Mai penal ca lidl nu cred ca se poate. In plus, este un lidl peste drum. Something smells fishy.
Pentru ca la noi nu se vrea asa ceva! Tu crezi ca cerecash nu a beneficiat de vreun avantaj necuvenit din treaba asta?