FULGUL DE NEA ȘI TONA DE SARE – O altă iarnă călduroasă, dar „stăm liniștiți la locurile noastre” pentru că Drumuri-Poduri Maramureș a cumpărat alte 10.000 tone de sare să ne deszăpezească

1
1489

ACHIZIȚIA CARE SFIDEAZĂ ȘTIINȚA. După ce în iarna trecută, cea mai caldă din istoria măsurătorilor meteorologice din România, administratorul drumurilor județene din Maramureș, firma Drumuri-Poduri Maramureș SA, a cumpărat 10.000 de tone de sare industrială pentru a o folosi la deszăpezire, în această iarnă societatea care are ca unic acționar Consiliul Județean a recidivat, achiziționând aceeași cantitate.

 

Achiziția a fost contractată de la Societatea Națională a Sării SA, care trebuie să livreze cantitățile comandate în perioada 1 octombrie 2023 – 15 aprilie 2024 de la una dintre salinele pe care le exploatează și care sunt situate în apropierea Maramureșului. Contractul, care a fost încheiat la 7 septembrie 2023 și care se întinde pe o durată de 197 de zile, a fost încheiat la valoarea de peste 4,7 milioane de lei (exact: 4.760.000 de lei sumă care include TVA), adică circa 2,1 lei/kg de sare industrială.

 

Firma Societatea Națională a Sării SA, cunoscută sub prescurtarea Salrom, este controlată de statul român (prin Ministerul Economiei, care deține 51% din acțiuni) și de Fondul Proprietatea SA (care are o participație de 49%) și produce sare (gemă, soluție, recristalizată) și calcar în cele 7 sucursale – Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea (jud. Vâlcea), Salina Slănic Prahova (jud. Prahova), Salina Ocna Dej (jud. Cluj), Salina Ocna Mureș (jud. Alba), Salina Târgu Ocna (jud. Bacău), Salina Praid (jud. Harghita) şi Salina Cacica (jud. Suceava).

 

Anul trecut, firma a încheiat cu o cifră de afaceri de 498 de milioane de lei, raportând un profit net de circa 120,75 milioane de lei, realizat cu 1.410 angajați, dar și cu datorii de peste 108 milioane de lei.

 

În urmă cu un an, firma Drumuri și Poduri Maramureș SA a semnat un contract similar (tot cu Salrom, tot pentru 10.000 tone de sare și tot la valoarea de 4,76 milioane de lei). Iarna trecută a fost declarată oficial cea mai caldă iarnă din istoria măsurătorilor meteorologice. Suspiciunile cauzate de cantitatea enormă contractată pentru deszăpezirea drumurilor județene din Maramureș, precum și evoluția pe ierni a apetenței administratorilor pentru achiziția sării le-am explicat AICI. Cu cât ninge mai puțin, cu atât mai multă sare se achiziționează.

 

* Foto generică: @playtech.ro

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Dacă în Martie mai rămâne sare neconsumată , ar putea să o amestece cu betonul ce se toarnă la Autostrada Nordului , și astfel n-o să mai fie nevoie la iarnă să se arunce sare pe noua autostradă !
    In Sud e Autostrada Soarelui , aici în Nord … Autostrada Sării !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here