ÎN LICITAȚIE. Direcția Silvică Maramureș a scos la licitație un contract de peste o jumătate de milion de lei (exact: 522.242,70 lei, sumă care include TVA) care vizează întreținerea (inclusiv pe perioada iernii, prin servicii de deszăpezire) și servicii de mișcare pe Calea Ferată Forestieră (CFF) Valea Vaserului pe timp de un an (12 luni).
Linia ferată forestieră cu ecartament îngust Valea Vaserului (clasată ca monument istoric – este ultima cale ferată forestieră cu abur din Europa care încă mai este folosită pentru transportul lemnului) are 55,6 kilometri și pornește din Vișeu de Sus, parcurgând traseul pe Valea Vaserului până la stația Coman, aproape de granița cu Ucraina. CFF Valea Vaserului este exploatată atât forestier (de RG Holz Company, firma primarului Vasile Coman Vărzaru), cât și turistic (de Saorsa Turism, firma lui Vasile Coman, verișorul primarului cu același nume – firmă care are un profit net de circa 1 milion de euro/an) și este în administrarea Ocolului Silvic Vișeu.
Pe CFF Valea Vaserului activitatea de transport și circulația trenurilor este efectuată de RG Holz Company SRL, în baza regulamentului de exploatare avizat de AFER în 2005 (în care sunt stipulate modul de circulație a trenurilor, manevra, stații de cale ferată, date tehnice). Întreţinerea infrastructurii feroviare, serviciul de mişcare şi serviciul de deszăpezire este asigurată de către asocierea a două societăți comerciale (Conrep SA și RG Holz Company SRL), care dețin un agrement tehnic eliberat de către Autoritatea Feroviară Română pentru activitatea de întreţinere curentă, reparaţii periodice şi capitale a liniilor de cale ferată în execuţie manuală fără sudarea șinelor.
CFF Valea Vaserului a fost construită în perioada 1932-1961, cu ecartament îngust (760 mm) specific regiunilor accidentate, și urmează cursul râului Vaser. Contractul va fi atribuit pe criteriul Prețul cel mai mic, iar ofertele sunt așteptate până la 30 octombrie 2023. În perioada 2015-2022, acest serviciu (monopolizat de firmele locale apropiate primarului din Vișeu de Sus, Conrep și Holz Company) a evoluat financiar de 411.000 la 512.000 lei.
* Foto: @mocanita-maramures.com
Cătălin VISCHI
ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Intretinere care lipseste cu desavarsire.
De ce trebuie să plătească statul român, dacă este firmă privată?
dar de ce nu ii face intretinere primarul din Viseu, cel care foloseste linia mocanitei ca sa exploateze masa lemnoasa – de ce credeti ca nu merge pana la capat – ca sa nu vada prostimea cat lemn se taie si se fura – asta ar fi si culmea sa le platim la hotii de lemne si intretinerea caii ferate :))))
In prezent nu mai parcurge toata distanta, ci doar jumatate din ea si din cate stiu mai o Mocanita prin judetul Suceava.
N-ar fi mult daca s-ar si face intretinere.