AVEM O PROBLEMĂ. LA MANSARDĂ – Șeful de la Drumuri și Poduri Maramureș, Emil Marinescu, s-a pregătit de iarnă grea: a cumpărat 10.000 tone de sare (!!!) cu 4,76 milioane de lei

1
1379

BANII PUBLICI, AI NIMĂNUI. Șeful de la Drumuri și Poduri SA, pesedistul Emil Marinescu (61 de ani), pare un personaj desprins din bancul cu șeful de trib care, pentru ca indienii să nu lâncezească îi pune să adune lemne, iar după un timp telefonează la Serviciul Meteorologic pentru a întreba cum o să fie, totuși, iarna, și i se răspunde că încă nu s-au făcut prognoze, dar că în mod sigur o să fie iarnă grea, pentru că indienii fac mari provizii de lemne. E din filmul (bancul) ăla.

 

Cumpărături de iarnă

 

Specializat pe “exploatări miniere, microclimat și securitatea muncii”, la Cambridge-ul autohton al mineritului, Institutul de Mine Petroșani, unde a reușit să-și finalizeze “studiile de lungă durată” de 4 ani în 6 ani, Marinescu a fost urcat în 2016, cu elevatorul politic al PSD, în funcția supremă de director general al firmei Consiliului Județean Maramureș care gestionează, fără nicio concurență, serviciul de tip monopol de întreținere a drumurilor județene.

 

Din preaplinul strategiilor pe care le implementează este și această poveste (100% adevărată). În 20 septembrie 2022, firma Drumuri și Poduri Maramureș a semnat un contract de 4,76 milioane de lei (sumă care include TVA) cu Societatea Națională a Sării SA (cunoscută sub denumirea Salrom) pentru achiziția a… 10.000 de tone de sare. Această sare ar fi necesară deszăpezirii celor circa 625 de kilometri de drumuri județene care rămân deschise pe durata iernii 2022-2023.

 

Ce înseamnă asta

 

Practic, în cele maxim 4 luni de iarnă (120 de zile) în care o să ningă de 10 ori, Marinescu susține că va împrăștia 10.000 de tone de sare. Adică 16 tone (!!!) pe kilometru. Am mai explicat, repet (pentru că repetiția este mama, tatăl și bunica Înțelepciunii și pentru că procurorii maramureșeni mimează că nu înțeleg dimensiunea faptei): orice firmă de deszăpezire cu scaun la cap, sau cu toți boii acasă, folosește pentru deszăpezire un melanj (amestec) format din 70% nisip + 30% sare.

 

Bine firmele civilizate nu folosesc deloc sare, dar noi suntem în continuare niște băștinași culegători de banane, deci necivilizați, și folosim sare. Chiar și așa, cantitatea de sare cumpărată ar trebui să genereze o cantitate totală de degivrant arhaic (nisip + sare industrială / gemă vrac) de 33.350 tone. Adică ar însemna că pe fiecare kilometru de drum județean s-ar împrăștia în această iarnă peste 53 de tone de degivrant arhaic. Ceea ce, vă spune orice drumar, e o inepție tehnică, o minciună. Produsă cu bani publici (adică din bugetul județului Maramureș).

 

… mai cumpărați un pulover. Și citiți argumentele

 

Această afacere a deszăpezirii este una rentabilă (pentru unii). Problema constă în faptul că deși cantitatea de drumuri (numărul de kilometri) este neschimbat, cantitatea de sare chipurile achiziționată este din ce în ce mai mare, de la an la an.

 

Iată dovada (nu am vrut să obosesc prea mult – oricum e inutil, pentru că pe strada 1 Mai din Baia Mare se levitează la greu – așa că am extras doar datele ultimilor 3 ani, fiind edificatoare): în iarna 2020-2021 s-au cumpărat 6.470 de tone de sare (revine circa 10 tone de sare/kilometru); în iarna 2021-2022 s-au cumpărat peste 9.500 de tone de sare (revine 15 tone de sare pe kilometru); în iarna lui 2022-2023 s-au cumpărat 10.000 tone de sare (revine 16 tone de sare pe kilometru).

 

Sarea se transportă cu camioane de mare tonaj (25 de tone). Doar pentru transportul acesteia în Maramureș este nevoie de 400 de camioane. Adică 3-4 pe zi. În fiecare zi a iernii. Și când ninge (în alea 10 zile) și când nu ninge.

 

La final, dacă nu vi se pare nimic în neregulă să susții că ai cumpărat și împrăștiat 10.000 de tone de sare (!!!) pe 625 de kilometri de drumuri județene într-o singură iarnă (ultimele fiind, totuși, niște glume de ierni), vă ofer încă o comparație. Pe drumurile naționale din județ, într-o iarnă normală se împrăștie maximum 8 tone de sare/kilometru (cantitatea totală împrăștiată în toată iarna). Pe drumurile județene, Marinescu zice că se împrăștie dublu (16 tone). Iar aleșii județeni, care trebuie să aprobe aceste deconturi, chiar îl crede.

 

… vine iarnă grea. Mai cumpărați un pulover în plus. Marinescu a cumpărat 10.000 de tone de sare (!!!). Și indienii fac mari provizii de lemne. Iarnă grea.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Adevarata problema e Ionel Bogdan, o nulitate fara pereche. Camarila sa de profesionisti de doi bani nu va putea rezolva vreodata ceva. Vor doar functii, nu-i intereseaza judetul. Marinescu poate face orice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here