DUPĂ O JUMĂTATE DE AN DE DELIBERĂRI – Concelex va executa noul terminal de pasageri de la Aeroportul Maramureș cu 141,75 milioane de lei

2
1903

ANTICIPARE. Miercuri, 24 mai 2023, va avea loc semnarea contractului pentru proiectarea și execuția noului terminal de pasageri la Aeroportul Internațional Maramureș. Contractul va fi executat, așa cum a precizat 2mnews în urmă cu aproape 2 luni (detalii AICI) de asocierea de firme Concelex & Concelex Engineering & Concrete&Design Solution (rezultatul licitației nu a fost contestat). Valoarea la care va fi semnat contractul este de 141,75 milioane de lei (exact: 141.758.820,02 lei, suma include TVA), cu 13,5% mai mult decât a fost valoarea maximă estimată de beneficiar.

 

Pentru proiectul care prevede extinderea și modernizarea terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Maramureș (proiectare și execuție) s-au depus trei oferte: Strabag SRL; asocierea SAAB & Acer Proje Isaat & Bemel AG; asocierea Concelex & Concelex Engineering & Concrete&Design Solution – ultima a fost desemnată câștigătoare, liderul asocierii este controlat de Daniel Pițurlea, 60 de ani, originar din Drobeta Turnu-Severin (în foto).

 

Deși licitația a fost demarată în 2 septembrie 2022, cu mult timp înaintea semnării contractului de finanțare (22 noiembrie 2022) – strategie motivată de președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan, prin dorința de “a câștiga timp prețios, pentru a avea constructorul desemnat pentru a începe lucrările propriu-zise” -, de la încheierea perioadei de depunere a ofertelor (22 noiembrie 2022) și până la semnarea contractului au trecut mai bine de 6 luni, comisia de licitație deliberând o jumătate de an pentru a decide câștigătorul, așteptare care a anulat strategia devansării licitației.

 

Inițial, tot prin președintele CJ Maramureș (instituție care are în subordine administrativă aeroportul din județ), s-a dorit semnarea contractului “în februarie-martie 2023”, iar lucrările efective să înceapă în primăvara acestui an. Numai că, deși o singură ofertă a fost considerată conformă (cea a asocierii care are lider firma Concelex), decizia întârziată a comisiei de licitație și timpul obligatoriu de așteptare a unei potențiale contestații a făcut ca semnarea contractului să fie întârziat cu 2-3 luni.

 

Problema întârzierii deciziei se va repercuta direct asupra bugetului județului în următorul mod: banii pentru acest proiect pot fi decontați doar până la 31 decembrie 2023. Tot ce nu se execută/cheltuie în următoarea jumătate de an va fi decontat din bugetul Maramureșului. Iar timpul alocat finalizării acestui proiect este de… 2 ani. Cel mai probabil se vor face eforturi să se facă toate achizițiile până la finalul anului, însă partea de lucrări (care cu proiectare, cu obținerea autorizațiilor necesare demarării construcției propriu-zise ș.a.m.d.) va dura mult mai mult, deci efortul financiar autohton va fi semnificativ.

 

Noul terminal al Aeroportului Internațional Maramureș va avea peste 12.200 metri pătrați (suprafață totală desfășurată) și va putea deservi un flux de 450 pasageri pe oră.

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. Capacitatea de 450 pasageri / oră înseamnă 1 milion pasageri pe an, chiar 2 milioane de pasageri dacă s-ar lucra și pe timp de noapte. Nu-i rău! Pentru Baia Mare o țintă de 1 milion de pasageri pe an pare mult, foarte mult în ziua Domnului 24 mai 2023! Totuși, cu un management dedicat și cu susținerea comunității locale, a CJ, a municipiului, a agențiilor de turism, este posibil. Pașii făcuți până acum sunt mari, nu e de ici de colo ce s-a făcut. Brașovul a construit un aeroport în ultimii ani și țintesc și ei, cei de acolo – milionul de pasageri pe an. Bani sunt deci, numai să fie cine să-i atragă, să-i cheltuie și să se dezvolte. Că vorba românului știută din vechime: cine nu se dezvoltă, moare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here