DESPĂGUBIRI – Pentru construirea noului pod transfrontalier cu Ucraina, peste Tisa, proprietarilor terenurilor expropriate li se vor plăti circa 725.000 lei: află care este stadiul lucrării

0
1729

PODUL TRANSFRONTALIER SIGHETU MARMAȚIEI. Lista terenurilor care vor fi expropriate pentru construirea noului pod transfronalier cu Ucraina, peste Tisa, la Sighetu Marmației, indică faptul că statul va plăti celor 33 de proprietari (dintre care 10 neidentificați) care dețin terenuri în municipiul Sighetu Marmației și Bocicoiu Mare suma de 725.798 de lei.

 

Din această sumă totală, cea mai mare despăgubire o va primi o sigheteancă: 278.980 lei pentru două parcele de teren arabil care totalizează aproape 5.000 mp. Vor fi expropriate terenuri (toate intravilane) care totalizează o suprafață de 76.786 mp (circa 7,68 hectare) și care sunt înregistrate ca terenuri intravilane cu utilizarea arabilă și pășune/fâneață.

 

Investiția în noul pod peste Tisa Sighetu Marmaţiei (România) – Bila Ţerkva (Ucraina), în zona Teplița din Sighetu Marmației, este realizată în parteneriat de statul român, prin firma Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean Maramureș. Lucrările (proiectare și execuție) sunt realizate de asocierea de firme Tehnodomus SRL (lider de asociere) & Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, la valoarea de peste 176 de milioane de lei (exact: 176.252.811 lei, sumă care include TVA – aceasta este valoarea actualizată, contractul fiind câștigat la licitație cu suma de 138,24 milioane de lei). Proiectul este finanțat, în cea mai mare parte, din fonduri europene nerambursabile prin instrumente ale programelor de cooperare transfrontalieră.

 

Deja a fost elaborat proiectul tehnic și au fost obținute avize, acorduri, autorizații, lucrarea de construire efectivă fiind demarată la 22 iulie 2023, când a fost emis Ordinul Administrativ de Începere a Execuției Lucrărilor, dată de la care constructorul (Tehnodomus) trebuie să finalizeze obiectivul în 590 de zile. Noul pod peste Tisa, considerat de importanță strategică și inclus încă din septembrie 2016 în Master Planului General de Transport al României

 

Până la finalul lunii iulie, constructorul a executat lucrări de săpătură, de turnare a betonului pentru egalizare și montare a carcaselor de armături la cele cinci podețe de descărcare. De asemenea, a efectuat lucrări tehnologice complementare execuției fundațiilor la culeea și pila de pe malul stâng, a executat forare, armare și betonare a piloților din fundația culeei de pe malul românesc; a executat terasamente (decopertarea terenului și așternerea materialui de umplutură) și a aprovizionat șantierul cu materialele necesare execuției podurilor de descărcare, carcase de armatură pentru piloții infrastucturilor culeelor și pilelor de pe malul românesc al Tisei, material de umplutura, balast și piatră spartă.

 

Investiția de la Sighetu Marmației cuprinde un drum de legatură de 1,2 kilometri (care se desprinde din drumul național DN 18 în dreptul poziției kilometrice 69+260), traversează cartierul Cămara și apoi râul Tisa. Proiectul prevede, pe lângă edificarea podului transfrontalier  și a drumului de legătură cu acesta, o intersecție giratorie, o parcare și un punct de frontieră și 5 poduri de descărcare. Această infrastructură va permite trecere pentru toate capacitățile de transport – acum, greutatea maximă admisă pentru punctul de trecere a frontierei de la Sighetu Marmației este de 3,5 tone.

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here