INFRASTRUCTURĂ – Contractul pentru studiul de fezabilitate al centurii rutiere din Sighetu Marmației va fi relicitat: unicul ofertant, descalificat

0
870

PROIECT ÎNTÂRZIAT. Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (SF) al centurii rutiere din Sighetu Marmației a fost reintrodus în licitație în urmă cu câteva zile, după ce unicul ofertant (implicit și potențial câștigător al lucrării, respectiv asocierea de firme Specialist Consulting SRL București și Construct CDP SRL Baia Mare) a fost descalificat pentru că… nu a mai răspuns la clarificările solicitate de Consiliul Județean Maramureș. Decizia a complicat acest proiect, întârziindu-l cu câteva luni.

 

Liderul asocierii care a depus singura ofertă pentru realizarea SF-ului pentru varianta de ocolire rutieră a municipiului Sighetu Marmației, firma bucureșteană Specialist Construct, este fosta CRS Designing & Consulting și este controlată de inginerul Romică Cezar Șerban (96% – acționarul minoritar este Oana Grigorie, economist), fiind în insolvență de mai bine de 5 ani. Anul trecut a raportat o cifră de afaceri 3,21 milioane de lei și un profit net de 369.000 lei realizat cu 16 angajați.

 

Asociatul secundar, firma Construct CDP din Baia Mare, este controlat de inginerul Radu Vasile Cot, iar anul trecut a raportat o cifră de afaceri aproape 3 milioane de lei, un profit net de 1,47 milioane de lei (a lucrat cu profit net de 50%!), realizat cu 8 angajați.

 

În consecință, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al centurii rutiere din Sighetu Marmației a fost reintrodus în licitație, exact la aceeași parametri tehnico-economici ca în luna mai 2021, valoarea estimată fiind de 1.728.600 lei (sumă care conține TVA și care este echivalentă cu peste 350.000 de euro).

 

Ofertele sunt așteptate până în 22 decembrie 2021, iar criteriului de atribuire este Cel mai bun raport calitate – preț (unde ponderea prețului va fi 40% din decizia finală, experiența experților-cheie 40% și propunerea tehnică 20%).

 

SF-ul (inclusiv obținerea avizelor și acordurilor necesare construcției efective) trebuie finalizat în 6 luni de la semnarea contractului, însă în suma de bani oferită proiectantului este cuprinsă și o perioadă de un an în care acesta trebuie să asigure asistența tehnică pentru depunerea cererii de finanțare a execuției efective a proiectului.

 

Varianta de ocolire a municipiului Sighetu Marmației (denumirea oficială a obiectivului) vizează realizarea a peste 15 km de centură rutieră prin care se va face legătura cu cele două drumuri naționale care tranzitează urbea (DN 18, care face legătura cu Vișeu – Borșa – Baia Mare și DN 19, care face legătura cu Negreşti Oaş – Satu Mare), precum și cu viitorul pod peste Tisa.

 

Șeful administrației județene, Ionel Bogdan, a făcut public faptul că sursa de finanțare a centurii rutiere a municipiului Sighetu Marmației va fi din fondurile europene puse la dispoziția României de UE, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), după aprobarea finanțării urmând ca atât CJ Maramureș, cât și Primăria Sighetu Marmației să își recupereze sumele alocate până la licitarea lucrării efective. Execuția efectivă va fi efectuată prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here