IDENTITĂȚI – Cine controlează cele 3 firme care vor să actualizeze, cu peste 5 milioane de lei, studiul de fezabilitate Satu Mare – Baia Mare din Drumul Expres Petea – Baia Mare

0
3640

DRUM EXPRES PETEA – BAIA MARE. S-a închis licitația pentru „Completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Drum expres Petea – Satu Mare – Baia Mare, Sector Satu Mare – Baia Mare”, un contract estimat de beneficiar (Consiliul Județean Maramureș) la peste 5 milioane de lei (exact: 5.042.016 lei + TVA). Executantul va fi desemnat din cei trei ofertanți (două firme și o asociere de firme).

 

Cei trei ofertanți sunt următorii:

  1. İnpro Mühendislik Müşavirlik A.Ș. (Turcia);
  2. Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL (România);
  3. Asocierea Drum Pod Invest SRL & Search Corporation SRL (România).

 

Detalii despre ofertanți

 

  1. İnpro Mühendislik Müşavirlik A.Ș. (Turcia). Firma turcă este înregistrată în Ankara. Proiectant de prestigiu, cu numeroase lucrări importante în portofoliu (peste 300 de autostrăzi, pasaje, viaducte, infrastructură feroviară etc.). Este firma care a ofertat, printre altele, și pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru cele două loturi ale Drumului de mare viteză Baia Mare-Bistrița (respectiv, Baia Mare – Dej și Dej – Bistrița).

 

  1. Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL (România). Firma este fosta Mirghiș Plus SRL, înregistrată în Oradea (jud. Bihor) și este controlată de sălăjeanca Lucia Monica Mirghiș. Este una dintre firmele cu care lucrează ACI Cluj, controlat de frații Așchilean (asocierea dintre cele două firme tocmai a câștigat la finalul anului trecut contractul de peste 20 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția noii platforme de staționare a aeronavelor de la Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca).

 

  1. Asocierea Drum Pod Invest SRL & Search Corporation SRL (România). Liderul asocierii, Drum Pod Invest, este înregistrat în Iași și este controlat de Radu Judele (care deține 90% din capitalul social al firmei, restul procentelor fiind în possia soției sale, Loredana Emanuela Judele). Judele este fost administrator al judeţului Botoşani și fost consilier judeţean (2016-2018, politic a fost înregimentat în PNL și apoi în PMP, din 2019 a renunțat la orice calitate politică). Anul trecut firma a câștigat și contractul de elaborare a SF-ului centurii municipiului Baia Mare (26,9 km). În 2020, firma a raportat o cifră de afaceri de aproape 1 milion de euro (4,75 milioane de lei) și un profit de 824.000 lei, realizat cu 17 angajați.

 

Search Corporation SRL este înregistrată în București și este controlată de Michael Mihai Stanciu (numele din cartea de indentitate – are dublă cetățenie, română și americană) prin firma americană Search AVG Inc. În 2020 a declarat o cifră de afaceri de aproape 13 milioane de lei și o pierdere financiară netă de 5,2 milioane de lei (firma are circa 100 de angajați). Stanciu se identifică ca fiind direct conectat cu Dumnezeu, însă cu titlul de certitudine este că este direct conectat cu pușculița publică, având un larg portofoliu cu mari investiții în proiectarea rutieră.

 

Alte detalii optimiste și pesimiste

 

Conform cerințelor, în afara revizuirii SF-ului pentru tronsonul Satu Mare – Baia Mare, firma care va fi declarată câștigătoare trebuie să acorde și asistență CJ Maramurel pentru depunerea aplicației de finanțare (se vizează finanțarea lucrării prin fonduri europene, din care circa 85% vine de la UE, iar restul contribuția proprie a beneficiarului – bani pe caare CJ Maramureș și CJ Satu Mare speră să-i recupereze de la Ministerul Fondurilor Europene), precum și să facă documentația de atribuire a contractului (de proiectare și execuție).

 

Contractul pentru SF-ul Drumului Expres Satu Mare – Baia Mare – Jibou, inclus în Planul Național de Relansare și Reziliență, fiind aprobat de Guvernul României, va fi finalizat în circa 21 de luni.

 

În cazul segmentului de Drum Expres Baia Mare – Satu Mare (cu o distanță totală de 55,56 km, cu două benzi pe sens și viteză maximă de 130 km/h), traseul efectiv va fi Satu Mare – Hideaga (com. Satulung, intersecția cu DE 58), iar costurile sunt estimate la 340 milioane euro, bani care vor fi plătiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

Reamintim că în noiembrie 2020, pentru reducerea perioadei de realizare a drumului expres Satu Mare-Baia Mare, Consiliul Județean Satu Mare a aprobat participarea instituției la constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Expres Maramureș – Satu Mare”, prin intermediul căreia se va realiza proiectul alături de Consiliul Județean Maramureș. Acest Drum Expres trebuie să facă legătura cu Autostrada M3 din Ungaria, legătura fiind va fi asigurată prin sectorul de Drum Expres Nod Livada – Petea (cu o lungime de 29.21 km).

 

Astea ar fi veștile (relativ) bune. Informația pesimistă este dată de perioada de implementare: 2030-2032. Adică peste încă 10 ani. Poate copiii noștri…

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here