EXCLUSIV – Identități și detalii despre cei 6 care luptă pentru contractul de 80 de milioane de lei ce vizează execuția Pasajului rutier suprateran Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea)

3
6026

OFERTARE INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Administrația județeană din Maramureș, controlată de Ionel Bogdan (PNL), a închis ofertarea pentru contractul de execuție a Pasajului rutier suprateran Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea), introdus în licitație la suma de aproape 80 de milioane de lei (exact: 79.363.526 lei, sumă care include TVA) și care va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile (prin PNRR), bugetul de stat și bugetul județean.

 

La închiderea ofertării au fost depuse 6 oferte (5 ale unor asocieri și una a unei firme). Scrierea de față vă prezintă ofertanții și vă oferă detalii despre aceștia. Iată cine a depus ofertă pentru execuția Pasajului Clubul Văcarilor, obiectiv investițional care trebuie finalizat într-un an (12 luni) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor:

 

  1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA;
  2. Asocierea Drum Inserv SRL & Tehnodomus SRL & Cadsil SRL;
  3. Asocierea Freyrom SA & Procons Group SRL & Inginerie Drumuri și Poduri SRL & Integrated Road Solution SRL & Construcții Erbașu SA;
  4. Asocierea Conrep SA & Sebi Marc SRL & Construct CDP SRL & Dimex 2000 Company SRL & Conferic SRL & CML.Ro SRL;
  5. Asocierea Dacia Faber SRL & Prodeximp SRL;
  6. Asocierea Ilgaz İnşaat Ticaret AŞ & Ilgaz Construction SRL.

 

Contractul, care va fi semnat cel mai devreme la finalul acestui an – începutul anului viitor, va fi atribuit pe criteriul Cel mai bun raport calitate-preț (unde prețul are o pondere procentuală în decizia finală de 40%, garanția de 20% – aceasta trebuie să fie între 5 ani și 7 ani -, experiența profesională a 3 experți-cheie de 22%, propunerea tehnică de 18%).

 

Iată detalii (identități) despre cei 6 ofertanți…

 

Cine sunt ofertanții

 

  1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA.

ARL Cluj este înregistrată în municipiul Cluj-Napoca și este subsidiara concernului austriac Strabag AG, controlat de familia Haselsteiner (Hans Peter Haselsteiner și Klemens Peter Haselsteiner). Asociat minoritar, cu 1,40% din acțiuni, este statul român, prin Ministerul Transporturilor. Directorul general este Dan Lucian Mihancea. Firma este specializată în lucrări de construire a drumurilor și autostrăzilor și are 8 sedii secundare, înregistrate în județele Cluj, Maramureș, Bihor și Bistrița-Năsăud. Anul trecut a raportat o cifră de afaceri de aproape 403 milioane de lei și un profit net de 88,13 milioane de lei, realizat cu 269 de angajați, dar și datorii de 53,22 milioane de lei.

 

  1. Asocierea Drum Inserv SRL & Tehnodomus SRL & Cadsil SRL.

Drum Inserv SRL, liderul de asociere, este înregistrat în Zalău (jud. Sălaj) și este, scriptic, în proprietatea lui Zaharie Chiș (83 de ani, asociat unic) – este tatăl fondatorului firmei, Mirel Ioan Chiș (61 de ani, fostul proprietar al benzinăriilor Inserco din Sălaj, vândute în 2017 lui Ion Țiriac și transformate după rebranding în Țiriac Energy). Firma este administrată de Răzvan Ciprian Ghezuroiu și este specializată în lucrări de construire a drumurilor și autostrăzilor, având 7 sedii secundare, toate pe teritoriul județului Sălaj. În 2022, a raportat o cifră de afaceri de 34,5 milioane de lei și un profit net de 1,6 milioane de lei, realizat cu 120 de angajați, dar și datorii de 21,3 milioane de lei.

 

Tehnodomus SRL, asociat secundar, este înregistrat în Arad și este deținută de Gheorghe Maxinan și Virgil Sorin Henț (asociați în părți egale). Este specializată în lucrări de construcții a clădirilor și are trei sedii secundare, toate în Arad. În 2022, a raportat o cifră de afaceri de 56,45 milioane de lei și un profit net de 607.000 lei, realizat cu 122 de angajați, dar și datorii de 50,84 milioane de lei.

 

Cadsil SRL, asociat secundar, este înregistrat în Cluj-Napoca și este deținut de Mihaela Tătar și Claudiu Silviu Tegzeșiu (asociați în părți egale). Este specializată în activități de inginerie și consultanță tehnică și în 2022 a raportat o cifră de afaceri de 688.000 lei și un profit net de 521.000 lei, realizat cu 1 angajat, dar și datorii de 402.000 lei.

 

  1. Asocierea Freyrom SA & Procons Group SRL & Inginerie Drumuri și Poduri SRL & Integrated Road Solution SRL & Construcții Erbașu SA.

Freyrom SA, liderul de asociere, este înregistrat în București și este deținut de francezii Jean Philippe Benoit Alphonse Ricard, Julien Erdogan și Pascal Thillerot prin firmele franceze Freyssinet Participations SARL și Soletanche Freyssinet (ale holdingului Freyssinet), fiecare deținând o participație de 50%. Freyssinet a fost înființată în 1943 sub denumirea Société Technique pour l’Utilisation de la Précontrainte (STUP) de inginerul inventator Eugène Freyssinet și de Edme Campenon (fondatorul Campenon Bernard). Firma a inventat și patentat 231 de invenții, cele mai multe revoluționând industria construcțiilor (li se datorează, printre altele: rulmenți din neopren, întinderea armăturilor și sistemul de ancorare etc.) – este lider mondial în producția sistemelor de ancorare. Subsidiara din România este specializată pe lucrări speciale de construcții și în 2022 a raportat o cifră de afaceri de 62,4 milioane de lei și un profit net de 8,24 milioane de lei, realizat cu 64 de angajați.

 

Inginerie Drumuri și Poduri SRL, asociat secundar, este înregistrat în satul Șona (jud. Alba) și este în proprietatea lui Ilie Dunca (asociat unic). Firma este specializată în activități de inginerie și consultanță tehnică și în 2022 a raportat o cifră de afaceri de 222.000 lei și un profit net de 180.000 lei, realizat cu 2 angajați.

 

Integrated Road Solution SRL, asociat secundar, este înregistrat în București și este în proprietatea lui Mihai Ioan Predescu (asociat unic). Firma este specializată în activități de inginerie și consultanță tehnică și în 2022 a raportat o cifră de afaceri de 2,23 milioane de lei și un profit net de 208.000 lei, realizat cu 10 angajați, dar și datorii de 465.000 lei.

 

Construcții Erbașu SA, asociat secundar, este înregistrat în București și este controlat de Romeo Cristian Erbașu (56%) – împreună cu familia sa deține 96% din acțiunile firmei. Este una dintre cele mai importante companii de construcții cu capital 100% autohton din România. Este specializată pe lucrări de construcții a clădirilor și în 2022 a raportat o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei și un profit net de 63 de milioane de lei, realizat cu 865 de angajați, dar și datorii de 707 milioane de lei.

 

  1. Asocierea Conrep SA & Sebi Marc SRL & Construct CDP SRL & Dimex 2000 Company SRL & Conferic SRL & CML.Ro SRL.

Conrep SA este înregistrat în Vișeu de Sus și este controlată scriptic de Ileana Urda (45%) și Alexandru Cenușă (41%). Firma este specializată în construcții civile,industriale, drumuri și poduri, lucrări hidrotehnice și edilitare. Este implicată în mai multe contracte cu autorități publice aflate în derulare în județul Maramureș. În 2022, firma a raportat o cifră de afaceri de 50,62 milioane de lei și un profit net de 2,96 milioane de lei, realizat cu 161 de angajați, dar și datorii de 26,67 milioane de lei.

 

Sebi Marc SRL, asociat secundar, este înregistrat în comuna Călinești și este controlat de sigheteanul Ioan Mihai Ștefan Marc (46 de ani). Este specializată în lucrări de infrastructură rutieră și este implicată în mai multe contracte cu autorități publice aflate în derulare în județul Maramureș. În 2022, firma a raportat o cifră de afaceri de 35,66 milioane de lei și un profit net de 717.000 lei, realizat cu 132 de angajați, dar și datorii de 21,36 milioane de lei.

 

Construct CDP SRL, asociat secundar, este înregistrat în Baia Mare și îi aparține lui Radu Vasile Cot (asociat unic). Firma este specializată în activități de inginerie și consultanță tehnică. În 2022, societatea a raportat o cifră  de afaceri de 8,39 milioane de lei și un profit net de 4,19 milioane de lei, realizat cu 15 angajați, dar și datorii de 3,71 milioane de lei.

 

Dimex 2000 Company SRL, asociat secundar, este înregistrat în comuna Rebrișoara (jud. Bistrița-Năsăud) și este în proprietatea familiei Scurtu (Ioan Scurtu și soția sa, Neluța Lucreția Scurtu, fiind asociați în părți egale). Firma este specializată în construcții de drumuri și autostrăzi, construcții industriale și civile. În 2022, societatea a raportat o cifră de afaceri de 181,07 milioane de lei și un profit net de 6,84 milioane de lei, realizat cu 206 angajați, dar și datorii de 91,75 milioane de lei.

 

Conferic SRL, asociat secundar, este înregistrat în Buzău și este în proprietatea lui Constantin Moglan și Emil Nicolai, asociați în părți egale. Firma este specializată în construcții de drumuri. În 2022, a raportat o cifră de afaceri de 27,58 milioane de lei și un profit net de 2,62 milioane de lei, realizat cu 131 de angajați, dar și datorii de 9,62 milioane de lei.

 

CML.Ro SRL, asociat secundar, este înregistrat în Beclean (jud. Bistrița-Năsăud) și este în proprietatea familiei Roș (Vasile Roș și soția sa, Mihaela Roș, asociați în părți egale). Firma este specializată în lucrări de construcții civile și industriale, drumuri și platforme. În 2022, a raportat o cifră de afaceri de 159,79 milioane de lei și un profit net de 2,39 milioane de lei, realizat cu 229 de angajați, dar și datorii de 61 milioane de lei.

 

  1. Asocierea Dacia Faber SRL & Prodeximp SRL.

Dacia Faber SRL, lider de asociere, este înregistrat în Cluj-Napoca și este deținut de Zoia Cecilia Chinde (67 de ani, originară din Poiana Vadului – jud. Alba). Firma este specializată în construcții de drumuri și poduri. În 2022 a raportat o cifră de afaceri de 47,62 milioane de lei și un profit net de 3,73 milioane de lei, realizat cu 95 de angajați, dar și datorii de circa 25 de milioane de lei.

 

Prodeximp SRL, asociat secundar, este înregistrat în Satu Mare și este deținut de familia Mureșan (Felician Mureșan, Casian Petrișor Mureșan și Petre Mureșan). Firma este specializată în lucrări de construcții civile și industriale, construcții hidroedilitare, restaurare și consolidari structuri istorice. În 2022 a raportat o cifră de afaceri de 75,83 milioane de lei și un profit net de 6,7 milioane de lei, realizat cu 88 de angajați, dar și datorii de circa 29,5 milioane de lei.

 

 

  1. Asocierea Ilgaz İnşaat Ticaret AŞ & Ilgaz Construction SRL.

Ilgaz İnşaat Ticaret AŞ, lider de asociere, este înregistrat în Adana (Turcia) – dețin un sediu secundar și în Ankara – este fondat de Şenol Ilgaz și este condus de Selahattin Düzbasan din postura de președinte al Consiliului de Administrație, iar conducerea firmei este asigurată de Serhat Ilgaz (CEO). Holdingul turc este specializat în construcții de poduri și viaducte, construcții de drumuri și autostrăzi, lucrări de infrastructură, construcții clădiri industriale, producător de beton și elemente prefabricate din acesta, clădiri civile speciale și amenajarea teritoriului, producție de roboți pentru automatizări industriale, producție feroviară (căi ferate și vagoane de marfă).

 

Ilgaz Construction SRL, asociat secundar, este subsidiara din România a concernului turc, înregistrată în București și introdusă în circuitul economic activ în 2021, aflată în proprietatea scriptică a familiei turce Düzbasan (Feriyal Düzbasan – 50%, Cengiz Düzbasan și Cagla Düzbasan, câte 25%). Societatea este specializată în lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. În 2022 a raportat o cifră de afaceri de 20,78 milioane de lei și un profit net de 4,6 milioane de lei, realizat cu 37 de angajați, dar și datorii de circa 20,53 milioane de lei.

 

Ce prevede proiectul

 

Proiectul presupune realizarea unui pasaj pe grinzi prefabricate din beton, cu 4 deschideri 4×30 m, având lungimea suprastructurii de circa 121,75 m și lungimea totală de circa 428,65 m. Partea carosabilă va avea 4 benzi de circulație și câte un trotuar tehnologic pe fiecare parte. Gabaritul de liberă trecere pe sub pasaj va fi de minim 5,50 m.

 

Conform proiectului, pasajul suprateran amplasat la intersecția drumului național DN1C/E58 cu Varianta de ocolire Baia Mare, vizează facilitarea accesului pe DN1C între localitatea Recea și municipiul Baia Mare, la nivel, sub pasaj, urmând să se amenajeze un sens giratoriu care să asigure accesul pe toate rutele disponibile. La sensul giratoriu vor accede bretele ale DN1C pe lângă pasaj și Drumul Național Varianta de Ocolire Baia Mare (drumul european E58 și Strada Europa).

 

Pasajul facilitează legătura drumurilor locale din zonă cu viitoarea variantă de ocolire Baia Mare și cu viitorul drum expres Baia Mare – Satu Mare și va intersecta două drumuri de interes național (DN Varianta de ocolire Baia Mare – str. Europa; DN1C/E58).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

  1. Dacă ar fi implicate efectiv toate firmele enumerate ar fi foarte bine. Din păcate unele sunt asociate doar pe hârtie, pentru ca ofertantul să îndeplinească toate condițiile din caietul de sarcini (financiare, de personal, de dotări), pentru că legislația permite. Doamne ajută să fie desemnat un câștigător care să și facă treabă bună, proiectul nefiind unul simplu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here