EXCLUSIV – Cine vrea contractul de 125 de milioane de lei pentru extinderea terminalului de pasageri de la Aeroportul Maramureș: identitățile celor 3 ofertanți

0
3114

TERMINAL DE PASAGERI – MARAMUREȘ. Contractul de 125 de milioane de lei (sumă care include TVA) pentru extinderea și modernizarea terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Maramureș a suscitat interesul economic scontat, 18 firme înscriindu-se pe lista ofertanților, doar trei dintre acestea depunând oferte ferme, care urmează să fie evaluate de comisie și din care va fi ales/nominalizat câștigătorul/executantul.

 

Această scriere vă oferă detalii despre cei trei constructori care au depus oferte complete pentru constractul a cărui finanțare va fi semnată astăzi, miercuri, 23 noiembrie 2022, la Ministerul Transporturilor.

 

  1. Concelex București

 

Concelex SRL București, specializată pe lucrări de construcții a clădirilor, administrată de Beniamin Cătălin Vișan și controlată de Daniel Pițurlea (60 de ani, originar din Drobeta Turnu Severin – jud. Mehedinți) prin firma Lucrum Bonum SA, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 311,74 milioane de lei și un profit net de 12,56 milioane de lei realizat cu 566 de angajați.

 

Pe lângă contractele din România (a fost implicată în edificarea stadioanelor Steaua, Rapid și Municipal Turnu Măgurele, în proiecte mari de dezvoltare imobiliară etc.), firma are în portofoliu și mai multe lucrări pe plan extern, majoritatea cu specific rezidențial, două dintre acestea fiind semnificative: Catedrala Ortodoxă din München (Germania) și o mare biserică ortodoxă din Viena (Austria) – edificată după modelul bisericii Mănăstirii Voroneț.

 

  1. SSAB AG Bacău

 

SSAB AG SA Bacău, specializată pe lucrări de construcții a clădirilor, controlată de Mihai Iulian Şlic (40%, 68 de ani, originar din Dorohoi – jud. Botoșani, fost primar al Bacăului), Corneliu Săftiuc (40%, 75 de ani, originar din Târgu Ocna – jud. Bacău) şi Gabriel Nistor (20%, originar din Pașcani – jud. Iași, este directorul general al firmei), a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 154 milioane de lei și un profit net de 4,27 milioane de lei realizat cu 227 de angajați.

 

Firma băcăuană are în protofoliu centre logistice (are în execuție, printre altele, centrul logistic Dedeman din Bacău, în suprafață construită de 24.000 mp, precum și centrul comercial IKEA din Timiș), depozite, hale de producție, parcul industrial Artemis din Sânandrei, o fabrică de nutrețuri din jud. Vaslui, centre comerciale, showroom-uri, clădiri de birouri, centre rezidențiale ș.a.m.d.

 

  1. Strabag București

 

Strabag SRL București este subsidiara din România a holdingului austriac Strabag SE (una dintre cele mai mari companii multinaționale de construcții din Europa), fiind controlat de economistul miliardar austriac Hans Peter Haselsteiner (78 de ani, deține 28,3% din acțiuni prin Haselsteiner Group) prin firma Bau Holding Beteiligungs Gmbh. După izbucnirea războiului din Ucraina, cel puțin la nivel scriptic/oficial, Strabag a anunțat rezilierea contractelor (care datau din 2007) cu alte 3 mari grupuri de acționari (direcți sau indirecți) ai holdingului: industriașul miliardar rus Oleg Vladimirovici Deripaska (54 de ani, care deținea 27,8% prin holdingul cipriot Rasperia Trading Limited), compania de asigurări Uniqa Group (care deținea 15,3% ) şi grupul Raiffeisen NÖ-Wien Group (14,2%) – circa 14,4% dintre acţiuni se tranzacţionează liber pe burse.

 

În 2021, Strabag a raportat în România (unde deține sau a absorbit firmele de construcții ARL Cluj, BHG, Mineral, Bitunova, Drumco, SAT, Zublin și TPA) o cifrăde afaceri de 956,50 milioane de lei și un profit net de 51,10 milioane de lei realizat cu 1.145 de angajați. Subsidiara din România, care are înregistrate 38 de sedii secundare (cel din Maramureș este înregistrat în Tăuții Măgherăuș – prin ARL Cluj), este administrată de Giorgiana Grama.

 

Despre contract

 

Contractul, estimat de beneficiar (RA Aeroportul Internațional Maramureș) la circa 125 de milioane de lei (exact: 124.894.962,42 lei, sumă care include TVA), prevede proiectarea (cu elaborarea documentațiilor tehnico-economice) și execuția propriu-zisă (inclusiv cu asigurarea asistenței tehnice din partea proiectantului). Suma include și furnizarea și montarea dotărilor incluse în proiect (echipamente de control securitate, signalistică, panotaje etc., precum și a echipamentelor și utilajelor tehnologice). Noul terminal va avea o suprafață totală desfășurată de 12.209 metri pătrați și o capacitate de 450 pasageri pe oră.

 

Contractul trebuie finalizat în 2 ani și va fi atribuit pe criteriul Cel mai bun raport calitate-preț, unde prețul are o pondere procentuală în decizia finală de 49%, planul de implementare a contractului – 15%, perioada de garanție – 10%, restul procentelor (26%) revenind experienței profesionale a 6 experți-cheie în realizarea proiectului. Finanțarea este asigurată din surse proprii, fonduri de la bugetul de stat și fonduri nerambursabile UE (prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here