EVENIMENT – Ramira SA, 5 ani de apartenență la Chropyňská Group AS

0
879

DEZVOLTARE. Ramira SA, unul dintre cei mai importanți producători de linii de asamblare automatizată a caroseriilor din industria auto, aniversează cinci ani de apartenență la holdingul internațional Chropyňská Group AS, în 2013 firma băimăreană fiind salvată de la un iminent faliment de unul dintre partenerii săi externi, firma cehă Chropyňská (controlată de familia Kudela), care a achiziționat compania băimăreană.

 

Drumul perseverenței: de la faliment la succes

 

2013-2018, după cinci ani de investiții care depășesc 15 milioane de euro, firma Ramira, complet retehnologizată și cu o strategie organizatorică axată pe creșterea permanentă a potențialului companiei, și-a dublat cifra de afaceri, câștigând noi și importanți clienți din industria auto și devenind o componentă semnificativă a holdingului ceh.

 

Robert Kudela și Karl-Josef Heinrich

Robert Kudela, acţionarul majoritar al Chropyňská Group AS, prezent în Baia Mare, a subliniat importanța fimei băimărene în portofoliul holdingului pe care-l conduce. „De pe urma preluării am avut de câștigat toți cei implicați, sublinierea economică fiind aceasta: Grupul Chropyňská a ajuns în cinci ani de la o cifră de afaceri de la 30 de milioane de euro la 110 milioane de euro, iar în cazul firmei Ramira am dublat cifra de afaceri, de la 7 la 15 milioane de euro. Din punctul de vedere al producției, Ramira este cea mai importantă firmă a grupului, însă ne dorim să continuăm dezvoltarea firmei băimărene atât pe parte de producție, cât și pe parte de proiectare. Țelul nostru este ca Ramira să aibă aici în un rol similar cu al Chropyňská în Cehia, respectiv să aibă capacitatea să producă nu doar dispozitive, ci și să proiecteze, să producă și să pună în funcțiune linii complexe în România, de exemplu la Dacia”.

 

Și directorul general al companiei băimărene a recunoscut că nu se aștepta să ajungă atât de repede în acest punct al dezvoltării. „Chiar acum, de dată recentă, am recâștigat un client important: producătorul de automobile Dacia – încă de anul trecut am început să executăm câteva proiecte pentru Dacia. De asemenea, suntem în legătură și cu firmele Renault și Peugeot și, de asemenea, lucrăm direct cu câteva firme din Germania. Mi se pare extrem de corect să subliniez faptul că reprezentanții fiecărei firme cu care noi lucrăm, atunci când ne vizitează fabrica, spațiile de producție, se declară plăcut surprinși de dezvoltarea pe care a cunoscut-o în acești ultimi cinci ani Ramira și recunosc că nu se așteptau la o asemenea schimbare fundamentală a unei firme din România într-un timp atât de scurt”, a declarat Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira SA Baia Mare.

 

Secretele succesului…

 

… par a fi reinvestirea profitului și urmarea strictă a unei strategii de dezvoltare care a avut deja succes în cadrul firmelor care compun Grupul Chropyňská. „În cei cinci ani au fost făcute investiții de peste 15 milioane de euro – numai anul trecut, peste 3 milioane de euro în mașini și clădiri. În acest an avem previzionate investiții de peste 4 milioane de euro. Foarte important: Robert Kudela nu a retras niciun leu sau euro din această firmă, ci a aprobat investițiile și, mai mult, a suplimentat financiar pentru realizarea acestora”, a explicat Karl-Josef Heinrich.

 

Deși pare greu de crezut, retehnologizarea fabricii băimărene a dus și la o problemă: lipsa forței de muncă calificate – principalul neajuns cu care se confruntă economia autohtonă. Însă cei de la Ramira par a fi găsit soluția: au renunțat să se lamenteze și își califică personalul necesar creșterii calității și a complexității produselor companiei – ultimul client (Dacia) recâștigat în portofoliul companiei băimărene este un argument că au reușit. De asemenea, strategia privind creșterea potențialului și eficienței firmei Ramira.

 

„Până acum, o parte din materiale le achiziționam de la furnizori externi, însă am luat decizia să creștem capabilitățile firmei și să le producem noi. În plus, debitarea materialelor, un domeniu ce era, de asemenea, externalizat, va fi realizat tot în cadrul firmei Ramira, în acest sens achiziționând spațiile de producție ale întreprinderii care executa această parte productivă, fapt care ne ajută foarte mult, sporind randamentul cu care onorăm comenzile”, a detailat Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira SA.

 

 

Crearea departamentelor Proiectare și Inginerie

 

Departamentul de proiectare a fost una dintre cele mai importante investiții, în contextul în care strategia companiei Ramira SA prevede ca întregul produs, inclusiv conceperea și implementarea sa, să fie realizat în proporție de 100% de firma băimăreană. Investiția a fost una semnificativă, de peste 800.000 de euro, cei peste 30 de proiectanți care lucrează în cadrul departamentului beneficiind de programe de ultimă generație și de echipament adecvat, similar cu al celor mai performante firme de profil din lume.

 

Firma cehă Chropyňská a mijlocit pregătirea inginerilor proiectanți și a managerilor de proiect, care fac parte din Departamentul de Inginerie înființat recent. Până acum, aceștia au lucrat la unele proiecte în cadrul firmei Dacia, la o linie de asamblare VW T5 în Polonia și acum sunt la FA-Automobile BMW, în Germania, la o linie de montaj Rolls Royce.

 

 

Ziua Ramira: Familia celor 450

 

Ca în fiecare an, Ziua Porților Deschise – sau Ziua Ramira, cum o numesc angajații -, i-a reunit atât pe cei care fac parte din această familie din economia băimăreană, cât și pe oficiali ai holdingului, județului și municipiului.

 

Deși recunoaște că formarea profesională este un factor de „înfrânare/încetinire” pentru dezvoltarea companiei din Baia Mare, directorul general al Ramira SA spune că a acreditat formatori în cadrul firmei și continuă procesul de calificare a acestora. „În 2013, la început, am avut aproximativ 330 de muncitori, acum avem peste 450 și vom continua să facem angajări în contextul în care finalizăm formarea profesională a viitorilor noștri angajați. Vrem să-i învățăm cum să muncească pentru a ajuta la dezvoltarea firmei, pentru a-i putea face productivi și a-i putea plăti bine. Pentru că Ramira e o familie în care oamenii sunt cei mai importanți, nu mașinile, nu roboții – aceștia se pot cumpăra, înlocui, oamenii nu se pot”, a mai spus Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira SA.

 

Unul dintre angajații companiei, care deja are șapte ani de când lucrează în Ramira SA, Andrei Mihai Pavel, muncitor departamentul CTC, susține că modernizarea firmei este evidentă: „S-au adus mașini foarte performanțe și s-a pus foarte mare accent pe angajați. Raportul muncă-salarizare este unul foarte bun: avem de muncă, dar și banii sunt pe măsură. De când au venit domnii Kudela și Heinrich putem afirma că ne-am aliniat și noi, Ramira Baia Mare, la standardele europene”.

 

Ca-ntr-o simbioză: dacă angajații se declară mulțumiți și conducerea e la fel. Robert Kudela, acţionar majoritar Chropyňská Group AS: „Sunt foarte mulțumit de muncitorii și de conducerea firmei Ramira. În cei cinci ani, aici s-au atins obiectivele pe care le-am așteptat. Însă dezvoltarea continuă: Ramira va deveni cel mai important producător de linii de asamblare automatizată din industria auto”. Până la adeverirea acestei prognoze, un scurt bilanț după cinci ani: investiții de 15 milioane de euro, dublarea cifrei de afaceri, performanță.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ