IDENTITĂȚI – Două firme au depus oferte pentru contractul de 38 de milioane de lei care vizează achiziția a 11 autobuze electrice în Baia Mare și stații de încărcare

0
2361
Autobuzele Karsan și Solaris

LICITAȚIE ÎN ARBITRAJ. Polonezii de la Solaris (prin subsidiara locală Solaris Bus & Coach România SRL) și turcii de la KarSan (KarSan Otomotiv Sanayii ve Ticaret AŞ) sunt firmele care au depus oferte pentru contractul de 38 de milioane de lei (exact: 37.965.782,25 lei, sumă care include TVA), oferit de municipalitatea Baia Mare pentru achiziția a 11 autobuze electrice (opt autobuze de 12 metri și 3 autobuze de 18 metri, cu podea coborâtă) și 11 stații de încarcare lentă de 60 kWși 6 stații de încărcare rapidă de 300 kW, destinate modernizării parcului auto de transport public cu vehicule nepoluante.

 

De asemenea, firma poloneză Solaris (în fapt subsidiara din România a societății Solaris Bus & Coach sp zoo) a ofertat și pentru lotul 2 al contractului, care vizează achiziția a 5 troleibuze (de 18 metri lungime, cu podea coborâtă), estimat de municipalitatea Baia Mare la valoarea maximă de 15 milioane de lei (exact: 14.943.791,16 lei, sumă care include TVA). Pentru acest lot Solaris este unic ofertant (ofertarea a fost închisă la 11 septembrie 2023).

 

De unde vin banii

 

Investiția totală, estimată la aproape 53 de milioane de lei (exact: 52.909.573,42 lei, sumă care include TVA), va fi finanțată în cea mai mare parte din fonduri provenite din Programul Național de Redresare și Reziliență. Contractele de livrare vor fi atribuite pe criteriul Cel mai bun raport calitate-preț (unde prețul are o pondere în decizie de 40%) și trebuie onorate în circa un an (385 de zile).

 

Cine sunt licitatorii
Producătorul polonez de autobuze și troleibuze Solaris Bus & Coach, fondat de poloneza Solange Olszewska, a fost achiziționat în 2018 de grupul spaniol CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), condus de Andrés Arizkorreta. La începutul acestui an, spaniolii de la CAF l-au înlocuit la vârful firmei poloneze pe Javier Calleja (numit în octombrie 2018, după achiziție) cu Javier Iriarte, fostul vicepreședinte al board-ului.
Producătorul turc de autobuze KarSan Otomotiv (KarSan este acronimul pentru „Karoseri Sanayii” – Industria Caroseriei) se află sub controlul holdingului Kıraça, înființat în 1998 sub conducerea lui İnan Kıraç (un nume proeminent al industriei auto din Turcia). Firma deține supremația absolută a exportului de autovehicule electrice din Turcia (realizează 90% din exporturile pe acest segment de produse).

Foto: @KarSan, @Solaris

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here