BUGETAR DE LUX – Ce venituri are Ovidiu Gîlcă, pensionar și director general la două firme ale statului menținute în insolvență

12
34125
Ovidiu Gîlcă

LEFURI LA STAT. Ciclul “Lefuri la stat” a ajuns la episodul Ovidiu Gîlcă, cel de trei ori plătit pe lună de statul român, al cărui Guvern se plânge mereu, din toți bojocii, că e sărac, că n-are. Am raportat analiza scrierii la anul 2020, din cauza lipsei de transparență a firmei statului condusă de Gîlcă, acesta fiind cel mai recent an de raportare a veniturilor.

 

În 2020, Ovidiu Gîlcă (55 de ani), a încasat de la stat, din tripla postură de director general al insolventei REMIN Baia Mare, de administrator special al insolventei Econord Baia Mare și de pensionar, suma de 17.200 lei net/lună (defalcat: 5.814 lei net/lună salariu REMIN + 3.500 lei net/lună indemnizație administrator special Econord + 7.916 lei net/lună pensie).

 

Gîlcă este director general al firmei statului REMIN SA Baia Mare din octombrie 2009 (anterior a mai ocupat această funcție, în perioada iunie 2002 – martie 2005) și este director general Econord SA din anul 2013 (Econord este firma statului înființată în 2006 pentru gestionarea închiderii obiectivelor miniere, care are ca unic acționar REMIN).

 

Ambele firme conduse de Gîlcă sunt firme ale statului și sunt în insolvență: REMIN SA din 2 februarie 2009 – este menținută ilegal în insolvență, fără plan de reorganizare aprobat și având datorii de peste 589 de milioane de lei și active mai mici cu 377 de milioane de lei (adică și dacă vinde tot ce are, tot rămâne o țeapă/creanțe neplătite de 377 de milioane de lei) -, iar Econord SA este în insolvență din 3 aprilie 2019 (spre deosebire de REMIN are, din 21 aprilie 2022, plan de reorganizare aprobat și datorii de 1,6 milioane de lei – particularitate: documentele Econord, firmă fără niciun angajat, sunt semnate de Gîcă din postură de director general și de… Gîlcă din postură de administrator special).

 

Ambele firme activează în fiecare an în pierdere financiară (REMIN, raportează uneori profit, rezultat din diferențe favorabile de curs financiar a valutelor din cont, dar raportul dintre cifra de afaceri reală și cheltuieli este mereu cu rezultat financiar negativ).

 

* Foto: @Ovidiu Gîlcă

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

12 COMENTARII

  1. Zua bună !

    În fața atâtor exemple de infinite salarii plus alte aceleași venituri mă-ntreb cum putem să nu mai alimentăm bugetu’ de la stat …

    Că-n firmele private se intră din orice motiv , în orice fel de control … , 🖤 .

    Ultimu’ cocalar cu lanț gros de haur și cămeșă prea decoltată o vinit să verifice dac-avem autorizația anuală vizată ,
    deși
    sistemu’ informatic sugerează că să deplasează inutil ,
    plătit pentru asta .

    ” … două cete :
    în smintiț’ și în mișei „

  2. În raportul sau auditorul independent care a fost plătit sa facă auditul în ceea ce privește activitatea la Remin, atrage atentia ca Societatea:
    Nu are un plan de reorganizare aprobat .
    Datoriile curente ale Societatii la 22 decembrie 2022 depășeau activele totale ale acesteia cu suma se 376.890.873. lei.
    În,aceste condiții auditorul ar trebui sa lămurească ce vrea sa spună prin faptul ca precizează în raport urmatoarele :
    Situația de la Societate indica existenta unei incertitudini nesemnificative cu privire la capacitatea Societății de a-si continua activitatea.
    Auditorul se refera la reluarea activității,de exploatare ,de producție sau se refera la activitatea conexa pe care o face Remin adică aceea ptr care primește bani de la stat prin intermediul CONVERSMIN ?

  3. Și colacu doarme și ……….se vaita că anul trecut romanii care muncesc si-au luat prea multe concedii medicale.Romanie plai cu boi,sau „țara de dincolo de negura”,cum bine spunea un mare scriitor.

  4. Ar,trebui cercetat de către cei abilități,urmatoarele :

    -Cum au încasat adm judiciari aproximativ un milion de dolari.

    -În urma verificărilor făcute de către AAAS la CNMPN REMIN SA BAIA MARE sa constatat ca lipsesc unele bunuri ce figurau în patrimoniul Remin și pe care AAAS a pus sechestru.Acum AAAS în loc sa facă verificări din ce motive au dispărut acele bunuri,solicita ca debitorul Remin sa-i plătească contravaloare bunurilor din banii ce ar trebui împărțiți creditorilor.Remin și adm judiciari sunt de acord cu acest lucru și urmează sa se voteze.Este clar ca se v a vota asta ptr ca AAAS are peste 80%din voturi.

    -Curtea de Conturi a constatat ca ,Conversmin societate de stat ,finanțatorul actual al Reminului a decontat ,a plătit catre Remin lucrari în valoare de peste un milion de lei fără documente justificative.Conversmin în loc sa facă demersurile necesare ptr a recupera sumele respective , a cerut sa fie înscrisă cu suma respectiva la masa credala.Asta înseamnă că în loc sa plătească cei vinovati ,Conversmin vrea sa recupereze bani din bani ce revin creditorilor Remin.

    -Din ultimul raport al Remin reiese ca și după întrarea în insolvență Remin acumulează datorii de milioane de lei inclusiv catre bugetul de stat.Conform legii asta înseamnă faliment.Cu toate acestea REMIN,AAAS,MIN ECONOMIEI cer prelungirea insolventei lucru ce duce la prejudicierea,statului și creditorilor prin distrugerea patrimoniului, acumulare de datorii, cheltuieli cu procedura.

    -Sa,se verifice dacă motivele ptr care Remin cere prelungirea insolventei sunt reale.

    -Sa se verifice dacă adm judiciari informează judecătorul sindic despre faptul ca Remin acumulează datorii.
    Aceste aspecte sunt doar câteva lucruri ce ar trebui verificate.

  5. Și totuși salariul se calculează pe baza foii de prezență. Una dintre aceste foi este falsă, dacă pe ea este trecută timpul pentru norma întreagă . Nu se sesizează nimeni ?

  6. Art.392 Cpp,Sesizarea din oficiu.Insa o anumita instanta ar trebui sa inchida falimentul, dar cine stie ce cumetrii sunt.Insa aici ar avea muuuult de lucru inspectia judiciara.Spor la banii statului, stransi de la fraieri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here