ATRIBUIRE – Primăria Baia Mare, contract de 5,4 milioane de lei pentru proiectarea modernizării unor bulevarde prin benzi pentru transport în comun și piste de biciclete

6
7091

INFRASTRUCTURĂ – BAIA MARE. La finalul lunii iulie 2022, Primăria Baia Mare a semnat contractul pentru proiectarea modernizării unor bulevarde și benzi dedicate pentru transportul in comun și piste de biciclete din municipiul reședință de județ cu firma Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL din Oradea, controlată de Lucia Monica Mirghiș (asociat unic).

 

Proiectul, care include modernizarea prin crearea benzii dedicate transportului în comun și pistă de biciclete pe tronsoanele bulevardelor Independenței – Decebal, bulevardelor București – Republicii – Unirii – Traian – strada Gării și prelungirii străzii Dragoș Vodă cu deschiderea străzii între bulevardele București și Independenței, a fost împărțit în trei loturi, toate fiind atribuite firmei bihorene la suma totală de peste 5,4 milioane de lei (exact: 5.404.590,30 lei, sumă care cuprinde TVA).

 

Câștigătorul

 

Firma câștigătoare, fostă Mirghiș Plus SRL, înregistrată în Oradea (jud. Bihor) și este controlată de sălăjeanca Lucia Monica Mirghiș, este una dintre firmele cu care lucrează ACI Cluj, controlat de frații Așchilean (asocierea dintre cele două firme tocmai a câștigat la finalul anului trecut contractul de peste 20 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția noii platforme de staționare a aeronavelor de la Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca).

 

Firma orădeană va subcontracta circa 13% din valoarea totală sereleurilor Road Design ASP (responsabilă în proiect cu verificarea tehnică de calitate) și Aquaproiect (responsabilă de studiile hidro și de elaborarea documentațiilor pentru obținerea avizelor/autorizațiilor de gospodărire a apelor).

 

Contractul a fost atribuit pe criteriul Cel mai bun raport calitate-preț (unde prețul a avut o pondere de 40% în decizia finală, experiența profesională 24%, restul procentelor fiind atribuite altor componente tehnice), iar firma câștigătoare a beneficiat de faptul că toate celelalte oferte (au fost depuse între 5 și 3 oferte, în funcție de lot) au fost declarate neconforme, oferind un preț foarte apropiat de estimarea maximă a Primăriei Baia Mare (practic, au ofertat sub 4.000 de lei/toate cele trei loturi față de valoarea totală maximă estimată de 5,4 milioane de lei).

 

Cât costă, cine și cât plătește

 

Proiectul de modernizare și creare a benzilor dedicate transportului în comun în municipiul Baia Mare vizează „creșterea mobilității urbane durabile” și este finanțat în mare parte din fonduri UE nerambursabile (prin Programul Operational Regional 2014-2020), dar și din bugetul de stat și bugetul local.

 

Practic, în perioada aprilie-mai 2020, Primăria Baia Mare a semnat trei contracte de finanțare cu UE în valoare totală de circa 250 de milioane de lei. Din această valoare totală, UE acoperă 161,44 milioane de lei, iar Primăria Baia Mare aproape 60 de milioane de lei (acestea fiind cheltuieli neeligibile) – restul sumei fiind acoperită din bugetul de stat.

 

Cele trei contracte de finanțare/investiție care vizează „creșterea mobilității urbane durabile prin modernizarea și crearea benzilor dedicate transportului în comun în municipiul Baia Mare” aveau inițial (la momentul semnării contractelor) ca date de finalizare iunie 2022, august 2022, octombrie 2023 – cel mai probabil s-au obținut derogări, perioadele suprapunându-se cu pandemia.

 

Ce se face practic?

 

Carosabilul pe bulevardele și străzile menționate va fi reconfigurat la două benzi + o bandă dedicată transportului în comun + bandă pentru cicliști, vor fi amenajate spațiile verzi (cu gazon și copaci), se vor monta semafoare (probabil doar Milano are în lume mai multe semafoare decât “metropola” Baia Mare), iar în stațiile de autobuz se vor monta panouri de informare, automate de vânzare tichete, modemuri Wi-Fi și camere video.

 

În mod special se intervine printr-o legătură cu un pod peste Săsar între Bulevardul Independenței (din zona giratoriei de lângă Dacia-Renault) cu Bulevardul București (în zona Dedeman) – trecerea peste calea ferată se va realiza pe un pasaj suprateran.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

6 COMENTARII

  1. Agresarea pietonului se realizeaza in special de teribilistii care au primit cadou o masina de la parinti, de cei cu cai putere sub dorsal si vor sa fie exibitionistii carosabilului-trotuarului pietonal-al statiilor de autobus-zebrelor rosii, de efeminizatul care voieste insistent sa-si arate in public calitatea de macho. Ii intalnesti la tot pasul.
    Mai nou a aparut o noua specie, trotinetistul progresist cu tasca-n spate, deseori politician zelos, care e si vitezoman, iar daca nu esti atent pe la spate, iti infinge ghidonul intre coapse, si te admonesteaza ca nu esti pe partea corecta a trotuarului (oricum, trasamentul pe trotuare a fost realizata defectuoas, cand marginal, cand banda de interior, si intalnesti trotinetisti care nu respecta marcajul). Despre biciclisti, inutil a mai povesti, sunt de tot soiul si culoarea fetei…
    Pietonul, trebuie sa fie omni-atent la toate aceste mijloace de transport modern, deplasarea pe trotuare devenind o adevarata aventura intr-o jungla urbana si trebuie uitate plimbarile de promenada de altadata.
    Domnilor administratori ai orasului, constatam ca este mai usor sa trasati din cot o dunga galbuie …acioasa pe trotuare, decat sa implementati infrastructura necesara pentru aceste noi modalitati de transport de viteza, inafara ariei de deplasare a pietonului, iar integritatea fizica a acestuia trece in plan secund. Desigur, pentru acestea e necesar… multa munca si efort!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here