ARGUMENTE FOTO – Specialist: Podul de la Ulmeni prezintă probleme structurale serioase/grave

4
7361

SEMNALARE – POD ULMENI. Înaintea lecturării acestei scrieri, priviți fotografiile (edificatoare). Un specialist în construcții metalice a semnalat 2mnews probleme structurale serioase/grave ale Podului de la Ulmeni peste râul Someș. „Am detectat aceste probleme structurale serioase pentru o construcție metalică în capătul dinspre Ulmeni al podului. În principal, acestea se referă la lipsa sudurii la unele dintre îmbinările superioare și chiar la lipsa gușeului (n.red., termen tehnic care definește placa de oțel care servește la prinderea barelor ce se unesc într-un nod al unei grinzi) la una dintre îmbinările superioare a arcului de pod”, a precizat Vasile Pop, specialist în construcții metalice.

 

Pentru a exemplifica respectivele probleme de execuție, acesta a semnalat în fotografia 1 lipsa sudurii (marcată cu culoarea albastru) și lipsa gușeului (marcată cu culoarea roșu), iar în fotografia 2 lipsa sudurii în mai multe locuri (marcate cu culoarea roșu).
Foto 1. Foto 2.

Vă reamintim că Podul de la Ulmeni este o construcție de 170 metri lungime (din care doar 100 de metri deasupra apei, restul fiind construit pe sol), care a demarat în 20 februarie 2015 și trebuia finalizată, conform contractului inițial, în 20 februarie 2018, dar a fost raportată ca fiind finalizată abia în 23 septembrie 2022 (și deschis circulației rutiere în octombrie 2023), la 7 ani și 7 luni, timp în care s-a confruntat, în 13 septembrie 2019, în etapa de montaj a tablierului, cu un accident tehnologic major, cauzat de lipsa de experiență a constructorului (firma Forstinger Com, controlată de Ioan Băbuț, prieten al primarului din Ulmeni, Lucian Morar) și soldat cu torsionarea unor elemenți, fapt pentru care a necesitat modificarea soluției tehnice (pentru că au construit podul… mai scurt).

 

Din cauza accidentului tehnologic, podul, care a costat peste 12 milioane de lei (11,6 milioane de lei din bugetul statului și peste o jumătate de milion de lei din bugetul local/județean) este monitorizat în permanență (sens în care au fost montați senzori). Inspectorul responsabil de proiect din partea Inspectoratului Județean în Construcții Maramureș a precizat că, în conformitate cu legislația în vigoare, în cazul unor accidente cauzate de erori de proiectare/construire, responsabili sunt proiectantul, constructorul, expertul tehnic și verificatorul de proiect.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

4 COMENTARII

  1. De ce nu si-au facut datoria RTE (responsabilul tehnic cu executia) de la constructor, dirigintele de santier, ISC ( Inspectoratul de Stat in Constructii ) ?

  2. Când aud de necalificații ăștia mă întreb cum a reușit Apolodor să construiască în urmă cu 2000 de ani un pod cu 1000 de metri mai lung decât cel din Ulmeni în doar 2 ani. Cum, „constructor” Băbuț, cum? Fără macarale, suduri și torsiuni. Cum, primare-prieten al profesioniștilor de carton, cum? Țară condusă de hoți. Nu mai scăpăm de voi?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here