ADEVĂRUL DESPRE – Reabilitarea DN 18B și minciunile lui Zetea, un loser electoral care-și bate joc de lăpușeni și de șoferii maramureșeni

0
1483
Gabriel Zetea, președintele CJ Maramureș, vs. lucrările de reabilitare a DN 18B Baia Mare - Târgu Lăpuș
Gabriel Zetea, președintele CJ Maramureș, vs. lucrările de reabilitare a DN 18B Baia Mare - Târgu Lăpuș

RAȚIONAL. Drumul Național 18B, Baia Mare – Târgu Lăpuș. O rușine pentru județ, un calvar pentru conducătorii auto și locuitorii din Țara Lăpușului. Doar fapte. Un calendar, pentru aducerea aminte:

 

* Iulie 2018 – Gabriel Valer Zetea (președinte Consiliu Județean Maramureș și PSD Maramureș): “Lucrările de reabilitare pe DN 18B încep în 1 august”. Minciună. Au început în 20 august și la scurt timp au fost sistate.

 

* August 2018 – Zetea: „Termenul de execuție al lucrărilor este de aproximativ două luni și jumătate, fiind luate în calcul și condițiile atmosferice”. Dublă minciună (e greu să introduci în 15 cuvinte două minciuni, dar Întâiul pesedist al Maramureșului a reușit). Tot conform lui Zetea, bazată cel mai probabil pe graficul de lucrări al CNAIR (instituția publică care administrează drumul și care realizează lucrarea, nefinalizată nici astăzi, la un an de la promisiunea lui Zetea): “Până în noiembrie se vor finaliza aproximativ 25 de kilometri, până la Cernești, porțiunea Cernești – Târgu Lăpuș fiind continuată în primăvara anului 2019 (n.red., n-a fost, sunt reluate acum, în iunie 2019, adică vara)”.

 

Apoi, vremea a fost bună, a nins târziu, lucrările au fost întrerupte din motive care n-au fost explicate nici astăzi. Singura măsură, pe la jumătatea lui septembrie (când pe tronsonul în reabilitare nu se făcea nimic în afara faptului că praful creștea): șeful CNAIR, Narcis Neaga, l-a amenințat cu ejectarea din funcție pe directorul regional Radu Băruță și a cerut suspendarea din funcție a șefului Secției de Drumuri Naționale Baia Mare, Loghin Mateiaș și cercetarea disciplinară a acestuia, pentru neglijență în exercitarea atribuțiilor de serviciu (ceea ce s-a și întâmplat).

 

* Iunie 2019: Zetea – “Reciclarea in situ a fost verificată anul trecut, iar acum lucrările au reînceput din zona Copalnic Mănăștur. Lucrarile vor fi finalizate in acest an”. Minciună. Reciclarea in situ este un procedeu tehnic deja inventat/brevetat, care nu necesită verificare, verificările presupun stabilirea rețetei optime și se fac pe sectoare experimentale. Probele s-au făcut în câteva zile, la începutul lunii august. Anul trecut lucrările s-au oprit din alte motive. Cât despre termenul de finalizare… parcă a mai fost finalizat o dată, prin octombrie 2018, după cum recita în august 2018 pesedistul mincinos.

 

* Iunie 2019 – Zetea: „Lucrările de reabilitare a DN 18B Baia Mare – Târgu Lăpuș, începute în august 2018 și întrerupte în ultimele luni din cauza vremii potrivnice, au reînceput zilele acestea”. Minciună. Lucrările nu au fost întrerupte din cauza vremii, vremea a fost excelentă.

 

* Periodic: Zetea – prezentarea metodei tehnice de reabilitare ca fiind una revoluționară, importată de pe o planetă situată în alt sistem solar. Minciună. Reabilitarea prin reciclare in situ este comună de foarte mulți ani, metoda constând în decopertarea drumului (cu un utilaj numit “tren de reciclare”), iar materialul rezultat în urma frezării straturilor distruse este amestecat cu diverse adaosuri și reașternut pe drum – procedeul aduce o rapiditate crescută a execuției lucrării care poate ajunge la 1-1,5 km de drum reabilitat/zi.

 

Implicarea lui Zetea: ZERO

 

DN18B este un drum național cu o lungime de 80 de kilometri, care face legătura între Baia Mare și DN 1C în localitatea Cășeiu (jud. Cluj). Acest drum NU este nici în patrimoniul, nici în administrarea CJ Maramureș, instituția condusă de Zetea eminamente pentru crearea unei imagini pozitive personale în vederea obținerii de beneficii electorale.

 

Zetea are implicare ZERO în reabilitarea DN 18B, pozele pe care și le face alături de șeful CNAIR (un alt numit politic de PSD) mimând că decide ceva în această privință sunt ca și cele pe care un vizitator al Muzeului Figurinelor de Ceară și le face lângă Messi.

 

Ne-am obișnuit, însă, cu Zetea. Un mincinos și, pe stil nou, un loser electoral care încearcă să pară altceva decât e. Un băiat nebărbierit și mereu încercănat al cărui tupeu s-a transformat în nesimțire (vă mai amintiți, e băiatul care, din servilism politic, i-a acordat titlul de Ambasador al Maramureșului condamnatului penal Liviu Dragnea). Această nesimțire este continuată și astăzi, după ce alegătorii români au izbit PSD-ul cu votul în cap, transformându-l în loser electoral, Zetea împărtășește public haștaguri de acest gen “#NOIsuntemMARAMURES”.

 

Revenind la drumul suspinelor lăpușenilor și la administratorii județului, un remeber comparativ de tristă amintire: Zetea pare doar o reîncarnare a pedistului Mircea Man (lăpușan). În august 2011, Man, din postură de președinte al CJ Maramureș, anunța că DN 18B va intra în reparații capitale, investiția alocată prin Ministerul Transporturilor depășind 4 milioane de lei (Mircea Man: „E finalizat studiul de fezabilitate, e licitația pentru proiectare și, sigur, în 2012 va intra în reabilitare totală.”). N-a intrat…

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ