S-A TERMINAT POPCORNU’ – Dosar de insolvenţă pentru un drumar de casă al Primăriei Baia Mare: la 29 de ani, patronul Baltă Jr. are deja un faliment în portofoliu

1
8284

CERERE DE DESCHIDERE A PROCEDURII DE INSOLVENȚĂ. Societatea comecială Haresman, o firmă cu 2 angajaţi din Satu Mare, dar cu o cifră de afaceri de 1,35 milioane lei (în 2021), controlată de Sorina Ioana Resteman, a depus o cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă împotriva Nord Vest Infrastructură și Servicii, sereleul controlat scriptic de Ionuţ Petrişor Baltă (29 de ani), fiul drumarului negreștean Ioan Baltă, zis „Oniza”, cel adoptat în mandatul de primar al lui Cătălin Cherecheș în caruselul firmelor de casă a Primăriei Baia Mare

 

Solicitarea de deschiderii a insolvenței sereleului Nord Vest Infrastructură va fi judecată la Tribunalul Maramureş (dosarul a fost înregistrat în această lună, la 9 februarie, și a fost deja fixat primul termen, 16 martie 2023), dar cel mai probabil Baltă Jr. nu este foarte emoționat, el având în portofoliu/rezervă o altă firmă specializată în construcția de drumuri, Nvis Road (fostă Mini Concret SRL), înregistrată în Cluj-Napoca.

 

Patronul scriptic al firmei care realizează drumuri și deszăpeziri în Baia Mare, Ionuţ Petrişor Baltă, fiul Ioan „Oniza” Baltă (foto mic dreapta), originar din Negrești Oaș (jud. Satu Mare), are deja un faliment la activ, cel al sereleului Fraxu 2003 înregistrat în Cluj-Napoca (unde era asociat minoritar cu Cristian Borcoș, majoritar cu 80%), firmă care a sfârșit „gloriosul” drum în circuitul economic mioritic cu o ţeapă de peste 230.000 lei, însă patronii au scăpat de atragerea răspunderii personale (cererea a fost respinsă de instanță).

 

Nord Vest Infrastructură și Servicii este fosta Media Rivulus Dominarum, înființată în august 2013 de Majoros Andrei Csaba (fostul patron al Tele+/Canal 7) și de Mircea Dolha (fost viceprimar în Baia Mare, fost președinte PSD Baia Mare și PNL Maramureș) pentru a controla televiziunea locală Tele+. În timp, Majoros a ieșit din firmă, Dolha asociindu-se cu Oniza (prin fiul său, Ionuț Petrișor), iar apoi și-a făcut și el exit-ul din firmă (mega-televiziunea prognozată a fi înființată pe structura Tele+ nefiind concretizată), în firmă rămânând doar fiul lui Oniza.

 

Baltă Jr. a metamorfozat defuncta Media Rivulus Dominarum în Nord Vest Infrastructură și Servicii și i-a schimbat obiectul de activitate, pentru că Baltă Senoir tocmai și-a băgat în insolvență firma de drumuri cu denumirea scrisă greșit, XS Sud Compani (cu vreo 80 de creditori!), din activitatea căreia cumpăra popcorn pentru a-l alimenta pe primarul Cătălin Cherecheș (după propriile declarații ale lui Baltă senior în fața instanței).

 

În ultima perioadă, firma Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL a trecut prin mai multe executări silite (le amintim doar pe cele din ultimele luni, cele ale Rompetrol Downstream și ale Frathos Company) și sechestre judiciare (ale Grami Finca, sechestru pus pe un buldoexcavator al firmei lui Baltă Jr., proaspăt căsătorit) – de asemenea, CNAIR a dat în judecată în acest an firma lui Baltă într-un proces care ca obiect executarea unui contract administrativ (anul trecut, CNAIR, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, a mai câștigat un proces cu firma lui Baltă, cu același obiect, proces finalizat la Tribunalul Specializat Cluj, în urma căruia sereleul a fost obligat de instanță să plătească penalități de întârziere la un contract de servicii neexecutat în cuatum de peste 100.000 lei).

 

De altfel, cei doi drumari Baltă, tată și fiu, nu sunt străini de sălile de judecată, ei fiind chiar inculpați împreună într-un proces de evaziune fiscală de peste 14 milioane de lei, proces deschis în anul 2021 în care Finanțele și Autoritatea Vamală s-au constituit părți civile și în care au și sechestru asiguratoriu pe o parte din bunuri (Baltă senior este inculpat pentru evaziune fiscală în formă continuată și agravată, iar Baltă junior este inculpat pentru complicitate la evaziune fiscală în formă continuată și agravată).

 

S-ar putea însă ca acest proces de admitere a cererii de intrare în insolvență, deschis de firma sătămăreană în această lună, să nu mai aibă obiect, pentru că în 14 mai 2021, alte două firme, Profal Industry și Automotiv SRO, au cerut același lucru în instanță: insolvența Nord Vest Infrastructruă și Servicii. Acest proces, judecat tot la Tribunalul Maramureș, este, după aproape 2 ani, într-un stadiu mai avansat de soluționare.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Mișcarea asta cu insolvența s-a făcut intenționat, la fel ca și cu defuncta XS Sud. Nu e ciudat cum CNAIR se judecă cu firma NVIS (a fiului), dar are contracte de deszăpezire cu ACNV (a tatălui)???

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here