RESTRICȚIE – Podul transfrontalier Sighetu Marmației (România) – Solotvino (Ucraina) mai poate fi tranzitat doar de autovehicule cu masa de până la 2,5 tone

0
2455

INTERDICȚIE. Începând de duminică, 12 noiembrie 2023, de la ora 20.00, camioanele mai grele de 2,5 tone nu mai pot folosi podul transfrontalier Sighetu Marmației (România) – Solotvino (Ucraina). Restricția de greutate, care scade tonajul autovehiculelor care tranzitează podul inaugurat în ianuarie 2007 de la 3,5 tone la 2,5 tone, a fost decisă de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și a fost motivată de stadiul de degradare al construcției și pentru asigurarea unui trafic rutier în condiții de siguranță.

 

Podul peste râul Tisa, inaugurat în ianuarie 2007 în prezența președinților Traian Băsescu (România) și Viktor Iuscenko (Ucraina) și care din 17 noiembrie 2012 poartă denumirea „Academician Mihai Pop”, este construit din lemn și exploatarea sa în condiții de siguranță a durat mai puțin de 16 ani, încă de anul trecut autoritățile locale semnalând faptul că structura de rezistență s-a deteriorat într-un ritm accelerat în urma creșterii traficului de la începutul războiului din Ucraina.

 

Acest pod, prost proiectat și prost construit (din lemn și prea îngust), care era atacat încă înaintea inaugurării oficiale de ciuperci fitofage, s-a edificat în perioada 1999-2002 cu mai multe finanțări (de la UE, de la Guvern, de la Consiliul Județean Maramureș, de la Ministerul de Interne) care au totalizat aproape 3 milioane de euro.

 

* Foto: @Gio. Ve.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here