ANALIZĂ 2MNEWS – Traficul de pasageri la Aeroportul Internațional Maramureș a scăzut cu 18% în primele două luni ale anului

2
2064

AEROPORTUL INTERNAȚIONAL MARAMUREȘ. În cele 60 de zile scurse din primele două luni ale anului (perioada 1 ianuarie – 29 februarie 2024), traficul de pasageri pe Aeroportul Internațional Maramureș a fost de 7.591 de pasageri, fapt care îl clasează pe locul 14 în statistica traficului de pasageri a aeroporturilor din România (a devansat doar aeroporturile Băneasa și Arad.

 

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (1 ianuarie – 29 februarie 2023), aeroportul din Maramureș a înregistrat o scădere numerică a traficului de pasageri de 1.676 de persoane și o scădere procentuală de 18,09%, în contextul în care în acest interval de timp media națională a înregistrat o creștere de 4,22%.

 

Defalcat, aeroportul situat pe teritoriul administrativ al orașului Tăuții Măgherăuș, limitrof cu municipiul Baia Mare, a avut 3.503 pasageri în luna ianuarie 2024 (locul 14 din cele 16 aeroporturi funcționale din România) și 4.088 de pasageri în luna februarie 2024 (locul 13 din cele 16 aeroporturi funcționale din România) – în luna februarie a devansat și aeroportul din Satu Mare.

 

În ianuarie 2024, aeroportul de la Tăuții Măgherăuș a avut 91 de curse (aterizări/decolări) și un trafic de pasageri pe rute interne de 1.568 de persoane (locul 7 la nivel național) și de 1.856 de persoane pe rute externe (locul 14 la nivel național). Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, s-a înregistrat o scădere numerică de 530 de pasageri (ianuarie 2023: 4.033 pasageri).

 

În luna februarie 2024, aeroportul maramureșean a avut 82 de curse (aterizări/decolări) și un trafic de pasageri pe rute interne de 1.697 de persoane (locul 7 la nivel național) și de 2.330 de persoane pe rute externe (locul 14 la nivel național). Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, s-a înregistrat o scădere numerică de 1.146 de pasageri (februarie 2023: 5.234 pasageri).

 

În acest moment, Aeroportul Internațional Maramureș operează doar două curse regulate, una internă (la/de la Aeroportul București-Otopeni, operat prin compania aviatică Tarom) și una externă (la/de la Aeroportul Paris-Beauvais, operat prin compania aviatică HiSky). Începând din 4 iunie 2024 începe și operarea curselor charter (deocamdată sunt contractate cele spre Heraklion – Grecia, operată prin compania aviatică Aegean, și cele spre Antalya – Turcia, operată prin compania aviatică Corendon).

 

În 2023, Aeroportul Internațional Maramureș a avut 1.535 de mișcări de aeronave (decolări/aterizări) – o medie de 4,2/zi și cu 69 mai multe decât în anul precedent – și un trafic de pasageri de 89.940 de persoane (locul 12 din cele 17 aeroporturi care erau funcționale în România) – a devansat aeroporturile Brașov, Băneasa, Satu Mare, Arad și Tulcea -, înregistrând o creștere de 17,78% (peste media națională, care a fost de 17,02%).

 

* Foto: @Daniel Ionuț Balaj via Aeroportul Internațional Maramureș

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. Normal ca a scazut daca nu e in stare ionel bogdan sa negocieze cu wizzu si altii pt preturi decente la bilete, cum e in alte tari. Degeaba bagi zboruri de paris sau londra daca nu esti in stare sa negociezi pt oamenii pe care ii reprezinti, domnu presedinte

  2. E trist cum conducătorii celor 2 județe vecine (Maramureș și Satu Mare) nu au avut viziune acum 10-15 ani. Puteam construi un aeroport nou, prin fonduri europene, care să deservească ambele județe. Acesta putea fi construit în zona Seini-Apa, la limita dintre județe. În acea zonă, aveam toate conexiunile necesare, atât rutiere, cât și feroviare, iar terenul este drept și gol, ușor de construit pe el. De asemenea, aeroportul nou putea avea și parte de cargo/logistică. Dar „unde nu e cap, vai de picioare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here