GATA, S-A STABILIT – Modernizarea Gării Baia Mare, construită în urmă cu 56 de ani, ar dura 20 de luni și costă peste 144 de milioane de lei, dar… Ministerul Transporturilor nu are bani

6
7470

GARA BAIA MARE, O RUȘINE A ORAȘULUI. Conform proiectului de Hotărâre a Guvernului care vizează modernizarea Gării Baia Mare, construită între anii 1967-1968 și inaugurată la 31 ianuarie 1969, durata de execuție a obiectivului este de 20 de luni și costă peste 144 de milioane de lei (exact: 144.268.000 lei), bani pe care Ministerul Transporturilor nu îi are (mai exact, nu îi are pentru acest obiectiv, atât de nesemnificativ pentru decidenții de astăzi).

 

Asta ar fi vestea bună: că după mulți-mulți ani au fost finalizate hârtiile, respectiv modernizarea uneia dintre cele mai insalubre gări din municipiile reședință de județ din România are un plan și o sumă investițională necesară cunoscută.

 

Vestea rea este că, Gara din Baia Mare nefiind un obiectiv imediat pentru guvernanți, nu se prevede nici măcar o dată aproximativă la care ar putea fi implementat proiectul. Mai ales că în documentație este subliniat că această clădire, o pată de rușine pe obrazul gros al proprietarului (statul român, prin Ministerul Transporturilor), „nu prezintă o uzură la nivelul structurii de rezistență”. Deci, nu-i nicio grabă pentru cei de la București.

 

Ce susțin că vor să facă, dar nu o să facă

 

Clădirea, construită în urmă cu 56 de ani dintr-un singur corp situat la nivelul accesului din Piața Gării, a fost proiectată cu etaj de tip supantă (plașeu intermediar cu un decupaj mare) și din punctul de vedere al celor angajați pentru noul proiect de modernizare problemele ar fi relativ minore.

 

Respectiv degradări ale finisajelor interioare și exterioare (tencuieli și vopsitorii exfoliate, placaje ceramice desprinse și degradate, cărămidă nestructurală expusă direct precipitațiilor, tîmplăria metalică a fațadei de tip cortină neîntreținută etc.), fapt care a făcut ca infiltrațiile apei pluviale să cauzeze igrasie. De asemenea, s-a consemnat că pasajul subteran (pe care se face accesul la peronul liniilor 2 și 3) nu are nicio facilitate pentru persoanele cu dizabilități făcând imposibil accesul independent al acestora. Deci, nimic grav.

 

Proiectul cuprinde ridicarea nivelului peroanelor și reabilitarea liniilor de cale ferată din stație (se vor înlocui instalațiile de semnalizare și traseele de cabluri de alimentare), modernizarea echipamentului de telecomunicații, asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători (balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.).

 

În interiorul gării se va realiza o recompartimentare a spațiilor cu  destinație comercială, casele de bilete de la parter vor fi mutate la etajul 1 (nivelul peronului central de la linia 1), vor avea intrări independente și vor fi dotate cu grupuri sanitare proprii, vestiar și oficiu. La parter, grupurile sanitare se vor recompartimenta și se va crea un grup sanitar nou pentru persoane cu dizabilități. Evident, finisajele exterioare și interioare vor fi reabilitate, acoperișul va fi refăcut integral, iar pasajul subteran va fi extins și dotat cu scări și lifturi.

 

* Foto: @Dorin Maciovan

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

6 COMENTARII

  1. Buna ziua,unde sunt bani plătiți de cetățeni orașului Baia Mare.Daca ar confisca bani publici care au fost furați de toți cei care au condus orașul ar fi cel mai frumos oraș.Dar din păcate mafia cere ches încă nu a plecat de la conducere

  2. Confiscati averile celor care au furat primu cap de listă Chereches,se poate construi un oras nu o gară,si mai sunt si alti înbogătiti peste noapte sunt la ora actuală in conducerea orasului.

  3. Păi…nu s-a înroșit suficient județul ? Cum să nu aibă bani ? Dar programele cofinanțate din fonduri UE pentru infrastructura feroviară….unde sunt ? Rușine….până la București și înapoi !

  4. Deci guvernanții din regimul trecut au avut și bani și au plătit și datoriile cu tot embargoul pus pe noi de măritul occident , și guvernanții actuali nu au bani nici de o zugrăveala nu de platit 150miliarde datorii + terenurile agricole fertile vândute,resursele concesionate pe redevențe de 10 o/o etc. Dacă mai trăia Ceaușescu aveam calea ferată electrificată!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here