TRANZACȚIE – Primăria Baia Mare a plătit prima tranșă, circa 6 milioane de lei, și a devenit proprietara fostului sediu central al BCR Maramureș: mai are de plătit 5 milioane de lei

3
14562
Cătălin Cherecheș, primarul municipiului Baia Mare

ACHIZIȚIE SEDIU BCR MARAMUREȘ (CU PLATĂ PARȚIALĂ). Joi, 6 aprilie 2023, administrația publică din Baia Mare a semnat contractul de vânzare-cumpărare și a plătit prima tranșă de bani (echivalentul a 1,2 milioane de euro – circa 6 milioane de lei) către BCR, devenind proprietara fostului sediul central al BCR din Maramureș.

 

Într-un spectacol tipic, semnând contractul chiar în sediul părăsit de BCR, în prezența reprezentanților BCR, a subordonaților, a unui notar public și a unei părți a presei, primarul Cătălin Cherecheș a acreditat, voalat, că Primăria are bani, sugerând că n-ar fi în dificultate, în condițiile în care tocmai actele financiare ale Primăriei arată contrariul: la finalul lunii februarie orașul având facturi neplătite către 152 de firme, instituții și organizații care totalizau 63,5 milioane de lei. Acestea sunt fapte, susținute cu documente financiare interne. Ce spune primarul, susținut de nimic, e o poezie recitată electoratului volatil, menită să ascundă realitatea.

 

Revenind la acțiunea de joi, cu contractul semnat la pupitru, cu conferința în care a vorbit singur în fața celor plătiți să-l asculte, Cherecheș a dispus (live) ca după Paște să se reabiliteze/reorganizeze spațiul, unde a anunțat că va muta toate serviciile Primăriei (probabil cele cu legătură directă cu cetățenii, deși a precizat că vrea să aducă acolo inclusiv Poliția Locală, să vadă cât și cum au mai slăbit polițiștii locali pe care îi acuză deseori, public, că sunt grași).

 

Din recitările publice ale primarului Cherecheș:

 

„- Este finalul unui parcurs”. FALS: a plătit prima tranșă de bani, urmează să mai achite până la 15 octombrie 2023, conform contractului, încă 1 milion de euro (circa 5 milioane de lei), suma la care a fost cumpărat sediul BCR fiind de 2,2 milioane de euro (circa 11 milioane de lei) – acum s-a plătit circa 55% din suma negociată, respectiv prima tranșă (însă BCR a admis ca municipalitatea să fie trecută în acte ca proprietar, pentru că altfel nu se puteau face, de exemplu, investițiile în reorganizarea spațiilor).

 

„- Vom oferi cetățenilor un centru administrativ integrat: aici își vor avea sediu toate direcțiile Primăriei, dar și serviciile publice pe care le avem astăzi în funcționare în alte clădiri decât în clădirea principală a Primăriei, respectiv Direcția de Asistență Socială, administrația Serviciului Public Ambient Urban, Poliția Locală (…), Direcția de Dezvoltare, Direcția de Investiții, Proiecte, Programe, Direcția de Venituri, Urbanism, direcția care se ocupă de gospodărirea orașului și administrarea infrastructurii, a tuturor serviciilor pe care trebuie să le oferim cetățenilor”.

 

„- Spațiile eliberate (n.red., prin mutarea serviciilor care nu activează în sediul principal al Primăriei) le vom oferi, prin decizia Consiliului Local, instituțiilor publice relevante pentru statul român. Dar vom crea două tipuri de activități pentru cetățeni, în special cei care au inițiative economice, respectiv vor fi anumite clădiri pe care le vom transforma în hub-uri pentru cei care au inițiativă din perspectivă economică, dar și pentru asociații, fundații (ONG-uri) sociale, culturale, tineret”.

 

„- Îmi doresc să facem inaugurarea funcțională a clădirii până la finalul acestui an (n.red., ulterior a avansat o dată certă: 1 decembrie) ”.

 

„- Noua Casă a Tineretului va fi Cinematograful Dacia”.

 

„- Și pentru că este prezentă presa aici și pentru că este așa o modă, nu știu de cine-i lansată, de ruși sau de americani, de fake-news-uri, cu tot felul de legende d-astea informative, o să vă arăt cine suntem. Și acuma mă gândesc că dumneavoastră vă-ntrebați de unde plătim, nu? E normal să vă-ntrebați. Dacă n-ați recunoaște asta ați fi, dumneavoastră, cei din mass-media, nesinceri, ca să nu spun ușor ipocriți. Și atunci o să vă arăt de unde plătim, că de plătit se plătește cu bani. Ca să plătești cu bani, trebuie să îi și ai, nu? Și atunci vă semnăm și ordinul de plată, ca să vedeți că nu stăm la povești. Și aveți și plata făcută”. – conform negocierilor, prima tranșă, de circa 6 milioane de lei, trebuia plătită până cel târziu la 15 aprilie 2023, în caz contrar înțelegerea era anulată. Aici a acreditat că Primăria are bani. Punct lovit: electoratul volatil, care îngurgitează pe nemestecate minciunile, e liniștit. Orașul are bani. Tocmai de aceea, pentru că are bani, are facturi neplătite de 63,5 milioane de lei la 152 de firme, instituții și organizații.

 

Întrunirea s-a încheiat cu un apoteotic: „Ne întâlnim în 1 decembrie”. Prevestitor.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

    • Dacă are relevanță, mă străduiesc 3 minute și aflu. În fotografie este doamna pitită după Întâiul Ales (se ițește o jumătate de cap, dacă îi știți pe notarii din urbe, o identificați – eu m-am ferit să îmi încarc memoria și cu identitățile notarilor).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here