REZILIAT ȘI RESEMNAT – Studiul de fezabilitate pentru Pasajul Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea), făcut „pe bucăți”: cine și cu câți bani face completările

1
1322

COMPLETAREA SF-ULUI. Așa cum 2mnews a anunțat la momentul producerii faptei, în 26 octombrie 2022, Comisia Tehnico-Economică (CTE) a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a respins Studiul de Fezabilitate (SF) pentru construirea pasajului rutier suprateran Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea). Mai exact, s-a solicitat modificarea/completarea soluției tehnice, în sensul extinderii zonei proiectate, respectiv integrarea proiectului (pasaj și cale rutieră) pe toate direcțiile (inclusiv pe Varianta de Ocolire Baia Mare).

 

Cei doi contractori și sumele

 

Acest SF a fost contractat de Consiliul Județean (CJ) Maramureș la 1 noiembrie 2021 cu firma Professional Engineering Consulting SRL din București (controlată de Mircea Valentin Dincă), pentru suma de 147.560 de lei (toate sumele din articol includ TVA) – aceeași firmă a realizat și celălalt pasaj rutier suprateran, de la Italsofa (localizat la intersecția Bulevardului Independenței cu strada Europa), printr-un contract din mai 2022, cu aceeași sumă de bani (147.560 lei).

 

După finalizarea contractului, pentru a se putea obține obligatoriul aviz al Serviciului Avize și Reglementări – Siguranța Circulației al CNAIR, CTE – CNAIR a cerut corelarea circulației din soluția de pasaj cu calea rutieră existentă, inclusiv pe sensul de drum pe care nu se propune pasajul. În consecință, se impuneau completări/modificări la SF, în privința semnalizării rutiere, reamenajării sensului giratoriu, racordarea bretelelor la benzile curente de circulație, iluminatul căilor de circulație rutieră etc. Asta presupunea realizarea a noi studii de teren, investigații geotehnice ș.a.m.d.

 

Evident, completarea/modificarea SF-ului mai presupunea și bani în plus. Câți bani? 145.180 de lei. Fix aceasta este suma plătită celui de-al doilea contractor, contractul cu primul (Professional Engineering Consulting SRL din București) fiind reziliat. Cel de-al doilea contractor este firma Icon Development & Maintenance SRL din Chitila (jud. Ilfov), o firmă cu 2 angajați specializată pe dezvoltare (promovare) imobiliară și controlată de Mirela Drăgan, care va face completările/modificările cerute de CTE-CNAIR pentru suma de mai sus (145.180 de lei) – contractul a fost semnat acum, după ce președintele CJ Maramureș, Ionel Bogdan, și noul său partener electoral, primarul Băii Mari, Cătălin Cherecheș, au semnat, la București, la Ministerul Transporturilor, acordul de implementare a investițiilor privind cele două pasaje rutiere supraterane (de la Clubul Văcarilor și de la Italsofa).

 

Nota de plată

 

În consecință, cuplul de mare succes electoral CJ Maramureș & Primăria Baia Mare vor plăti doar pentru SF-ul Pasajului Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea) 292.740 lei (sumă echivalentă cu aproape 60.000 de euro, dublă față de estimarea inițială). Asta este informația/subiectul: contractul pentru SF-ul de la Clubul Văcarilor a fost reziliat, etapa a II-a a sa va fi realizată de o altă firmă, contractul a fost semnat în urmă cu câteva zile, iar costurile s-au dublat.

 

Conform indicatorilor tehnico-economici din primul Studiu de Fezabilitate (SF) al pasajului rutier de la Clubul Văcarilor (amplasat pe DN 1C, între Baia Mare și Recea), investiția se ridică la aproape 100 de milioane de lei (exact: 98.293.884,77 lei, sumă care include TVA), sumă echivalentă cu circa 20 de milioane de euro (Pasajul Italsofa, proiectat cu o lungime totală de 680 de metri și o lățime de 13,6 metri, este estimat la 15 milioane de euro).

 

Pasajul Clubul Văcarilor a fost proiectat cu cinci deschideri, cu o lungime de 495 de metri (cu tot cu rampele de acces), două benzi pe sens și benzi suplimentare de acces pe pasaj (trebuie lărgit DN 1C în sensul către Recea) și are termenul de execuție estimat la 12 luni (la fel și în cazul Pasajului Italsofa).

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Pasajul de la Italsofa este la intersecția străzilor Europa și Dumbravei cu bulevardul Unirii, nu cu bulevardul Independenței, așa cum este prezentat în articol.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here