REACȚII – Ce spun cicliștii despre noua pistă Baia Sprie – Baia Mare: calificativul și ce se poate îmbunătăți

10
5816

PISTA BAIA SPRIE – BAIA MARE. La o lună de la inaugurarea noii piste de ciclism Baia Sprie – Baia Mare, în lungime de peste 3,7 kilometri (exact: 3.767 metri), amplasată paralel cu drumul de legătură dintre cele două orașe și iluminată printr-o rețea formată din 80 de corpuri de iluminat cu o capacitate de 64W fiecare, iată ce spun pasionații mersului cu bicicleta despre investiția făcută de administrația Baia Sprie, printr-un proiect cu finanțare nerambursabilă care a inclus și acest obiectiv, motivat prin încurajarea sportului și folosirea mijloacelor alternative de transport în scopul reducerii impactului poluant asupra mediului înconjurător.

 

Pista Baia Sprie – Baia Mare este foarte bună, 9/10. Ar mai fi necesare montarea unor elemente de siguranță, cum ar fi balustrade la trecerea peste ape sau în curbe periculoase, de asemenea ruta este continuată pe o stradă, Oborului, unde sunt foarte mulți… «câini de depozit/fabrică». Este o variantă alternativă pentru DN18 până în Baia Sprie, unde se circulă cu viteze mari. Ceea ce se «omite» este că pista începe de la Penitenciar. De asemenea, este benefic faptul că în Baia Sprie aceasta se ramifică spre fiecare stradă care se intersectează cu strada Plevnei, în trasee recomandate pentru biciclete, a precizat Alexandru Bonyhai, membru Maramureș Bike.
Pista construită între Baia Sprie și Baia Mare este prima de acest fel care a fost finalizată (dungile trasate pe trotuarele din Baia Mare, care nu duc nicăieri și care au fost plătite pe post de piste reale, nu pot fi considerate piste de biciclete decât de cei care aveau nevoie de argumente pseudo-legale pentru jaful din bani publici).

Se mai pot face, doar să vrea și autoritățile

 

De asemenea, de la începutul acestei săptămâni, autoritățile publice din România pot accesa fonduri din Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în valoare totală de 247,5 milioane de euro, pentru amenajarea a 3.000 km de trasee cicloturistice în vederea creșterii accesibilității zonelor turistice, Ghidul solicitantului fiind publicat în Monitorul Oficial al României.

 

Traseele vor fi amenajate pe digurile de protecție la inundație ale cursurilor de apă, în zonele protejate și pe drumurile publice cu trafic redus, valorificând în mod durabil elementele de patrimoniu și peisaj natural și cultural. Proiectele pot fi depuse în parteneriat sau în mod individual de către Ministerul Mediului (MMAP), pentru digurile administrate de Apele Române. Pentru proiectele depuse în parteneriat, sunt eligibile traseele care traversează minimum 3 județe, sunt continue pe o lungime de minimum 150 km (axă principală), de la axa principală propusă putându-se realiza conexiuni secundare către obiectivele turistice-culturale pe o rază de maximum 10 km.

 

Pentru proiectele depuse individual de către MMAP pentru digurile de protecție, sunt eligibile traseele care sunt continue pe o lungime de minimum 10 km și traversează teritoriul a cel puțin două UAT-uri din categoria comune, orașe sau/și municipii.

 

* Foto: @Maramureș Bike

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

10 COMENTARII

  1. Acesta este un răspuns pentru toți bicicliștii care au devenit brusc specialiști și în jurnalism. Dungile de vopsea trase pe TROTUARE nu sunt piste de biciclete, ci o rușine care dovedește incapacitatea administrațiilor de a crea piste reale de biciclete. Cu toate bunele intenții care v-au mânat în susținerea acelui proiect, este o realizare RUȘINOASĂ care împietează asupra cetățenilor pietoni. Proiectul e prost, fără finalitate reală, fără respect față de cetățeni (există locuri în care pietonul a rămas cu un trotuar de 50 de centimetri – știți care este lățimea unui cărucior?), iar dungile de vopsea au consumat mult mai mulți bani decât ar fi trebuit (ar trebui să știți câți, dacă susțineți că sunteți parte a proiectului). Articolul menționează distinct opiniile asociației din care faceți parte și care se referă strict la pista de biciclete Baia Sprie – Baia Mare. În rest, s-aveți pace, calm, rațiune, să nu omiteți că respectul pentru ceilalți denotă educație și să primiți și piste reale, cum e cea din Baia Sprie, în timpul vieții noastre.

    • Domnule Vischi, nu mai reiau aprecierea pe care o am pentru modul în care vă faceți meseria, vă scriu doar pentru că sunt surprinsă de cât de jos a ajuns nivelul general al publicului, mai ales al celor care se pretind educați (de pildă, mai jos, cineva care folosește expresia pleonastică „deontologie profesională” vă dă sfaturi cum să scrieți). Mai coborâm mult nivelul?

    • Acesta este un răspuns pentru jurnaliștii care brusc au devenit specialiști în infrastructură rutieră și care cel mai probabil nu au mai utilizat o bicicletă din copilărie. Este atât de ușor de aruncat cu noroi în orice inițiativă care îmbunătățește situația actuală iar articolul dumneavoastră dovedește acest lucru. Dungile de vopsea trasate pe TROTUARE sunt startul necesar pentru a crea deschiderea necesară pentru administrația locală / cetățeni / pietoni / bicicliști / șoferi / poliție rutieră în vederea creării infrastructurii dedicate mult dorite de către comunitate.
      Ați reușit să transformați o veste bună (inaugurarea pistei din Baia Sprie) într-un articol de scandal.
      BRAVO.

    • Acesta este un răspuns pentru jurnaliștii care brusc au devenit specialiști în infrastructură rutieră și care cel mai probabil nu au mai utilizat o bicicletă din copilărie. Este atât de ușor de a arunca cu noroi în orice inițiativă care îmbunătățește situația actuală iar articolul dumneavoastră dovedește acest lucru. Dungile de vopsea trasate pe TROTUARE sunt startul pentru a crea deschiderea necesară pentru administrația locală / cetățeni / pietoni / bicicliști / șoferi / poliție rutieră în vederea implementării infrastructurii dedicate bicicliștilor, mult așteptată de către comunitate.
      Ați reușit să transformați o veste bună (inaugurarea pistei de biciclete din Baia Sprie), într-un articol de scandal.
      ”BRAVO”

    • Perfect de acord. Subscriu in calitate de trotinetar, (cu peste 1750 km) și de biciclist (856 km). Mi-am încheiat și polița de răspundere civilă pentru ,,tracțiunea electrică”. Această,,pseudo” pistă de biciclete, prin aplicarea unui marcaj pe trotuar, NU este pista și reprezintă un real pericol pentru pietoni, bicicliști și/sau trotinetari. La capete, bordurile nu sunt ,,căzute”, cum ar fi normal, pe lățimea ,,pistei” marcate. In plus, niciun participant la trafic (șofer, pieton, biciclist sau trotinetar) nu-si respecta banda de circulație. Se parchează pe piste, pietonii circula pe pista, bicicliștii sunt pe banda pietonală, o degringoladă totală, DAR fiecare avem pretenția să fim respectați. In primul rand ar trebui sa ne respectam reciproc și să circulam fiecare dintre noi, indiferent de calitatea lui de participant la trafic, regulamentar. Să auzim numai de mai bine.

  2. Buna seara,

    Din ce stiu eu membrul Maramures Bike a trimis catre d-voastra un review care face referire strict la pista ciclabila Baia Mare – Baia Sprie fara nici un alt comment asupra unei alte structuri ciclabile din oras sau imprejurimi. Din proprie initiativa ati decis sa adaugati si o parere personala in acest text, sub forma unei acuzatii ( atunci cand faceti referire la „jaful din bani publici” ).Folosind numele Asociatiei Maramures Bike in acelasi text insinuati ca Asociatia este parte a unei probleme. Deontologia profesionala va obliga sa va informati temeinic inaintea fiecarui articol pe care il publicati, solicitand puncte de vedere din partea celor pe care doriti sa-i includeti in articol , iar in cazul in care aveti dovezi ca bani publici au fost deturnati/furati/delapidati pentru efectuarea anumitor lucrari publice va rog sa va adresati organelor competente legal. Pana atunci tinad ca prin articolul dumneavostra aduceti atingere imaginii Maramures Bike va solicit sa retrageti din articol toate referirile la Maramures Bike.
    Multumesc!
    Adrian Teaciu

  3. Bună seara,
    acest articol nu este susținut de către Asociația Maramureș Bike. Membrul Maramureș Bike care v-a trimis cu bună intenție concluziile sale privind pista de biciclete din Baia Sprie, nu a făcut nicio referire cu privire la pistele vopsite din Baia Mare. Pentru afirmația tendențioasă adăugată de către dumneavoastră cu privire la pistele din Baia Mare, nu ați consultat Maramureș Bike, prin urmare vă solicităm să eliminați din articol orice referire cu privire la Maramureș Bike, deoarece articolul vă aparține în procent de 90%.
    Mulțumesc
    Fărcaș Cristian

  4. Nu doar in Baia Mare exista piste facute pe trotuare. Cele mai apropiate exemple sunt in orasele maghiare Nyiregyhaza si Hajduszoboszlo unde exista piste trasate pe trotuar exact ca si la noi. Pentru cei care le folosesc pistele acestea sunt foarte bune avand in vedere ca asigura cadru si legitimitate. Bineinteles ca nu sunt solutia ideala dar avand in vedere ca situatia financiara este cum este sunt un inceput bun menit sa arate ca este nevoie de piste de biciclete in oras. Cu tot respectul dar aberatiile dummeavoastra cu furatul de bani va descalifica ca jurnalist din punctul meu de vedere, arata superficialitate pentru ca va dati cu parerea fara a va documenta in prealabil.

    • Stimate domn Verdes, aveti cumva documentele primariei Baia Mare care arata sumele cheltuite de catre primaria Baia Mare, condusa de catre „dl” Cere-Cash, pentru dungile de vopsea trase pe aproape toate trotuarele.din Baia Mare si brusc devenite piste de biciclete? Va asigur ca in evidentele contabile ale primariei acele piste apar ca piste noi, adica cu asfalt nou, lucrari de amenajare, etc, cand de fapt, s-a tras o line galbena si eventual cate o bicicleta vopsita ici colo!
      Daca le aveti, va rog sa le faceti publice, in felul acesta „necredinciosii” ca mine (si multi alti cetateni ai orasului Baia Mare) vor putea dormi linistiti.
      Oricum toata Romania ( mai putin politrucii din politie, justitie si politica) stiu ca dl CereCash are comision din orice se dace in orasul asta prostit de tot.

  5. Stimate domnule Vischi,
    Ne bucura faptul ca sustineti ciclismul maramuresean si apreciem acest fapt !
    Paragraful legat de „” dungile trasate pe trotuarele din Baia Mare „” consider ca nu isi gaseste locul in acest articol deoarece nu contine informatii reale.
    Proiectul pistelor de biciclete trasate pe trotuare a fost initiat ,sustinut si documentat de Maramures Bike prin Proiectul de bugetare participativa, cu ajutorul membrilor asociatiei, fara a beneficia de nici o finantare ( Maramures Bike nu are nici o implicare politica si nici nu a beneficiat de nici o finantare, toate actiunile fiind facute din fonduri proprii).
    Informatii legate de realizarea proiectului le gasiti in link-ul https://maramures-bike.ro/progres-piste-de-biciclete/
    Realizarea trasarii a fost efectuata de catre Primarie cu cheltuieli minime, datorita implicarii si sustinerii proiectului de catre domnul viceprimar Pap Zsolt.
    Maramures Bike a propus initial realizarea unei retele de piste de bicilete pe carosabil ,dar dupa aproape un an de discutii s-a ajuns la aceasta solutie ( stiti bine cum mersul lucrurilor si nu e cazul sa intram in detalii).
    Aceasta solutie de trasare a pistelor de biciclete pe trotuar a fost aleasa ca o solutie de compromis si provizorie, pentru a da posibilitatea copiilor sub 14 ani sa circule legal cu bicicleta prin oras si a biciclistilor care nu se simt in siguranta pe carosabil sa poata circula legal pe trotuare.
    Dupa aproape sase luni de la trasarea pistelor , noi nu stim de nici un incident grav intre pietoni si biciclisti, deci se pot tolera si intelege cele doua categorii care utilizeaza trotuarul , la fel cum se intampla in multe orase europene.
    Va propun sa solicitati informatiile legate de bugetul utilizat pentru trasarea „” dungilor”” si poate atunci veti avea alta parere despre acest aspect.
    Cu stima,
    Ovidiu Ratiu – Maramures Bike

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here