RAMIRA – Investiție de 75.000 de euro pentru „cea mai importantă resursă a companiei: oamenii”

1
2221

INVESTIȚIE. Robert Kudela, acţionar majoritar al Chropyňská Group A.S.: “Nu mi-aș dori să se creadă că avem senzația că am făcut ceva fantastic, deosebit… ar fi greșit. Am făcut un lucru normal. Existența unei cantine-restaurant este un lucru firesc în companiile din Europa, iar Ramira Baia Mare a ajuns deja, nu numai prin această investiție firească, în Europa.”

 

Inaugurarea cantinei-restaurant din incinta societății băimărene Ramira SA, obiectiv edificat printr-o investiție de 75.000 de euro, a avut loc în prezența unui singur „invitat”, dacă poate fi considerat „invitat” Robert Kudela, patronul prestigiosului holding Chropyňská Group A.S. din care face parte și firma din Baia Mare. În rest, prezenți au fost doar cei cărora li se adresează această investiție: anagajații Ramira SA.

 

Nu doar estetică și foarte modernă, cantina-restaurant este dotată cu aparatură de bucătărie performantă, climatizare controlată și chiar cu un sistem de comandă mai puțin întâlnit în România. „Nu e important să vorbim de cuantumul investiției, deși a fost unul semnificativ pentru un astfel de obiectiv. Cred că e important ca familia Ramira, oamenii care lucrează aici, să fie mulțumiți și de aceea nu am precupețit nimic pentru a realiza o cantină-restaurant la un nivel care depășește din punct de vedere calitativ multe obiective similare din fabrici europene. Am gândit și un punct de planificare unde, după ce servesc masa, oamenii pot să-și aleagă și să comande meniul pe care doresc să-l servească a doua zi, introducând marca personală în sistemul de comandă. Pentru noi e foarte important să valorizăm și să respectăm ceea ce Robert (n.red., Kudela, acţionarul majoritar al Chropyňská Group A.S.) a definit foarte bine ca fiind cea mai importantă resursă a societății Ramira: oamenii!”, a declarat Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira SA.

 

Zilnic, angajații societății pot să-și alcătuiască singuri un meniu personalizat, alegând din trei feluri principale și trei feluri secundare (unul dintre meniuri fiind exclusiv vegetarian). Împreună cu desertul, un meniu complet costă 15 lei, însă o parte însemnată din valoarea totală este achitată de firmă. Capacitatea cantinei-restaurant este de 110 persoane și conducerea firmei băimărene a anunțat că vor exista trei intervale orare în care se va servi masa, pentru a elimina aglomerația și a crește și din acest punct de vedere gradul de confort al angajaților aflați în pauză.

 

„Prima grupă va face pauza de masă de la ora 10.30, a doua, de la 11, iar personalul TESA de la ora 12. Am optat pentru a externaliza serviciile de bucătărie, pentru că noi suntem specializați să facem roboți din industria auto, iar alții sunt specializați să pregătească mâncare, iar o societate va progresa mai rapid dacă fiecare face ce se pricepe mai bine”, a mai explicat Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira.

 

Robert Kudela a precizat că investiția prin care s-a realizat cantina-restaurant este un mod firesc și european de a le mulțumi angajaților societății Ramira pentru contribuția pe care aceștia o au la dezvoltarea holdingului Chropyňská Group A.S., factorul uman fiind esențial în progresul unei societăți.

 

 

Birou de proiectare de 1 milion de euro

 

O altă investiție finalizată la Ramira SA constă în crearea Biroului de proiectare, obiectiv care va aduce firma băimăreană mai aproape de dezideratul principal al Grupului Chropyňská, acela de a ajunge la cel mai înalt nivel al sectorului auto, respectiv proiectarea, execuția, montarea și mentenanța liniilor robotizate utilizate în industria auto mondială.

 

„Este o investiție de 1 milion de euro și, în primă fază, o inaugurăm cu 20 de proiectanți pe care i-am pregătit în Cehia și Slovacia, iar pe viitor ne dorim să avem aici 60 de proiectanți. Prin acest nou birou putem să fim mai flexibili și să reducem gradul de dependență de colaboratorii externi holdingului cu care lucrăm la faza de proiectare. Biroul de proiectare din Baia Mare va prelua o parte din necesarul Grupului Chropyňská, care avea până acum 50 de proiectanți – să înțelegeți, pentru un proiect de vârf lucrează aproximativ 200 de proiectanți”, a declarat Robert Kudela, acţionar majoritar al Chropyňská Group A.S.

 

 

Pentru a ajunge în vârf, Ramira nu are nevoie doar de proiectanți, de aceea, conducerea firmei a decis să-și completeze deficitul de profesioniști, formându-i. Astfel, de două ori pe an, în cicluri de câte 6 luni, se școlarizează lucrători care vor fi angajați pentru prelucrare CNC și lăcătuși mecanici. „Dacă există persoane care au o bază în acest domeniu și sunt doritori să învețe, noi îi putem specializa. Practic, îi pregătim profesional pentru meseriile în care căutăm personal și apoi îi angajăm. Școlarizarea are atât o latură teoretică, cât și una practică, în atelierele din întreprindere. Practica se face direct în producție. Suntem preocupați de oamenii noștri, ei trebuie doar să-și dorească să performeze în domeniul în care noi activăm”, a conchis Karl-Josef Heinrich, CEO Ramira.

 

2mnews



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Este foarte bine ceea ce fac cei de la RAMIRA.
    Nu multe companii constientizeaza ca omul este cea mai pretioasa resursa a lor si baga bani in roboti si proiecte care aduc un plus doar pe hartie.
    Felicitari RAMIRA!

    Cu stima,
    Angajat UAC

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here