NU ȘTIE EXACT CE SEMNEAZĂ – Primarul Cherecheș a anunțat că semnează “contractul de construire a Variantei de Ocolire Baia Mare”, dar de fapt a semnat… altceva

3
10238
A semnat „ca primarul”...

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ – BAIA MARE. Marți, 14 februarie 2023, primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, a anunțat public că miercuri, 15 februarie 2023, merge la București, împreună cu președintele Consiliului Județean (CJ) Maramureș, Ionel Bogdan, pentru a semna la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) “contractul de construire al Variantei Ocolitoare Baia Mare”.

 

Partea pinguinistică (care aplaudă din reflex necondiționat) a mijloacelor locale de informare a cetățenilor au consemnat această măreață realizare. Din cauza faptului că informația (care este falsă) s-a rostogolit în spațiul public generând (evident) numeroase felicitări și a faptului că această informare a fost prezentată, tot în forma sa falsă, chiar aleșilor locali (în ședința Consiliului Local Baia Mare), 2mnews face cuvenita rectificare, pentru restabilirea adevărului.

 

Ce a zis primarul

 

“Mâine (n.red., 15 februarie 2023), la ora 10.00, împreună cu președintele Consiliului Județean, domnul Ionel Bogdan, la Ministerul Transporturilor, respectiv la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Naționale (n.red., corect: Rutiere), vom semna proiectul pentru construirea Centurii metropolitane, centurii ocolitoare a municipiului Baia Mare, o investiție strategică – din perspectiva dezvoltării economice, cel mai important proiect care generează dezvoltare economică în ultimii 50 de ani în Maramureș.

 

Așadar, parteneriatul pe care-l avem cu Consiliul Județean, eu împreună cu domnul președinte Ionel Bogdan, dă roade și așa cum probabil mulți își doreau, puțini se așteptau, mâine (n.red., 15 februarie 2023) vom semna acest contract”, a precizat public primarul Cătălin Cherecheș.

 

Ce semnează de fapt

 

Pentru că era imposibil ca primarul Cherecheș (și președintele Bogdan) să fie convocat la sediul CNAIR pentru semnarea contractului de execuție a Variantei de Ocolire Baia Mare am aflat motivul vizitei și documentul semnat. Care este altul.

 

În primul rând, de ce era imposibil să semneze contractul de execuție al Centurii rutiere a Băii Mari? Pentru că acest obiectiv nici nu a fost introdus în licitație (însă Cherecheș nu are de unde să știe, pentru că proiectul este al CJ Maramureș, Primăria fiind doar partenerul-apendice).

 

Mai mult, încă nici nu este finalizat studiul de fezabilitate, acesta aflându-se în faza de desfășurare a celei de-a doua etape, respectiv de completare a SF-ului cu vreo 400 de foraje (contract semnat abia la finalul anului trecut, pentru o perioadă de 18 luni, și executat de firma sibiană Geologic-Tech SRL – surse decizionale implicate direct au precizat, pentru 2mnews, că acest contract va fi finalizat mult mai repede, în circa 3 luni, și după aceea va fi lansată licitația de execuție a Variantei de Ocolire Baia Mare, probabil la finalul primăverii 2023).

 

Bine, nefiind vorba nicidecum de semnarea “contractului de construire a Variantei Ocolitoare Baia Mare”, aflați și ce au semnat (Ionel Bogdan și Cătălin Cherecheș) astăzi la sediul CNAIR: acordurile de implementare pentru cele două pasaje rutiere din Baia Mare, respectiv cele situate în zonele Italsofa și Clubul Văcarilor. Semnarea acestor documente este extrem de importantă pentru realizarea obiectivelor (Pasajul Clubul Văcarilor și Pasajul Italsofa), fiind similare cu certitudinea finanțării lor.

 

Practic, după ce un obiectiv are semnat acordul de implementare, ministerul decident (în aceste cazuri, al Transporturilor) poate acorda beneficiarului (în acest caz, Consiliul Județean Maramureș și Primăria Baia Mare – parteneri și în cele două proiecte) filă de buget, implicit lucrarea poate fi licitată fără clauză suspensivă, având asigurată finanțarea din bugetul ministerului (prin CNAIR, în aceste cazuri).

 

În privința celor două pasaje rutiere supraterane de la Italsofa și Clubul Văcarilor (să afle și cetățenii interesați și primarul neinformat), proiectele sunt pe proceduri (la Italsofa, proiectul este mai avansat cu circa două săptămâni – există șansa să fie demarat primul). Cât despre Varianta de Ocolire Baia Mare, așa cum am precizat, nu se semnează nimic astăzi și, dacă strategia beneficiar-constructor va fi respectată, în 3 luni se încheie faza a doua a SF-ului, urmând să fie introdus în licitație la finalul primăverii-începutul verii.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

  1. Dl. Chereches este de multi ani primar ! Trebuia sa fie deja un bun cunoscator al modului de derulare a diverselor proiecte si sa aiba limbajul aferent ! Dar ….asta este, am remarcat lacune de acest gen si la …,,case mai mari,, !

  2. Clasic. În perioada de dinaintea alegerilor, ia fața electoratului cu promisiuni de viitoare realizāri mărețe. Oile hipnotizate îl votează, fără măcar să realizeze că megalomanul ăsta a mai căștigat deja trei alegeri cu promisiuni mincinoase: parcuri industriale, aquaparkuri, capitale culturale, sport ultra-performant, regiune metropolitană, oraș smart și alte asemenea pe care le-a mai vazut implementate prin alte orașe. Nimic din ce a promis nu a fost realizat. Cu toate acestea orașul a fost jefuit și îndatorat pentru generații. Însă să nu uităm totuși că „iubește Baia Mare, iubește băimărenii”! Cam la fel cum iubește fermierul vaca pe care o mulge!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here