NIȘTE BOGAȚI – Primăria Baia Mare vrea să cumpere cu 875.000 de lei 5 autoturisme electrice “pentru conducerea municipiului”

2
3130
Doru Dăncuș și Cătălin Cherecheș, viceprimarul, respectiv primarul municipiului Baia Mare

MAȘINI ELECTRICE PENTRU ȘEFII PRIMĂRIEI. Primăria Baia Mare urmărește să achiziţioneze “5 autoturisme pur electrice”, “care să deservească conducerea Municipiului Baia Mare, pentru deplasări şi delegaţii, conform dispoziţiei conducătorului unităţii” (adică a primarului Cătălin Cherecheș). Pentru această achiziție, administrația publică locală din Baia Mare estimează că va plăti 875.000 lei (exact: 735.294,11 lei + TVA), adică 175.000 lei/autoturism (sau 35.000 euro/autoturism).

 

Sigur, municipalitatea controlată de Cherecheș încearcă să dea în schimb “5 autoturisme uzate” pe care le are în proprietate și să primească o parte din banii necesari achiziției de la Administrația Fondului pentru Mediu, prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi. Administratia Fondului pentru Mediu a aprobat deja înscrierea municipiului Baia Mare în programul de finanţare cu 2 ecotichete (în cuantum de 45.000 lei/bucata) şi respectiv cu 5 prime de casare (în cuantum de 6.500 lei/bucata).

 

Deci, din cei 875.000 lei, municipalitatea s-a rezolvat cu o susținere financiară de 122.500 lei, dar a făcut cerere de finanțare pentru încă 3 ecotichete. Dacă li se va aproba, solicitarea fiind acum în evaluare, mai obține încă 135.000 lei și ridică totalul finanțării la 257.500 lei. Restul, un mizilic: 618.000 lei. Însă Baia Mare fiind un oraș atât de bogat de n-are bani nici să trăiască, fapt pentru care se-mprumută la bănci, cei 618.000 de lei sunt considerați cantitate neglijabilă.

 

În plus, prin acestă dorință, dacă va deveni fapt, Primăria Baia Mare vizează “scăderea emisiilor poluante, siguranţa şoferilor şi pasagerilor în trafic, scăderea costurilor cu întreţinere a parcului auto”.  La banii pe care îi oferă, pot să cumpere SUV-ul Aiways U5 (care are o autonomie de peste 500 km), deși păstrez rezerve că Întâiul ales va opta pentru o mașină chinezească, care chiar dacă asigură o accelerație 0-100 km în 9 secunde dezvoltă o viteză maximă de doar 160 km/h (pentru că lui îi place să meargă “puțin” mai tare, mai ales în drumul către aeroport). Poate un Volkswagen ID4 Pure, Hyundai Kona Electric Highway, d-astea, mai pentru bogați.

 

Contractul de achiziție a fost deja introdus în licitație publică și ofertele vânzătorilor de mașini electrice sunt așteptate până în 11 noiembrie 2021. Surprinde enorm criteriul de atribuire: Cel mai mic preț (nu cred că există Cel mai mare preț, pentru că un oraș atât de bogat nu face rabat de la calitatea mașinilor electrice pentru conducerea orașului – care, by the way, nu are 5 oameni în conducere, doar unul).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. S-o suparat Cirt pe ei si nu le mai da mertane?

    5 masini, oare cum le impart? Primar, vice, citymanager, ceva directoras si una de postalit-ca recompensa pentru catelandri?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here