INFRASTRUCTURĂ – Senatorul Dan Ivan, despre drumurile expres ce vor lega Maramureșul de Europa și vor asigura acces rapid în restul țării

2
715

ACTIVITATE PARLAMENTARĂ. Maramureșul pare a face pași importanți spre a beneficia de cea mai importantă investiție în infrastructura rutieră de până acum. Săptămâna aceasta, Guvernul a aprobat un document important pentru conectarea județului la principalele căi de transport rutier atât din țară, cât și din străinătate. Senatorul USR Maramureș, Dan Ivan, implicat direct în realizarea demersurilor premergătoare includerii județului pe lista investițiilor prioritare la nivel național, afirmă că viitoarele drumuri vor fi o punte de legătură între vestul Europei și capitală.

 

 

Dincolo de vorbele frumoase pe care le tot auzim în campaniile electorale, când, desigur, mânați de intenții bune, politicienii prezintă electoratului diverse viitoare realizări, ce ulterior rămân la stadiul de utopii, iată că Executivul, din care și USR face parte, a votat acum pentru un memorandum extrem de important. Acesta îl mandatează pe ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, să negocieze cu Comisia Europeană condițiile aprobării Planului Național de Redresare și Reziliență, precum și a cererii de împrumut în vederea realizării acestuia.

Este important să pornim cu dreptul această investiție majoră la nivel național, care pentru Maramureș înseamnă la modul concret realizarea a două căi de comunicație de tip drum expres. Acestea vor lega Baia Mare de Satu Mare, ceea ce înseamnă racordarea la Ungaria și restul Uniunii Europene, precum și Baia Mare de Jibou, cu continuare imediată pe Autostrada Transilvania, conectată direct cu capitala țării. Este un proces lung de acum și până la momentul în care acest drum va fi dat în folosință, dar putem spune că astăzi s-a făcut primul pas în această direcție. Fără includerea acestui proiect în PNRR, Maramureșul avea neșansa de a rămâne izolat din punct de vedere al infrastructurii rutiere de mare viteză pentru cel puțin încă un deceniu, conchide senatorul USR Dan Ivan.

 

 

Cum se prezintă cele două drumuri:

 

Date tehnice

 

Drumul expres Baia Mare – Satu Mare

Distanță totală: 55,5 km

Traseu efectiv: Satu Mare – Hideaga (com. Satulung, intersecția cu E 58)

Cost estimat: 340 milioane euro (plătiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență)
Costuri aferente Consiliului Județean Maramureș și Consiliului Județean Satu Mare, pentru studiul de fezabilitate: 3,2 milioane euro (recuperabili de la Ministerul Fondurilor Europene)

 

Drumul expres Baia Mare – Jibou

Distanță totală: 54,8

Traseu efectiv: Baia Mare – Jibou

Cost estimat: 425 milioane euro (plătiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență)

Costuri aferente Consiliului Județean Maramureș și Consiliului Județean Sălaj, pentru studiul de fezabilitate: 4 milioane euro (recuperabili de la Ministerul Fondurilor Europene).

 

 

Biroul senatorial Dan Ivan

 



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. dle dan ivan ,dumneata esti implicat in rezolvarea drumului expres baia mare-satu mare spre ungaria,exact cat a fost implicat dl primar chereches in reabilitarea strazii granicerilor inclusiv linia de troleibuz pe granicerilor! in ambele cazuri proiectele au fost facute de altii,iar finantarea pt aceste proiecte a sosit pe vremea unor personaje politice care nu au nimi in comun cu aceste proiecte!!!! ei culeg roadele si laudele!!!! sunt niste profitori!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here