INCONVENIENT – Pasagerii zborului Londra – Baia Mare, anulat pentru că HiSky nu a obținut certificatul de operare, pot obține despăgubiri de 400 de euro

1
911

ZBOR ANULAT – DESPĂGUBIRI. Firma Hisky Europe SRL, care administrează în România operatorul aerian din Republica Moldova și care va primi 800.000 de euro (bani care vor fi plătiți din bugetul județului Maramureș) ca ajutor de stat (aprobat de Consiliul Europei) pentru a opera de pe Aeroportul Maramureș trei noi zboruri regulate externe (spre Londra, Milano și Paris), a început negativ contractul cu aeroportul din Tăuții Măgherăuș, fiind obligată să anuleze primul zbor pe ruta Londra – Baia Mare.

 

Acesta era programat sâmbătă dimineaţă (18 decembrie, la ora 9.45), fapt care a făcut ca peste 100 de pasageri români să rămână blocaţi în aeroportul Stansted din Anglia. Motivul anulării zborului constă în faptul că operatorul aerian nu a obținut certificatul de operator din ţări terţe (TCO) eliberat de CAA (Civil Aviation Authority) UK, care conferă dreptul unei companii de a zbura din Marea Britanie după ieșirea acesteia din UE, deși a anunțat că a depus solicitarea în 13 noiembrie 2021.

 

Hi Sky deţine certificat european de zbor care îi permite să efectueze zboruri în toate ţările membre ale Uniunii Europene, însă după ieșirea din UE a Marii Britanii, operatorii certificați UE au nevoie de un certificat de operatori din ţări terţe (TCO) pentru a putea opera zboruri în această țară.

 

Cererea companiei din Republica Moldova este în proces de aprobare, oficialii companiei explicând că în perioada pandemiei, CAA UK lucrează în regim limitat. Oficialii Aeroportul Internaţional Maramureş (implicat doar în procedurile de îmbarcare/debarcare pasageri, nu și de organizare a zborurilor) au comunicat că pasagerii care şi-au achiziţionat bilete pentru zborul Baia Mare-Londra şi pentru cursa retur Londra-Baia Mare pot obţine compensaţii de până la 400 de euro pentru acest zbor anulat. Pentru aceasta, trebuie să depună o solicitare în acest sens la adresa: customer.service@hisky.aero.

 

Directorul agenţiei de turism Sfara Tours din Baia Mare, Diana Iluţ, prin care s-au făcut o parte dintre rezervările pentru cursa Londra-Baia Mare, a reclamat faptul că HiSky știa de vineri, 17 decembrie, că nu pot opera zborul, însă nu și-a anunțat pasagerii din timp, așa că aceștia au aflat de situația cauzată doar în aeroport. În urma acestei situații cauzate de compania HiSky, „pasagerii au fost recrutați de către HiSky, prin biroul de informații din cadrul Aeroportului Stansted (UK), și cei care ne-au solicitat au fost preluați din Budapesta și aduși în Baia Mare de către agenția noastră”, a precizat Diana Iluț.

 

Următorul zbor al HiSky în cadrul contractului cu autoritatea din Maramureș, programat luni, 21 decembrie 2021, cu destinația Milano, se va desfăşura în condiţii normale, conform programării, au precizat oficialii Aeroportului Internaţional Maramureş.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here