INCONȘTIENȚII – Maramureșul e îngropat sub zăpadă, Zetea se răsfață pe o insulă din Oceanul Indian, iar Marinescu subcontractează deszăpezirea

2
2277
Gabriel Zetea, Emil Marinescu

JUDEȚUL NIMĂNUI. Ca orice pesedist bogat care mimează că-i sărac și că trăiește exclusiv din salariul de bugetar, Valer “Îngerul” Gabriel Zetea, președintele Consiliului Județean și al social-democraților maramureșeni, și-a executat revelionul în Sri Lanka, o insulă din sudul Asiei, scăldată de Oceanul Indian.

 

Tot acolo, prin Kalutara, e și acum, la plajă, într-o vacanță exclusivistă de câteva mii de euro, mijindu-și ochelarii de soare prin care nu întrevede că drumurile județene zac îngropate în zăpadă și că Drumuri și Poduri SA – firma din subordinea instituției pe care Zetea o conduce deplorabil – a subcontractat segmente din drumurile pe care s-a angajat să le deszăpezească.

 

 

 

Dirijorul deszăpezirii

 

Conform legii, drumurile județene sunt în proprietatea și administrarea Consiliului Județean Maramureș, iar (și) în acest an deszăpezirea a fost livrată la pachet firmei din patrimoniul instituției administrative a județului, Drumuri și Poduri SA. Această firmă este condusă de un manager numit politic de Gabriel Zetea, cel care acum se bronzează pe insula în formă de lacrimă. Managerul este Emil Marinescu, fost vicepreședinte al CJ Maramureș.

 

Reţeaua rutieră de drumuri judeţene din Maramureş are o lungime totală de 787 de kilometri, însă în timpul iernii rămân funcționali doar 623 de kilometri, restul drumurilor (164 de kilometri fiind închiși circulației pe timp de iarnă).

 

Umflarea prețurilor de achiziție

 

Strălucitul strateg Marinescu susține că are nevoie de 6.250 de metri cubi de nisip pe care îl cumpără cu 64,52 de lei/metru cub (în Luduș, un orășel din județul Mureș, prețul nisipului pe care și autoritățile de acolo l-au cumpărat, a fost de 60 lei/metru cub) și de 10.000 de tone de sare pe care o cumpără cu 322,6 lei/tona de sare (cei din Luduș cumpără sarea cu 300 de lei/tonă).

 

În aparență, diferențele nu sunt mari: 4,52 lei/metru cub de nisip și 22,6 lei/tona de sare. Însă la cantitățile care au fost calculate ca fiind necesare pentru deszăpezirea drumurilor județene din Maramureș suma este uriașă. Practic, diferența este de 28.250 lei nisip și 226.000 de lei la sare. Total 254.250 de lei, echivalentul a 54.560 de euro. Un mizilic. Rețineți, calculul gonflării prețurilor de achiziție a fost făcut doar pentru materialul antiderapant.

 

Studiu de caz: Cavnic

 

Polul zăpezii în Maramureș, Cavnic are șansa de a avea potențial pentru turismul de iarnă (prin pârtiile de schi din oraș) și neșansa de a fi traversat de drumuri județene: DJ 184 (care vine din Baia Sprie), continuat de DJ 109F (care merge spre Ocna Șugatag).

 

Ambele tronsoane sunt considerate la nivelul 1 de viabilitate (adică foarte importante, condiţionând aprovizionarea centrelor economice cu materie primă şi forţă de muncă), fapt pentru care în Cavnic există și o bază a firmei Drumuri și Poduri SA, dotată cu trei utilaje cu lamă (două dintre acestea având și răspânditor), două freze unimog (una cu răspânditor), un încărcător, o autofreză și o autoutilitară, plus 3.250 de tone de materiale antiderapante. Aparent, n-ar trebui să existe probleme. Aparent… Apoi, a nins – știți deja: zăpada i-a surprins (în decembrie-ianuarie!).

 

“Probleme au existat încă din prima zi a anului. A nins foarte mult, drumul DJ 184 a devenit impracticabil. Firma care execută deszăpezirea (nu Drumuri și Poduri, ci subcontractorul din Bârsana, am înțeles) a venit târziu, pe la ora 11. Eu am sunat la Primărie să reclam, că nu se mai putea. Ningea și nu venea nimeni. Mi-au spus că ei au sunat la CJ, dar cei de acolo nu puteau să-l contacteze pe directorul de la Drumuri și Poduri, că nu răspundea la telefon… Când a venit firma, au deszăpezit, așa, cum au deszăpezit: pe un singur tronson, iar zăpada era aruncată pe trotuare și pe gardurile oamenilor”, a explicat localnicul Ciprian Cozma.

 

„Turiștii, copiii, localnicii, toți care mergeam spre pârtii mergeam pe drum, pe stradă! Pe trotuar nu se putea merge că era foarte mare zăpada pentru că au împins-o (n.red., firma de deszăpezire) de pe drum. N-au încărcat-o s-o ducă, pur și simplu au împins zăpada de pe drum pe trotuare. Mașinile circulau la mica înțelegere pentru că era deszăpezit doar puțin mai mult decât lățimea unei benzi de circulație. Până la urmă au venit din nou cu utilaje (n.red., firma locală de deszăpezire, plătită din banii orașului Cavnic) și au dezăpezit și drumul și trotuarele”, a declarat Barna Aranka (38 de ani din Târgu Mureș).

 

Contactat telefonic, primarul din Cavnic, Vladimir Petruț, a recunoscut că a dispus intervenția utilajelor de deszăpezire: “Da, am deszăpezit și trotuarele de pe DJ 184, pentru că a fost o situație care periclita circulația rutieră, oamenii mergeau pe drum și exista riscul producerii unor accidente. Ce să facem? Trebuia ca asta să o facă altcineva? Păi, dacă trebuia, întrebați-i de ce n-au făcut-o…”.

 

… în același registru: Păi, pe cine să-ntreb?, că Zetea e la plajă, în Sri Lanka.

 

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. Nu știu dacă ați observat, dar purtătoarea de vorbe a lui Zetea i-a dat like/inimioară la fiecare poză. Cre că are în fișa postului. Chiar penibili și penabili îs băieții ăștia. Cât despre Marinescu, el era amorțit în 1 ianuarie, după revelionul de la Buteasa.

LĂSAȚI UN MESAJ