FAPT – Rotativa impusă politic de la Aeroportul Internațional Maramureș, oficializată: CA a votat ca Ionuț Caraba să devină manager, iar Dorin Buda să treacă pe post de director de dezvoltare

4
2518
Dorin Buda, Ionuț Caraba

SCHIMB DE TURĂ. Rotativa impusă politic de la Aeroportul Internațional Maramureș, de președintele Consiliului Județean (CJ) Maramureș, Ionel Bogdan, a fost oficializată. Marți, 30 mai 2023, Consiliul de Administrație (CA) al aeroportului maramureșean, un for politic, a votat (aprobat directiva de la administrația județeană) ca directorul de dezvoltare Ionuț Caraba să devină manager, iar Dorin Buda să treacă pe post de director de dezvoltare. Decizia intră în vigoare începând din 1 iunie 2023 (adică de mâine).

 

Dorin Nicolae Buda (50 de ani), fost subprefect al județului Maramureș în perioada 2009-2010, a fost numit manager al Aeroportului Internațional Maramureș (la acea vreme denumirea era Aeroportul Baia Mare) la 6 ianuarie 2015. Sub conducerea sa, Aeroportul Internațional Maramureș a demarat și finalizat cel mai important proiect de până atunci al unității din subordinea administrativă a CJ Maramureș: modernizarea și extinderea pistei de decolare-aterizare.

De asemenea, aeroportul și-a înnoit baza materială (prin investiții de sute de milioane de lei), a demarat lucrările pentru noua platformă de îmbarcare-debarcare, a accesat fonduri și a semnat contractul de execuție pentru construirea noului terminal de pasageri și a  crescut numărul de pasageri de la 19.928 (în 2015) la 76.363 pasageri (în 2022 – anul trecut s-a înregistrat o creștere a traficului de pasageri de 72,50%).

 

Ionuț Caraba (39 de ani) a fost numit director de dezvoltare al Aeroportului Internațional Maramureș în februarie 2021. Deține firma Outit Solutions SRL, înregistrată în Cluj-Napoca și specializată pe întreținere sisteme hardware și sofware. Timp de aproape un an, în perioada 2017-2018, a fost consilier al directorului general al Tarom pe probleme de IT și dezvoltare, iar apoi șef serviciu IT la compania Tarom (timp de 8 luni, în 2018).

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

4 COMENTARII

  1. Post scriptum. Domnia sa D.nu Caraba acum face si cursurile de pilot pentru licenta PPL – dorim succes in activtate ia sa stiti ca programul curselor de pasageri nu se stabilesc ,,parlamentarii navetisti,, dupa placul lor, ci se duc tratative indelungate cu firmele straine cu deplasari si cu multe diplomatie, in folosul statului Roman, de catre managerii aeroporturilor avand nevoie sa cunoasca perfect limbi straine…

  2. Acest articol este scris intr-o maniera corecta – nu foloseste un limbaj suburban si denigrari ca unele articole scrise de D.nu Tolas de exemplu.. Daca in presa care are datora sfanta sa informeze cetatenili despre adevaruri in special din sfera politica si in toate, apar lucruri, intamplari denaturate manipuland opinia publica din varii interese si de regula in interese politice dar Doamne fereste chiar pecuniare….apoi sa nu ne miram ca omul de rand in momentele de votarile importante nu e in stare se discerne adevarurile,, ajungand poate chiar la nivele decizionale si apar nemultumiri chiar de acei care au dat voturile! Exemplul Aeroportului International Maramures pot da exemplu. In anii cand se astepta fondurile pt. prelungirea pistei prea scurta (1800m) echipajele avioanelor de pasageri necesitau formarea din piloti de inalta pregatire. Atunci se astepta cca. 40 – 50 de milliona de Eu pt. lucrari de prelungire a pistei. Directorul a fost pe atunci D.nu. M.Patrascu – un om carismatic si corect. Era si pilot, avand licenta de zbor PPL. A inceput marea tavaleala pe capul politicului de catre multe firme pentru a obtine lucrarea. Chiar firma care a executat reabilitarea centrului vechi (si puteti vedea calitatea lucrarilor) firma HARCON a discutat cu sefii Judetului pentru lucrarea. Intamplator cunosteam seful firmei. Intamplator eram acolo cand iesea afara de la negocieri si intreband de rezultat, zambind amar mi a raspuns… ,,nu e bine sa fii iarba acolo unde fac dragoste elefantii,, …Apoi a inceput indepartarea D.nu lui M.Patrascu ajungand acest om care mai stia si cca. 6 limb,i somerul Europei. Atunci a fost numit D.nu Buda cu care nu am nimic si se pare ca nu a ruinat totusi aeroportul, azi ajungand director cu dezvoltare iar D.nu c
    Caraba (mai tanar) avand un stagiu lung ca consilier chiar a directorului general TAROM in capitala avand specialitate si in domeniul IT. Dragi comentatori inainte sa exprimati o parere in comentariile Dvs. in ori ce probleme, sa puneti la punct veridicitatea propriilor surse de informatii, altfel va transformati pionii a unor cercuri politice nu prea ortodoxe lasandu-va dus de nas si influentand imoralitatile politice si de interese obscure! va recomand sa vizionati pe youtube filmuletul despre M.Patrascu si gasiti elemente adevarate de cele scrise de mine. Cu respect

  3. Ce sa mai vorbim daca la aeroportul Sibiu au scos rutele de SPANIA maramuresup si tara Romaneasca face un pas in fata si 2 inapoi asa suntem tinuti in cusca sa nu de dezvoltam au dostrus invatatura si nu numai un popor intreg , desteaptate romane si el tot prost moare o gandire de a se fura insuşi fratele ,vecinul , prietenul , familia Sa traiti bine Basescu , Iliescu , etc :))

  4. Noroc ca pilotii nu-s pusi politic.
    Programul curselor oricum e stabilit de parlamentarii navetisti sa nu-si strice somnul de frumusete si sa le vina cursele dupa plac.
    Conducerea aeroportului si consiliul de administratie, tot politic.
    Partidul e in toate, zicea poetul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here