EXCLUSIV – Impact economic drastic: în 2020, traficul de pasageri pe Aeroportul Internațional Maramureș a scăzut cu 57,60%

4
918

DATE OFICIALE. Dacă punem la socoteală și aeroportul din Tulcea, unde în tot anul trecut au aterizat/decolat 30 de pasageri, adică aproape unul la două săptămâni, în România există 17 aeroporturi funcționale.

 

Din acestea, conform datelor oficiale centralizate de Asociația Aeroporturilor din România (AAR), Aeroportul Internațional Maramureș (până în 2017 fost Baia Mare) se situează în clasamentul național al traficului de pasageri pe locul 13 din 17, în 2020 având un trafic total de 17.344 de pasageri.

 

Impactul economic/finaNciar este uriaș și a fost cauzat în principal de restricțiile impuse de gestionarii pandemiei de COVID-19 (o parte din an nu s-a zburat deloc, cea mai mare parte a angajaților fiind trimiși în șomaj tehnic). Procentual, în 2020, au călătorit pe/de pe Aeroportul Maramureș mai puțin cu 57,60% pasageri decât în anul 2019, primul de funcționare completă după reabilitarea pistei de aterizare/decolare (în 2019, pe aeroportul maramureșean s-au înregistrat 40.902 pasageri).

 

Aeroportul Internațional Maramureș s-a redeschis în 6 septembrie 2018, în acel an având un trafic total de 2.621 de pasageri – era funcțională o singură cursă regulată, București – Baia Mare și retur, ca și acum, dar cu frecvență bisăptămânală (joi și duminică). În ultimii 10 ani, cel mai mare trafic de pasageri de pe Aeroportul Internațional Maramureș s-a înregistrat în anul 2014 (atunci denumirea sa era Aeroportul Internațional Baia Mare): 21.560 de pasageri.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

4 COMENTARII

  1. Domnule Vischi… ce s-a intamplat cu Blue Air? A fost minunea de a avea si noi, baimarenii, un pret de bun-simt pt. cursa de Bucuresti si inclusiv asta s-a dus … 3 luni a durat minunea.

    A ramas TAROM, care la pretul de 100 de euro pe cursă este neoficial dedicată exclusiv deputaților și senatorilor de MM.

    Cu trenul faci 14 ore ziua, 12 ore noaptea. De ce cursele Blue Air, Wizz-Air de Cluj-Bucuresti, Timisoara-Bucuresti pot fi – as zice penibil de ieftine – cateodata sunt oferte de 80-100 lei DUS-INTORS!!! Adica trei drumuri cu taxiul in Baia Mare din Centru Vechi pana la Gara!!

    La noi nu se poate…

  2. Nici nu are cum fi altfel…. Am banuiala (si cred ca nu numai eu) ca taxele cerute de aeroport companiilor sunt exagerat de mari in comparatie cu beneficiile pe care companiile le-ar avea aici. Altfel nu se explica de ce absolut nicio companie (excludem TAROM din discutie) nu se poate „apropia” de acest aeroport. Asa ca pot face piste si cladiri pana se plictisesc. Atata timp cat nu isi analizeaza ca lumea indicatorii si nu isi ajusteaza cum trebuie calculele nu cred ca vreo companie va dori sa aterizeze/decoleze aici/de aici. Daca cei de la aeroport sunt multumiti ca le vine salariul cu cele 2-3 aterizari TAROM, treaba lor…. Insa managementul pare extrem de slab.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here