DRUM DE MARE VITEZĂ BAIA MARE – SUCEAVA. Această scriere lămurește stadiul în care este desemnarea proiectanților pentru tronsoanele Baia Mare – Dej și Dej – Bistrița, părți din Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Suceava, în contextul în care această porțiune este la a doua licitare (prima fiind anulată) și deliberarea privind câștigătorii contractelor este mult întârziată (era estimată în 19 ianuarie 2022).
Calendarul proiectului: faptele
Proiectarea (studiul de fezabilitate) Drumului de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (numită fals de politicieni Autostrada Nordului), împărțit inițial în 3 tronsoane, apoi în 4 tronsoane, a demarat în 4 noiembrie 2019, când au fost lasate în licitație publică proiectarea tronsoanelor.
În martie 2021 s-au semnat contractele pentru două loturi, respectiv Bistrița – Vatra Dornei (15,8 milioane lei + TVA) și Vatra Dornei – Suceava (14,5 milioane lei + TVA. Câștigătorul desemnat pentru lotul 1 Baia Mare – Bistrița, asocierea de firme Search Corporation & Egis International SAS & Egis Romania SA & SC Formin SA, a fost contestat în instanță de ofertantul Explan SRL Cluj, care a câștigat și în iunie 2021 CNAIR a anulat licitația, reluând-o de la 0, în septembrie 2021.
Lotul Baia Mare – Bistrița a fost împărțit în două loturi mai mici (Baia Mare – Dej, Dej – Bistrița). Ofertarea pentru cele două studii de fezabilitate s-a închis în 22 noiembrie 2021, însă de aproape 4 luni nu au fost desemnați câștigătorii.
Când sunt desemnați proiectanții
Surse informate și direct implicate CNAIR, au precizat, pentru 2mnews, că licitațiile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate ale tronsoanelor Baia Mare – Dej și Dej – Bistrița, aflate acum în evaluarea calificării și evaluările tehnică și financiară, care trebuia finalizată în 19 ianuarie 2022 (termen depășit cu aproape 2 luni), vor avea câștigătorii desemnați peste o lună, respectiv în 14 aprilie 2022.
De asemenea, semnarea contractelor de execuție este estimată în luna mai 2022 (sigur, în cazul fericit în care nu rezultatul deliberării nu va fi contestat), ceea ce înseamnă că proiectul va fi finalizat cel mai devreme în iulie 2023.
Vă reamintim că pentru ambele loturi (Baia Mare – Dej, Dej – Bistrița) au fost depuse câte 3 oferte (aveți detalii într-un articol 2mnews publicat la momentul închiderii ofertării AICI). Valoarea maximă estimată de CNAIR pentru tronsonul Baia Mare – Dej este de 15,5 milioane de lei + TVA (exact: 15.564.813,71 lei + TVA), iar contractul presupune, pe lângă elaborarea studiului de fezabilitate, și servicii de consultanță.
Cine plătește și la ce va fi conectată „Autostrada Nordului”
Studiul de fezabilitate pentru lotul Baia Mare – Dej va fi plătit astfel: 85% de UE, din Fondul European de Dezvoltare Regionala, 15% de statul român, prin Ministerul Transporturilor + circa 2 milioane de lei, sumă care reprezintă cheltuieli neeligibile ce includ TVA-ul aferent lucrării. Elaborarea studiului de fezabilitate trebuie finalizată în 14 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrării (contractul mai prevede ca firma câștigătoare să presteze 4 luni pentru asistenţa tehnică la documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de execuție efectivă a drumului).
Cătălin VISCHI
ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.