EXCLUSIV – A fost amânată a 4-a oară (!) desemnarea proiectantului tronsonului Baia Mare – Dej din Drumul de Mare Viteză spre Suceava, contract de 15,6 milioane de lei

0
922

DRUMUL DE MARE VITEZĂ BAIA MARE – SUCEAVA. Desemnarea unui câștigător al contractului pentru proiectarea lotului Baia Mare – Dej din Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (denumit impropriu și politic „Autostrada Nordului”) a fost amânată a patra oară de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.

 

După ce inițial termenul de finalizare a evaluărilor tehnice și financiare ale celor 3 oferte (despre care aveți detalii AICI) a fost 19 ianuarie 2022, apoi acesta a fost prelungit succesiv până în februarie, apoi până în martie, apoi până în 14 aprilie și acum, conform surselor 2mnews, noul termen este… 20 mai 2022 (la 8 luni de la inițierea licitației și la 5 luni de la finalizarea perioadei de depunere a ofertelor).

 

Sigur, încrederea pe care o avem în CNAIR, cel puțin în privința respectării termenelor de atribuire a contractelor, este ZERO, însă dacă măcar al 5-lea termen va fi respectat, contractul pentru proiectare, estimat la 15,6 milioane de lei (sumă care cuprinde TVA) poate fi semnat, cel mai devreme, în iunie 2022 (în condiții ideale, dacă rezultatul licitanției nu va fi contestat).

 

Contractantul va avea la dispoziție 14 luni pentru finalizarea lucrării (de la emiterea ordinului de începere).

 

Expresul” Baia Mare – Suceava

 

Proiectarea (studiul de fezabilitate) Drumului de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (numită fals de politicieni Autostrada Nordului), împărțit inițial în 3 tronsoane, apoi în 4 tronsoane, a demarat în 4 noiembrie 2019, când au fost lasate în licitație publică proiectarea tronsoanelor.

 

În martie 2021 s-au semnat contractele pentru două loturi, respectiv Bistrița – Vatra Dornei (15,8 milioane lei + TVA) și Vatra Dornei – Suceava (14,5 milioane lei + TVA. Câștigătorul desemnat pentru lotul 1 Baia Mare – Bistrița, asocierea de firme Search Corporation & Egis International SAS & Egis Romania SA & SC Formin SA, a fost contestat în instanță de ofertantul Explan SRL Cluj, care a câștigat și în iunie 2021 CNAIR a anulat licitația, reluând-o de la 0, în septembrie 2021.

 

Lotul Baia Mare – Bistrița a fost împărțit în două loturi mai mici (Baia Mare – Dej, Dej – Bistrița). Ofertarea pentru cele două studii de fezabilitate s-a închis în 22 noiembrie 2021, însă de 5 luni nu au fost desemnați câștigătorii.

 

Drumul de mare viteză va fi conectat la următoarele infrastructuri rutiere: Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria); Drum expres Satu Mare – Baia Mare și legăturile la drumurile existente – de asemenea, în partea de nord-est (Moldova) se va conecta la Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava – Siret.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here