DEZVĂLUIRI – Strategia câştigătorului, acuzată: nominalizat să preia şefia PNL Maramureş, Ionel Bogdan le-a dat banii liberalilor prietenilor săi

5
7352
Ionel Bogdan

ÎNCRENGĂTURI. Ionel Bogdan (30 de ani) a fost desemnat de comisia de unificare a PNL (condusă de preşedintele interimar Raluca Turcan) să preia conducerea organizaţiei judeţene a liberalilor. Pentru realizarea acestui deziderat, astăzi, 23 ianuarie, Bogdan trebuie să prezinte Biroului Politic Naţional al PNL numele care vor face parte din noua conducere a liberalilor maramureşeni.

 

Cine este Ionel Bogdan

 

Ionel Bogdan a fost preşedinte TNL Maramureş şi vicepreşedinte TNL la nivel naţional. În iunie 2016, pe considerentul că, împreună cu prietenii săi care au lucrat din beci la postările pe Facebook în campania prezidenţială, insuflă ideea că a făcut parte dintre cei care „l-au făcut preşedinte pe Iohannis” (am cunoscut câteva zeci de naivi care susţin asta, ajungând chiar să creadă că e real), a fost numit vicepreşedinte PNL şi coordonatorul departamentului de comunicare online al partidului. „Dacă şefu’ (Iohannis) a devenit preşedinte pe Facebook, musai asta-i soluţia”, erau convinşi liberalii conduşi pe atunci de Alina Gorghiu şi Vasile Blaga.

 

În Maramureş, Bogdan a comunicat atât de bine online încât liberalii au pierdut pe toate planurile (judeţ, cele două municipii, consilii locale), deşi au beneficiat de un buget consistent. Analiza postelectorală a PNL Maramureş nu l-a culpabilizat – Bogdan susţine că nu s-a ocupat de nimic în Maramureş, fostul copreşedinte Mircea Man susţine că a făcut parte din BPJ -, concluzionând mai degrabă că Nemeş şi Man (copreşedinţi) sunt vinovaţi de rezultate. Aşa că s-a schimbat garda. La şefia judeţeană a PNL a venit Mircea Dolha, iar la şefia organizaţiei municipale Baia Mare, Bogdan.

 

Au urmat alegerile parlamentare. Din nou, cu o strategie de campanie eronată, liberalii au pierdut. În decembrie 2016, Bogdan a demisionat din funcţia de interimar al PNL Baia Mare şi din cea de vicepreşedinte PNL Maramureş (şi-a păstrat, totuşi, demnităţile de la nivelul central al partidului), Dolha n-a demisionat din nimic, însă a fost izgonit la propriu din sediul partidului – vă amintiţi bălăcărirea acestuia de „rezonabilii” liberali şi… răzuirea numelui său de pe peretele exterior al sediului judeţean.

 

Ce se întâmplă acum? Dolha e prin SUA, se plimbă cu tramvaiul de epocă şi-şi face poză cu etnicul indian vatman. De acolo, de peste Ocean, zice că tot el e preşedinte şi că trei-patru „lupi tineri” (conduşi de Bogdan) fac „o manipulare ieftină”, el neputând fi îndepărtat din funcţie decât de Biroul Politic Naţional, comisia de organizare şi unificare ce l-a propus pe Bogdan nefiind statutară din 1 ianuarie 2017. Numai că exact asta face acum Bogdan, a finalizat şi va duce lista noii conduceri a PNL Maramureş la BPN care se întruneşte la începutul lui februarie, după cum spune Dolha.

 

Cum a ajuns Bogdan din perdant, câştigător

 

Radu Negulescu (al doilea din stânga) și Ionel Bogdan (al doilea din dreapta), încadrându-l pe Dan Mihalache, ex-consilierul președintelui Johannis, actualmente ambasadorul României la Londra

Pentru a avea un răspuns, analizăm traiectul „nepolitic” al lui Bogdan. Toate firele se leagă de un nume: Radu Negulescu (29 de ani). Bogdan şi Negulescu au fost colegi de clasă la „Gheorghe Şincai” din Baia Mare. După liceu, Bogdan, originar din Dumbrăviţa, s-a înscris la Universitatea de Nord din Baia Mare şi, pentru că susţine că n-avea bani, a fost „nevoit” să se angajeze. Unde s-a angajat? În prima firmă fondată de colegul său Negulescu (alt tânăr, din cei vreo 100, care susţine că „l-a făcut preşedinte pe Iohannis”, pentru că s-a ocupat, din beci, de campania de pe Facebook).

 

Era aprilie 2008, firma se numea Loading Media, era înregistrată în Baia Mare. O să elimin, din respect pentru vorbitorii de rusă, titulaturile pompoase din funcţiile pe care a fost angajat (în limba română, director de vânzări şi director de dezvoltare). A lucrat cu Negulescu până în septembrie 2013. Loading Media făcea, în principal site-uri. Pentru filiale PNL şi primării. Nu staţionăm asupra scandalurilor stârnite nu atât de calitatea acestora, ci de preţuri şi de faptul că erau… cam la fel. A, da, şi de faptul că, măcar uneori (vezi cazul site-ului Primăriei Bacău, care a costat… 10.000 euro), „omul” Loading Media era un tânăr liberal (în cazul Bacău, conform jurnaliştilor de investigaţie locali, Bogdan Stanciu, pe atunci vicepreşedinte TNL, coleg cu Romeo Stavarache, primarul Bacăului). Lobby. Bun. Şi politic. Negulescu susţine că Stanciu nu a fost „omul” Trencadis, l-au angajat după ce au semnat contractul de realizare a site-ului.

 

Negulescu explica, la vremea respectivă, acuzele în modul următor: „Într-adevăr, layout-urile seamănă şi asta se întâmplă dintr-un motiv extrem de întemeiat. (…) Mare parte din activitatea societăţii se îndreaptă către instituțiile publice, avem peste 400 de primării cu care colaborăm. Am studiat extrem de mult felul în care cetăţenii interacţionează cu aceste site-uri şi am ajuns la un best practice. Arată aşa pentru că este eficient să arate aşa. Nu are niciun rost să reinventăm roata de fiecare dată când lucrăm cu o primărie”. Ok, până la urmă, s-a făcut un model, considerat funcţional, şi s-a vândut de câte ori s-a putut, vorba românească: „Nu-i prost cine cere, e prost cine dă”. Însă cum se numeşte cel care „dă” din banii publici mai mult decât face?

 

Din 2013, Loading Media devine Trencadis Corp şi, conform declaraţiilor lui Negulescu, face peste 500 de site-uri „dintre care cel al Guvernului, al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate sau al Inspectoratului General de Poliție” (completați cu ministere, agenţii naţionale, instituții din subordinea Guvernului etc.). Dar ce face în acest timp Ionel Bogdan?

 

În 2014, devine acţionar şi manager la firma Kubo International Consulting. În acelaşi timp, Negulescu anunţă că a cumpărat o firmă: Kubo (iniţial, o tipografie). Kubo intră în portofoliul corporatist al lui Negulescu, dar Bogdan explică: „E o coincidenţă de denumire, firmele nu au nicio legătură, eu am avut un alt partener în firma Kubo Consulting – firma se autorecomandă ca fiind „specializată în consultanţă pentru accesarea finanţărilor nerambursabile a fondurilor europene sau guvernamentale”. În fine, pe lângă Trencadis şi Kubo, în portofoliul companiei lui Negulescu intră şi People & People Strategy Consulting. Reţineţi denumirea ultimei firme (People & People Strategy Consulting).

 

Ce să mai reţineţi: Încrengătura

 

Reţineţi şi ascensiunea fulminantă a corporaţiei în care, din partea Maramureşului, se găsesc mai mulţi liberali „fancy”:

 

1) Ionel Bogdan – deja devoalat ca prieten şi angajat al lui Radu Negulescu, devenit om cu influenţă în sferele preşedintelui Klaus Iohannis, fost coordonator al campaniei online a acestuia, campanie la care a lucrat şi Ionel Bogdan.

 

2) Ovidiu Nemeş – fostul primar al Sighetului, care face reclamă pe site-ul Trencadis din postură de beneficiar al serviciilor acestei firme. Testimoniale clienţi Trencadis: „A fost o colaborare de succes pe fiecare proiect pe care l-am avut, întrucât ați dat dovadă de profesionalism. Produsul a fost apreciat atât de sigheteni, cât și de angajații care îl administrează, acesta fiind prietenos, accesibil, ușor de utilizat. Apreciez comunicarea pe care am avut-o cu colegii care s-au ocupat de dezvoltarea proiectelor și faptul că ei au răspuns de fiecare dată solicitărilor noastre, și au ieșit astfel produse bune”.  – Primar Ovidiu Nemeș, Primăria Sighetu Marmației. Despre Ovidiu Nemeş, fost preşedinte PNL Maramureş, un primar liberal din Maramureş a declarat că „acum lucrează la Bucureşti, la firma lui Negulescu, cu Ionel Bogdan, toţi sunt acolo”.

 

Cristian Niculescu-Țâgârlaș

3) Cristian Niculescu Ţâgârlaş – acreditat de Bogdan ca având „mari şanse să facă parte din noua conducere PNL Maramureş”. El a făcut publicitate, în ascensiuni montane, firmei Trencadis şi şi-a împrumutat bodyguardul (de la firma de protecţie şi pază la care este acţionar) atunci când preşedintele CJ Maramureş, Zamfir Ciceu, originar din acelaşi sat ca şi Ionel Bogdan, a semnat contractul de publicitate pentru depozitul ecologic cu Trencadis, contract de

Ionel Bogdan (dreapta, în prim-plan), Radu Negulescu (centru) și Cristian Niculescu-Țâgârlaș (în stânga)

aproximativ 300.000 euro din care mare parte s-au îndreptat către firma de mass media controlată de fostul primar al Sighetului, Ovidiu Nemeş, care i-a premiat cu Trofeul Maramureşeanul anului 2014 la categoria Politic pe… Ionel Bogdan şi Radu Negulescu. Susţine că nu a fost niciodată finanţat de Negulescu sau de vreo firmă a acestuia. „Steagul cu Trencadis l-am arborat ca prieten al lui Radu, atât. N-am luat niciodată bani de la el, am fost şi pe Kilimanjaro, fiecare şi-a plătit expediţia”, a declarat Niculescu-Ţâgârlaş.

 

 

Cine şi cum au împărţit banii de campanie ai PNL

 

Printre sumele de bani decontate de PNL Maramureş în campania electorală din primăvara anului trecut, pe lângă sumele decontate firmelor mass media locale, se regăseşte suma de 33.000 lei, pentru servicii de producţie şi difuzare de publicitate online. Contractul a fost plătit (cu factura nr. 46) firmei People & People Strategy Consulting, controlată de Radu Negulescu, partenerul de afaceri şi prietenul lui Ionel Bogdan, coordonatorul PNL la nivel naţional pe Departamentul de Comunicare şi Online.

 

Suma reprezintă aproximativ 10% din totalul banilor avuţi la dispoziţie de PNL Maramureş pentru publicitate electorală în respectiva campanie. Alt contract, în cuantum de 13.000 lei, sumă achitată prin facturile 104, 105 şi 110, au fost pentru campanie online Facebook şi foto-video pentru online, către firma Tagspot SRL, care aparţine altui prieten al coordonatorului de atunci şi preşedintelui de mâine Ionel Bogdan, preşedintele TNL Baia Mare, Ionuţ Caraba. Aceste date acreditează ideea că nominalizatul la funcţia de preşedinte al PNL Maramureş a dirijat, cel puţin o parte din bani, către firme ale asociaţilor şi prietenilor săi.

 

Oficial, decizia privind distribuirea banilor de campanie ai PNL Maramureş a aparţinut Biroului Politic Judeţean (BPJ). Neoficial, sumele au fost dispuse de copreşedintele Ovidiu Nemeş şi de Ionel Bogdan, cel care era vicepreşedinte PNL şi şeful Departamentului de Comunicare şi Online al PNL la nivel naţional.

 

Ce spun cei implicaţi

 

„Ovidiu Nemeş şi Călin Bota au luat deciziile astea. Şi pe partea de comunicare şi online Ionel Bogdan, era şi el în BPJ. Aşa au zis, să se ocupe Bota şi Bogdan de chestia asta, dar în speţă Ionel Bogdan. Şi Ţâgârlaş decidea pe partea de Baia Mare (n.red., unde să se dea banii şi câţi). Erau sume enorme. Eu nu am fost implicat în decizii din astea – am avut mari semne de întrebare asupra câtorva contracte. În privinţa celor din mass media locală, dacă sumele-s enorme, mă îndoiesc că au şi ajuns la respectivele puncte mass media”, a declarat Mircea Man, fost copreşedinte al PNL Maramureş în perioada campaniei electorale pentru alegerile locale.

 

Cristian Niculescu-Ţâgârlaş susţine că pentru publicitate pe online, atribuită firmei controlate de Radu Negulescu, „s-a decis, cred, după cum ţin minte, de la Bucureşti”.

 

Întrebat dacă, beneficiind de funcţia sa s-a implicat în dirijarea banilor pentru publicitate electorală unor firme deţinute de prieteni de-ai săi, rezultatele fiind dezastruoase, Ionel Bogdan declară, pentru 2mnews că n-a beneficiat de niciun ban din această campanie electorală: „Sunt prieten cu el (n.red., Radu Negulescu) de 100 de ani, dar nu. Domnul Caraba este preşedinte TNL Maramureş, colegii mei au hotărât să-i acorde un contract de 13.000 lei, şi-a făcut treaba foarte bine, nu mi se pare în neregulă. Decizia de a se ocupa de online-ul domnului Ţâgârlaş, adică pe Baia Mare, îi aparţine cred că domnului Ţâgârlaş nu altcuiva. N-am dirijat nimic, la Maramureş nu am fost deloc implicat. Dacă vroiam să dirijez, o făceam într-un alt mod şi mă implicam şi eu în campanie. Eu nu eram în BPJ atunci. A, că am participat la câteva şedinţe de BPJ în decursul ultimilor doi ani, asta e altă poveste. Când eram la Baia Mare şi era şedinţă, mai participam şi eu. Domnul Negulescu şi echipa dânsului are o experienţă foarte bună pe zona de online, sunt absolut sigur că de asta i-a ales Cristi (n.red., Niculescu-Ţâgârlaş). Nu e nimic în neregulă. Şi eu dacă aş face o campanie pe online, l-aş alege pe Radu (n.red., Negulescu). Îs doar 43.000 lei pe online (n.red., suma totală e mai mare), mare lucru… Pentru o campanie pe online se cheltuie 300-500 euro pe zi numai pe Facebook”.

 

Cert e că a fost o campanie de aproximativ 850.000 de lei (conform lui Ionel Bogdan), din care 350.000 lei pentru publicitate electorală (tipografii, mass-media), conform AEP, care se bazează pe raportarea mandatarului financiar. Rezultatul: ZERO. Vinovat: NIMENI.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

5 COMENTARII

  1. Oamenii lui Santa Klaus sa fuck-ă aşa ceva? Să bage vastul? Nu-mi vine să creeed. Ăştia se nasc, înfloresc şi decedează cinsitiţi, în spirit german.

  2. Interesant articol, dar… Ionel Bogdan e un taran din Dumbravita cu aere de oras si a facut Liceul Tehnologic Agricol “Alexiu Berinde” din Seini, NU au fost coleg la „Sincai” cu Negulescu. Cat despre cheltuieli… sunt cele de suprafata, tind sa cred ca bani au fost mult mai multi.

    Domnule Vischi, toate acestea sunt sume de pe campania PNL MM, dar au avut contracte in toata tara ! Verificati va rog.

  3. …mai stim noi „lucrari” (c) trencadis, de valoarea muncii unui „coleg de camera” dar platite ca si cum l-ai avea pe Microsoft ca partener….

  4. Interesant cum se contrazic astia. Unul zice ca de la Bucuresti, cealalt ca ala care a zis ca de la Bucuresti. Portretul e clasic: sa luam banii. Rezultatul nu conteaza. PNL a ajuns in Maramures o umila umbra, fara reactii si personalitati. Poate le convine sa se complaca in situatie..

Comments are closed.