DEVOALARE – Cine face studiul de fezabilitate pentru Pasajul Italsofa (Baia Mare – Groși) și pentru ce sumă: banii, plătiți din pușculițele județului și a Băii Mari

2
4591

CONTRACT. Consiliul Județean Maramureș a atribuit contractul de 120.000 lei + TVA (bani care sunt plătiți în procente egale împreună cu Primăria Baia Mare) pentru elaborarea Studiu de Fezabilitate (SF) a Pasajului Italsofa (Baia Mare – Groși) firmei Dru Po SRL din Suceava. Contractul prevede elaborarea documentațiilor tehnico-economice și a celor necesare pentru obținerea avizelor / acordurilor / autorizațiilor la proiectele de poduri, pasaje, viaducte.

 

Pasajul rutier Italsofa este de tip suprateran și conducerile județului și municipiului Baia Mare speră să-l realizeze în urma unei finanțări prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, ca și pasajul din zona Clubul Văcarilor, ambele vizând fluidizarea traficului rutier dintre Baia Mare și Recea și Baia Mare și Groși.

 

Dru Po SRL, înființată în 1996, este specializată pe proiectarea de drumuri și poduri, în 2020 a avut o cifră de afaceri de circa 1 milion de lei și profit net de 56.653 lei obținut cu 9 angajați. Firma este controlată de Niculai Dobrea-Climec (care împreună cu soția sa, Rodica Dobrea-Climec, deține 70% din părțile sociale ale societății), asociatul minoritar fiind directorul tehnic Ioan Mardare (care împreună cu soția sa, Raveica Georgeta Mardare, directorul economic al societății, deține 30%).

 

Firma suceveană nu este un new-entry pe relația cu Consiliul Județean Maramureș, la finalul anului trecut fiind desemnată câștigătoare a licitației pentru completarea și actualizarea studiului de fezabilitate care vizează reabilitarea unor drumuri și sectoare de drumuri județene (specific: DJ 108A Gârdani – lim. Sălaj:16,166 km; DJ 182B Baia Mare – Coaș: 11,40 km; DJ 188 Bogdan Vodă – Vișeu de Jos: 10,90 km; DJ 171 Rogoz – lim. Bistrița-Năsăud: 15,10 km). Lucrare pentru care va încasa 390.000 lei + TVA.

 

Studiul de fezabilitate reprezintă documentația tehnico-economică prin care proiectantul este ajutat să ia cele mai bune decizii. Practic, prezintă capacitatea proiectului de a îndeplini anumite cerințe tehnice, precum și informații ce susțin rentabilitatea investiției – scopul este să se obțină cifre exacte pentru a putea realiza investiția și o soluție structurală potrivită (conform legii, un SF trebuie să conțină 2 scenarii diferite, beneficiarul urmând să decidă pe care dintre acestea va derula investiția respectivului obiectiv).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. Lucrarea trebuie începută și finalizată în cel mai scurt timp posibil. Traficul auto de evitare al orașului, este esențial pentru decongestionarea unor artere stradale. Trecerile la nivel cu calea ferata în această zonă și în anumite perioade de timp, sunt depășite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here