DEVOALARE – Cine câștigă, de fapt, banii din revizuirea SF-ului pentru Drumul expres Baia Mare – Satu Mare: contractul a fost subcontractat în proporție de… 65%

1
3546

MAREA ÎMPĂRȚIRE. Contractul de completare/revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru realizarea Drumului expres Baia Mare – Satu Mare (proiectat cu o prelungire până la Vama Petea / ieșirea din țară spre Ungaria) a fost atribuit la începutul acestei luni, de consiliile județene Maramureș și Satu Mare, care realizează proiectul în parteneriat, asocierii de firme Drum Pod Invest & Search Corporation, la valoarea de circa 6 milioane de lei (exact: 5.990.524,83 lei – subliniere: toate sumele din scriere cuprind TVA).

 

Această sumă va fi plătită din bugetele publice ale județelor Maramureș și Satu Mare, iar despre contractare, 2mnews a scris detaliat la momentul producerii (cei interesați au detalii AICI). Acum facem completa informare: în fapt, câștigătorii licitației (asocierea Drum Pod Invest & Search Corporation, firme controlate de Radu Judele, respectiv Michael Mihai Stanciu) au subcontractat aproape două treimi (65,3%) din lucrări către 8 firme și o instituție publică.

 

Procedura este legală, însă schimbă total identitatea realizatorului real al contractului, unul dintre subcontractori urmând să execute și să încaseze mai mult decât ambii contractori (asocierea de firme desemnată câștigătoare) la un loc.

 

Cum se împart banii

 

Cea mai mare parte a contractului, respectiv peste o treime (35,17% – 2.106.867 lei), va fi executată de sereleul Prospect Technical Studies din București, firmă intrată decisiv pe piața economică abia în anul 2020. Această firmă a fost deținută/controlată de Michael Mihai Stanciu, prin firma americană Search AVG Inc, însă în iulie 2020 a intrat total (scriptic) în proprietatea bucureșteanului Daniel Mihăilescu (47 de ani), care era angajatul lui Stanciu în Search Corporation SRL. Firma este specializată în activități de testări și analize tehnice și, conform contractului de subcontractare, va realiza studiul geotehnic și servicii de laborator (pentru determinarea parametrilor tehnici).

 

Al doilea subcontractor este o instituție a statului: Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca, acesta urmând să desfășoare activitățile de arheologie, care au o pondere de 11,66% din valoarea contractului adjudecat de asocierea Drum Pod Invest & Search Corporation (698.495 lei).

 

Al treilea subcontractor este sereleul Raumplan Design din București, care va elabora PUZ-urile necesare – firma este controlată de familia Motcanu și are o pondere în contract de 5,96% (357.035 lei)

 

Al patrulea subcontractor este Protelco SA din Câmpina (firmă controlată de Dumitru Ovidiu Negreanu), specializat în inginerie și consultanță tehnică, care va realiza în SF-ul Drumului expres Baia Mare – Satu Mare proiectarea relocării/protejării utilităților și proiectare în domeniul infrastructurii feroviare – are o pondere în contract de 3,97% (237.823 lei).

 

Al cincilea subcontractor este sereleul Construct CDP din Baia Mare (controlat de Radu Vasile Cot), specializat în inginerie și consultanță tehnică, care va realiza în proiect servicii de proiectare a căilor temporare de acces, platforme, facilități pentru investigații ale terenului și restabilirea condițiilor inițiale ale suprafețelor de teren afectate de lucrări. Are o pondere de 2,98% (178.517 lei).

 

Al șaselea subcontractor este sereleul Acormed din Oradea (firma le aparține în procente egale lui Gabriela Maria Vicaș și Olimpia Smaranda Mintaș), care va întreprinde diligențele pentru obținerea acordului de mediu – are o pondere în contract de 2,28% (136.584 lei).

 

Al șaptelea subcontractor este sereleul Danavi din Iași, firmă deținută de Alexandru Frăsinenanu și specializată în cercetarea terenului, detectarea munițiilor neexplodate și curățarea terenului de orice muniții – cu asta se va ocupa și în proiect și are o pondere de 1,95% (116.815 lei).

 

Al optulea subcontractor este sereleul Mondev Real Estate din București, firmă controlată de Valentin Ostiadal, care va întocmi raportul de evaluare a terenurilor și imobilelor afectate de proiect și va încasa 1,09% din valoarea totală a contractului (65.296 lei).

 

Al nouălea subcontractor este sereleul Geohazard din București, firmă deținută de Traian Moldoveanu și care va presta în proiect servicii de proiectare seismologie, având o pondere de 0,24% din valoarea contractului (14.377 lei).

 

Celor doi asociați care au câștigat contractul (și răspund de îndeplinirea acestuia) le revin 34,7% (adică împart 2.078.712 lei, circa o treime din valoarea totală cu care au câștigat).

 

Completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul expres Baia Mare – Satu Mare trebuie finalizată în 2 ani (24 de luni) – din care 6 luni elaborare SF, 12 luni – adaptarea documentației la cerințele finanțatorului și 6 luni consultarea beneficiarului la atribuirea contractului pentru proiectare și execuție. Obiectivul principal al acestui drum constă în conectivitatea municipiilor Satu Mare și Baia Mare la rețelele rutiere naționale și europene de drumuri rapide.

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Ca se face drumul asta e foarte bine dar dracu din nou firme cu iz politic si increngaturi cistiga licitatia? Aceste firme pina acum nu au facut dovada seriozitatii asa ca m as mira sa iasa bine totul pina la sfirsit,neincrederea este bazata pe eccrocheriile din politica romanesca de treizeci si doi de ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here