COMANDĂ – Asfaltarea de primăvară în Baia Mare, faza 1: plombări și reparații – 900.000 de euro

0
846

STRĂZI. Asocierea de firme ARL Cluj – Construrom (firma lui Zoicaș) – Nord Vest Infrastructură și Servicii (firma lui Baltă), care a câștigat contractul de gestiune, reparații și întreținere a străzilor din municipiul Baia Mare, a primit și prima comandă pe care va trebui s-o onoreze până la sfârșitul lunii iunie. Pentru cele patru luni de plombări, colmatări, reparații suprafețe izolate, precum și lucrări de reparații curente (parcări, platforme, borduri, covoare asfaltice, fundații, sensuri giratorii),  prestatorii vor încasa 4.165.000 lei (sumă care include TVA), adică echivalentul a aproape 900.000 de euro – vreo 225.000 de euro/lună.

 

La licitația pentru gestionarea străzilor din municipiul maramureșean s-au înscris trei asocieri de firme: Strabag România (prin ARL Cluj, subsidiară a concernului austriac), Consultus din Lăpușel și Diferit din Cluj-Napoca. După soluționarea (inerentelor, în România) contestații la CNSC și în instanță (Curtea de Apel Cluj) – contestatarii au fost cele două firme perdante -, Strabag a fost desemnat câștigătoarea licitației.

 

Asocierea dintre liderul ARL Cluj (societate deținută de austriecii de la Strabag) și firmele locale deținute de Marcel Zoicaș și Ionuț Baltă va realiza în următorii doi ani gestiunea, întreținerea și reparația drumurilor în Baia Mare, contractul cu municipalitatea fiind semnat în 7 martie. Valoarea exactă a contractului nu s-a pronunțat, acesta fiind unul vast, „de 30, chiar 40 de milioane de euro”, după cum a spus primarul Cherecheș – estimarea maximă a beneficiarului (municipiul Baia Mare) fiind inițial, la licitația din vara anului trecut, de 70 de milioane de lei + TVA.

 

Antepriză, Reparații și Lucrări Cluj (ARL Cluj) este o companie care în mai 2007 a fost preluată de concernul austriac Strabag (subsidiara din România deținând încă 11 societăți de profil) și s-a asociat pentru acest contract cu două firme locale: ConstruRom SA (firma deținută de Marcel Zoicaș) și Nord-Vest Infrastructură și Servicii SRL (firma deținută de Ionuț Petrișor Baltă, fiul lui Ioan Baltă, zis Oniza, care a câștigat, prin asociere cu firma chineză Sinohydro Corporation Limited, lucrările în valoare de 233 de milioane de lei pentru modernizarea prin lărgire la patru benzi a centurii rutiere a Bucureștiului, între DN2 şi A2, deși avea la momentul respectiv doar 12 angajați).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here