BIFAT – Grevă spontană la URBIS: călare pe autobuzul alb, Cherecheș a promis plecarea de la conducere a directorului Pop Rapidu’ până în 20 decembrie

0
818

DIRECTOR PE FĂRAȘ. Într-un discurs fluviu, așa cum ne-a obișnuit primarul Cătălin Cherecheș atunci când are-n față cel puțin o cameră video, în care a avut susținător de umbrelă și-n care a rostit cuvântul “perspectivă” de 9 ori în 10 minute, greva spontană (demarată la ora 10) a angajaților nemulțumiți de la societatea de transport în comun Urbis SA a încetat, cu promisiunea că directorul general Ion Pop, zis „Rapidu’”, este pe făraș. Greva a fost generată, în principal, de modul în care angajații sunt tratați de Pop.

 

De fapt, acesta a și fost forțat să-și scrie un soi de demisie cu termeni ciudați, în care precizează că deși mandatul său de director general al Urbis SA, prelungit la începutul acestui an, expiră în 12 iunie 2020, el va renunța la funcție la momentul încheierii procedurii de selecție pentru noul manager al firmei de transport în comun. Primarul Cherecheș a precizat că în 20 decembrie 2019 Urbis va avea un nou director general.

 

Sigur, de-a lungul timpului Cherecheș a anunțat de nimeni-nu-mai-numără-câte-ori că îl dă afară pe Rapidu’, că trebuie ca acesta să-și dea demisia, sau că i-a cerut demisia – după caz și după starea de spirit pe care o avea edilul la momentul anunțului. Ultima dată, iminența debarcării șefului firmei de transport în comun a avut loc la începutul lunii trecute, când Cherecheș și alți șase primari din zone deservite de Urbis au anunțat că-i suspendă contractul de management fostului milițian.

 

Gheorghe Ion Pop, zis „Rapidu’” (62 de ani), managerul firmei Urbis este originar din satul Slătioara (com. Strâmtura), fost minier (1974-1978), fost milițian (1981-1989), fost polițist (1990-2013, șef al Poliției Municipiului Baia Mare în 1999-2001, șef al Poliției de Frontieră, șef ISU) și, din 11 decembrie 2013, director general al firmei de transport în comun.

 

Care-s problemele reale

 

În 2018, societatea a fost subvenționată cu suma totală de peste 17 milioane de lei (exact: 17.090.424 lei), conform unui raport oficial al unui auditor independent.

 

La finalul anului 2018, conform documentelelor financiare interne ale firmei, aflate în posesia 2mnews, Urbis avea venituri totale de 33,38 milioane de lei, cheltuieli de 34,03 milioane de lei, o pierdere financiară netă anuală de aproape 1 milion de lei (exact: 921.839 lei) și datorii de peste 10,78 milioane de lei, sumă datorată la bănci, la furnizori și la stat (taxe, asigurări sociale etc.).

 

Practic, în 2018, firma de transport în comun a înregistrat cea mai mare pierdere din întreaga istorie economică a societății. Din cauza creditelor bancare, imobilele firmei Urbis (din Baia Mare, str. 8 Martie nr. 3) sunt grevate de ipoteci de rang 1 și 3 cu interdicția de înstrăinare, demolare în Baia Mare.

 

Cătălin VISCHI

 

 



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here