ANTICIPARE CORECTĂ – Studiul de fezabilitate a Variantei de Ocolire Baia Mare își dublează costurile, ajungând la o valoare estimată de… 1,2 milioane de euro

3
5678

VARIANTA DE OCOLIRE BAIA MARE. Finalizarea studiului de fezabilitate a centurii rutiere (Varianta de Ocolire) a municipiului Baia Mare necesită o suplimentare financiară semnificativă, anticipată de 2mnews în urmă cu o lună (aveți detalii AICI). În acest moment, executivul Consiliului Județean Maramureș și cel al Primăriei Baia Mare, entități administrative care realizează proiectul în comun, au aprobat/convenit asupra… dublării costurilor de elaborare a SF-ului, de la 600.000 de euro la 1,2 milioane de euro (sumele din prezenta scriere cuprind TVA).

 

Așa cum 2mnews va anunțat încă din 14 iulie 2022, în urma redimensionării traseului este necesar un studiu geotehnic extins (respectiv foraje suplimentare), implicit o ajustare a prețului inițial (2.337.874 lei, sumă care cuprinde TVA) și o întârziere de circa 3 luni a finalizării SF-ului, pentru că acum trebuie efectuate mai multe lucrări și o nouă licitație pentru desemnarea unei firme de specialitate care să le realizeze.

 

Lucrarea de elaborare a studiului de fezabilitate  pentru Varianta de Ocolire Baia Mare a fost atribuită firmei ieșene Drum Pod Invest SRL la suma de 2,33 milioane de lei (cu 20% sub prețul estimat de Consiliul Județean Maramureș), în 18 noiembrie 2021. Ulterior atribuirii contractului, în urma deciziei Comisiei Tehnice a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) – entitate care va administra proiectul – traseul a fost redimensionat de la o lungime de 26,9 kilometri (aceasta fiind varianta licitată și contractată) la o lungime de 31,91 de kilometri + circa 4 kilometri drumuri de legături (ieșiri/intrări).

 

De asemenea, modificarea crește prețul realizării efective a proiectului de la 88 milioane euro la… 250 milioane euro, cea mai mare parte a finanțării urmând să fie asigurată prin Programul Operațional Transport (administrațiile județului și municipiului speră să-și poată recupera banii investiți în SF după aprobarea finanțării proiectării și execuției).

 

Traseul centurii rutiere a Băii Mari străbate ruta Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie (cu scurte porțiuni și pe teritoriile administrative ale comunelor Dumbrăvița și Șișești). Pe o lungime de circa 20 de kilometri, varianta de ocolire a Băii Mari este proiectată cu 2 x 2 benzi (două benzi pe sens), iar pe 12 kilometri cu 2 x 1 benzi. Pe o lungime de 26 km se va putea rula cu 100 km/h, iar pe 6 km cu o viteză de 80 km/h.

Modificarea importantă constă în extinderea traseului până la ieșirea din Baia Sprie (în zona fostei mine) – în varianta inițială, acesta se oprea la intrarea în Baia Sprie -, în acest moment proiectul cuprinzând 21 de pasaje, 14 viaducte, 4 poduri (unul peste pârâul Băița, două peste râul Lăpuș – dintre care unul în zona Bozânta – și unul peste o vale) și două parcări de scurtă durată (la kilometri 6 și 17), precum și 9 noduri rutiere prin care se fac conexiunile cu drumurile naționale și județene intersectate (DN1C, DC98, DJ182B, DN18B, DJ184, DN18) și zonele de interes (aeroport, zona industrială din sud-estul Băii Mari).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here