EXCURSIONISTUL PUBLIC – Unicul angajat al Serviciului de Turism din CJ promovează Maramureșul în Ierusalim prin… „prelegeri ad-hoc despre materiale expuse la stand”

3
1195
Dan Carpov - recordman mondial la selfie-uri pe bani publici

EDITORIAL. Când, printr-o conjunctură unică la nivelul Terrei – alinierea planetelor în formă de V întors -, Zamfir Flore Ciceu și-a depășit condiția devenind președintele Consiliului Județean (CJ) Maramureș și și-a dus la capăt mandatul – sigur, cu repercusiuni greu remediabile -, la nivelul instituției ce administrează județul s-a consemnat un record aparent imposibil de egalat în privința excursiilor plătite din bani publici. Ciceu a vizitat, cu apetența ruralului ajuns la oraș și-nsetat să vadă orice, aproape toate continentele planetei (i-au scăpat doar Australia și Antarctica).

 

Când județul a scăpat de dumbrăvițeanul Ciceu, un pietrar pesedist din eșalonul trei, modest dar constant cotizant la pușculița politică a seineanului Gabriel „Îngerul” Zetea, s-a grăbit să dăltuiască în marmură câteva cuvinte, pentru posteritate: „Glorie veșnică lui Ciceu, inegalabilul globetrotter: în 4 ani de mandat a vizitat mai multe continente, decât satele pe care le-a văzut până atunci”. Însă efortul pietrarului politic a fost risipit de ghinionul profund pe care îl are județul ăsta, de a se pricopsi, în permanență, măcar cu un băiat care are senzația că e deștept doar pentru că își fixează ca dimensiune comparativă consilierii județeni. Uite așa placa de marmură a devenit inutilă.

 

Numele celui care s-a micționat administrativ pe efortul lăudabil al pietrarului este Dan Carpov. Un băiat cu barba tunsă și dicționar de corporatist suficient, care se autorecomandă ca fiind șeful și reprezentantul Serviciului Turism din cadrul Consiliului Județean Maramureș, în fapt, fiind singurul angajat și, evident, propriul său șef, pentru că trebuie, nu-i așa?, să încaseze cineva și indemnizația și sporurile bugetare de conducere.

 

Din postură de singur angajat și propriul său șef, Carpov a făcut un necesar de excursii unde vrea să meargă în acest an, susținând că destinațiile alese, toate de top, sunt obligatorii pentru promovarea turistică și culturală a Maramureșului. Și consilierii județeni, aburiți și de Zetea și având capul în pungă, au aprobat sejururile excursionistului pe bani publici. Carpov, aproape că e mai mult prin străinătate decât în țară, unde își face selfie-uri echipat parțial în costum tradițional, cu clop în cap și sticla de horincă adiacentă în mâna în care nu ține microfonul.

 

Niciun consilier județean, ales de noi să decidă modul în care se cheltuie bugetul public pentru dezvoltarea județului, nu știe cât costă deplasările lui Carpov în străinătate și nici ce relevanță/impact au acestea. Dar ce importanță are acest amănunt, în contextul în care, uneori, chiar aleșii sunt momiți în aceste excursii pe bani publici.

 

Acum, de pildă, excursionistul nr 1 al județului, Dan Carpov, o să participe timp de două săptămâni (în perioada 7-19 august) la Târgul Internațional de Arte și Meșteșuguri de la Ierusalim. Zice că va promova turismul cultural din România și „va susține prelegeri ad-hoc despre tehnicile și materialele expuse la stand, precum și despre patrimoniul etnografic și cultural al zonei Maramureșului”. Ceea ce va conduce la un nou val de turiști în Maramureș, pe care nu-i va vedea nimeni.

 

Oricum, un târg „important”, dacă te iei după țările participante: Uzbekistan, Indonezia, El Salvador, Uruguay, Ecuador, Argentina, Ghana, India, România, Ungaria, Turkmenistan, Madagascar, Macedonia, Panama, China și Israel. În fine, mi-am consumat cinci minute din viață și l-am făcut subiect pe acest băiat care are un singur merit (că a depășit recordul mondial la selfie-uri externe pe bani publici) pentru concluzie: la Zetea nu mă aștept să ia poziție, doar el însuși a fost într-o excursie pe bani publici în Anglia, pentru a vedea un meci de fotbal, după cum mi s-a confesat, dar chiar nu mai există niciun consilier județean „cu toți boii acasă”?

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

  1. Bun…. Dar tot nu ați răspuns la întrebarea / invitația mea. Adică de a propune o variantă nouă și constructivă pentru a disemina public informația referitoare la turismul maramureșean, de așa natură încît să avem și rezultate cunatificabile pozitiv. Este cel mai ușor să vină jurnalistul (care fiind experimentat la rândul său și având tolba din dotare plină de răutăți gratuite și expresii colocviale ) și să declare că strategia este greșită și costisitoare. Poate există și păreri divergente, care pot să declare că fără de reclamă și marketing nu poți avea așteptări economice. Iar în județul acesta uitat de București, poate trebuie totuși să avem și sprijinul autorităților. Că impozite se plătesc destule către stat. Mă repet : aveți dvs. o viziune inovativă de a face reclamă turismului pentru a avea peste noapte o creștere miraculoasă a vizitatorilor? Și mai întreb: În mod definitiv, nu avem nevoie de sprijinul autorităților pentru domeniul turistic? Cine poate fi judecătorul suprem pentru a evalua măsurile din acest sens ? Dumneata? Altcineva?

  2. Stimată doamnă, trec peste răutățile gratuite, expresiile colocviale și greșelile gramaticale pentru că încurajăm libertatea de exprimare, chiar așa, curajos, ascunsă după un pseudonim. E bine să facem promovare turistică și pe bani publici, nu asta e problema. Strategia nu doar că e greșită și cositisitoare în contextul inutilității ei, ci e deranjantă tocmai prin faptul că sunt cheltuiți bani publici. Bani privați poți să cheltui și să ai efect 0, nu o să te critice nimeni pentru ceea ce faci cu banii tăi. Bani publici, nu poți. Vă respect opinia de adulatoare bugetară a Carpov, charismatic și bonom, cum îl considerați.

  3. Dacă facem promovare turistică, nu e bine că e pe bani publici, – dacă nu facem…. să te ferească Sfântul Sisoe, cu așa administrație. Stimate domnule jurnalist, nu vi matale cu o soluție de diseminare a informației în lume ? Una care să fie pe bune , palpabilă, olifactivă eventual ? și nu veșnica alternativă scoasă din joben….turismul virtual… online….(digital, dacă vrei). Poate nu-ți place de persoana acestui Carpov, care se vrea charismatică și bonomă… e Ok. Toți avem în desfășuratorul cunoștințelor și nesuferiți, dar cineva trebuie să facă această activitate. Nu ? Și acuma dacă văd că individul face parte dintr-un sistem în care-și comandă singur, mă gândesc că poate are și el de lucru cât pentru cei care ar trebui să populeze acel birou. Știu că misiunea unui jurnalist este aceea de a face lumină…. dar câteodată e bine să o facă dându-și jos ochelarii de cal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here