EXCLUSIV – Supraaglomerarea în trafic: cu cât a crescut în ultimii trei ani numărul autovehiculelor din Maramureș

0
462

ANALIZĂ. Scrierea aceasta analizează supraaglomerația traficului din județul Maramureș în baza unor cifre oficiale ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCÎV) și Institutului Național de Statistică (INS), încercând să ofere celor interesați argumente pentru luarea măsurilor de decongenstionare a traficului rutier până nu e prea târziu – unii susțin că deja e prea târziu.

 

Județul Maramureș este pe locul 22 în țară în statistica numărului de autoturisme care revin la o mie de locuitori, dar pe locul 12 la numărul total de autovehicule înmatriculate. În fiecare an, după scăderea autoturismelor radiate din circulație, parcul auto din județul Maramureș crește cu 10.000-15.000 de noi mașini înmatriculate.

 

Câte mașini sunt, de fapt

 

Pornim raționamentul de la înțelegerea situației: în 2016, în județul Maramureș erau înmatriculate 116.728 autovehicule; în 2017 erau înmatriculate 131.405 de autovehicule – creșterea parcului auto din județ fiind de 14.677 de autovehicule într-un singur an!; în 2018 erau înmatriculate 141.632 de autovehicule, mai multe cu 10.227 decât în urmă cu un an.

 

Progresia e uriașă: în doar trei ani, pe căile rutiere din Maramureș circulă cu aproape 25.000 de mașini mai mult (exact – diferența dintre parcul auto 2017 și parcul auto din 2018: 24.904 de noi autovehicule înmatriculate)! Sigur, în acești trei ani dimensiunea străzilor și numărul locurilor de parcare a rămas, în linii mari, aceleași.

 

Mai simplu spus, în 2016, în județ erau înmatriculate 249 de autovehicule la mia de locuitori, în 2017 numărul a crescut la 282 de autovehicule la mia de locuitori, iar în 2018 a ajuns la 305,7 autovehicule la mia de locuitori. Practic, acum, la fiecare 3 locuitori există o mașină – cea mai mare parte a acestor mașini sunt în municipiul reședință de județ.

 

Progresia constantă din ultimii ani ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru autoritățile locale, care au încercat în ultimii ani să rezolve problema prin giratorii și semaforizare, însă deciziile nu s-au dovedit suficiente pentru rezolvarea supraaglomerării din traficul urban, strategiile complementare (ridicarea calității și promovarea transportului public, facilități pentru transportul nepoluant – pistele de bicilete sunt o glumă care a înghițit o grămadă de bani europeni pentru niște dungi trasate cu vopsea pe trotuare, fapt încă necercetat de letargicele “organe abilitate” – etc.).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here