EXCLUSIV – Starea pilotului băimărean Sorin Bochiș, aflat în comă de 39 de zile, după un grav accident aviatic

0
1136
Sorin Bochiș (foto: observator.tv)

ACCIDENT AVIATIC. Pilotul băimărean Sorin Bochiș se află în comă de 39 de zile, după un grav accident aviatic care a avut loc sâmbătă, 4 august 2018, în timpul unui zbor de antrenament pentru mitingul Suceava Air Show. Atunci, două avioane ușoare de zbor acrobatic, de tipul biplan Steen Skybolt, care aparțineau formației Asalt Timișoara, din care făceau parte piloții Sorin Bochiş (53 de ani) și Cornel Marinescu (60 de ani), s-au ciocnit în zbor, deasupra aerodromului din Frătăuţii Vechi (jud. Suceava), iar apoi s-au prăbușit în afara pistei.

 

Momentul impactului

 

Unul dintre piloți, Cornel Marinescu, a murit pe loc, iar Sorin Bochiș, aflat în comă și cu un traumatism cerebral sever, a fost transportat de urgență, cu un elicopter SMURD, la Spitalul de Neurochirurgie ”Nicolae Oblu” din Iași, de unde a fost transferat, în 17 august, la cererea familiei, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” din Timișoara.

 

Conf. univ. dr. Horia Pleș, șeful secției Neurochirurgie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” din Timișoara, a declarat, pentru 2mnews, că există o ușoară ameliorare a stării pilotului Sorin Bochiș, însă că distrucțiile la nivelul creierului sunt majore, iar pronosticul ca acesta să se poată recupera este extrem de rezervat.

 

“(Sorin Bochiș) este în comă superficială, respiră spontan, fără ventilație artificială, însă prezintă leziuni de corp calos severe (n.red., corpul calos este un fascicul de fibre nervoase care unește cele două emisfere ale creierului mare, fiind implicat în mecanismele memoriei și a conștiinței, precum și procesele gnostice și praxice, iar leziunile acestua pot produce mai multe tipuri de tulburări). Distrucțiile în creier sunt majore… Din punct de vedere al riscului vital, cu cât trece mai mult timp, cu atât șansele de viață sunt mai mari, dar pronosticul recuperării (n.red., la o viață relativ normală) este extrem de rezervat”, a precizat, pentru 2mnews, dr. Horia Pleș.

 

Medicul a mai precizat că Sorin Bochiș nu a fost operat în spitalul timișorean, dar că e posibil ca o astfel de intervenție chirugicală să se facă la tibia pilotului, prin osteosinteză (metodă chirurgicală de fixare a fragmentelor unui os fracturat cu ajutorul unui material inert sau resorbabil).

 

Sorin Bochiș a luat primele lecții de zbor în Baia Mare, în anul 1981, la vârsta de 14 ani, când s-a înscris la cursurile de planorism la Aeroclubul din Baia Mare, dar spunea că a zburat dinainte de a ştii să meargă, tatăl său fiind pilot. A fost selecţionat în lotul naţional de planorism al României şi a devenit campion naţional, obţinând o clasificare cu care s-ar mândri orice pilot: Insigna internaţională FAI „C” de Aur.

 

La 22 de ani a absolvit Şcoala de Ofiţeri de Aviaţie „Aurel Vlaicu” (cu sediul pe aerodromul Boboc-Buzău, acum denumirea instituţiei este Institutului Militar de Aviaţie „Aurel Vlaicu”) şi a fost repartizat în aviaţia militară, ca pilot al Regimentului 93 aviaţie de vânătoare din Timişoara. Sorin Bochiș a zburat și la ultimul Maramureș Air Show, în 2017, atunci când s-a oferit să vină, gratuit, cu avionul său de acrobație pentru a zbura pentru oamenii din orașul său natal. Și a făcut-o magistral.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here