EXCLUSIV – Management „performant” la Vital SA: au cumpărat vidanje de peste 1 milion de euro și susțin că nu acoperă nici salariile vidanjorilor

11
2263
Mircea Mecea și Alexandrina Bancoș (foto: Ciprian Dragoș)

AFACEREA VIDANJA”. Să stabilim, de la bun început, încadrarea exactă a subiecților, să nu existe confuzii. Vidanja-i cisterna aia cu ajutorul căreia se prestează golirea foselor septice, a canalizărilor, conductelor etc. Vital e firma monopolistă de apă-canal din Maramureș – ăia care tot ne scumpesc, fără nicio justificare, “c-așa vrea mușchii lor”, serviciul pe care-l putem cumpăra doar de la ei -, condusă de următoarele și următorii: Alexandrina Bancoș (director general), Mircea Ioan Mecea (director general adjunct), Loredana Ștef (director economic), Adrian Biru (director de producție).

 

Totul e clar? În regulă, acesta fiind episodul-pilot al serialului de mare succes, produs de Grupul de Investigații 2mnews și care are în prim plan firma monopolistă Vital, vă invit în fața micilor ecrane (de laptop, PC etc.). Ia să vedem ce avem noi aici…

 

Datele problemei…

 

Noi aici avem una duzină de autovidanje. Adică 12 bucăți. Cumpărate din banii pe care-i plătim pe facturile cinstite ale preacinstiților monopoliști. Prețul unei autovidanje e de vreo 100.000 de euro, dar să admitem, cu dispensă, că totalul acestei investiții e de doar 1 milion de euro (o medie de 83.000 de euro).

 

Prețul vidanjării la monopoliștii preacinstiți de la Vital este de 217 lei/oră + deplasarea (se plătește 4,5 lei/kilometru + TVA, adică dublu ca la taxi, dar să nu fim răi, doar știm cu toții că aceste vidanje funcționează cu kerosen, nu cu motorină). Astea-s datele problemei, acum să continuăm ora de aritmetică monopolistă și să conchidem ceea ce anunță titlul acestei scrieri, respectiv managementul strălucit, briliant, al firmei care ne facturează cinstit consumul de apă și preluarea acesteia în canalizare.

 

Calculul și rezultatul

 

În anul 2017, cele 12 vidanje de la Vital SA au produs împreună colosala sumă de (atenție, bat tobele)… 39.765,48 de lei. În medie, fiecare vidanjă a produs într-un an suma de 3.313,79 de lei – adică au produs într-un an cât un taxi într-o săptămână. Să extindem calculul: în medie, fiecare vidanjă de la Vital produce, conform celor susținute de șefii firmei monopoliste de apă-canal, doar 276 de lei pe lună.

 

Bine, acum cei care se pricep cât de cât la economie (by the way, managerul general, Alexandrina Bancoș, e economist) se dau cu capul de masă. Conform oricăror reguli economice, după primul an, orice firmă care funcționează după regulile normale ale economiei ar fi sistat serviciul, ar fi vândut vidanjele și ar fi concediat șefii care au luat decizia achiziției acestora.

 

Pentru că nu poți să îți permiți ca entitate din patrimoniul unor administrații publice locale să faci o investiție de 1 milion de euro și să funcționezi în pierdere – practic, cei 276 de lei pe lună produși de o vidanjă Vital nu acoperă nici măcar salariile vidanjorilor.

 

De ce mai țin ăia de la Vital vidanjele? Știu, o să ni se spună că desfundă țevi și conducte pe care le înfundăm noi, cetățenii idioți care ne aruncăm șoșonii în canalizare. Însă răspunsul corect e unul din cele două: de proști cărora li se permite să-și bată joc de banii proprietarilor (adică ai orașului, Baia Mare deținând 87,768% din societate) sau de șmecheri (adică nu toate veniturile produse de vidanje sunt cuantificate, în contextul în care serviciul de vidanjare este obligatoriu în zonele în care nu există reţea stradală de canalizare, pentru a împiedica deversarea reziduurilor în pânza freatică).

 

Poate vă întrebați dacă nu cumva aceste operațiuni publice (de desfundare a conductelor înfundate de cetățenii indisciplinați) sunt numeroase și formează argumentul menținerii în funcțiune a serviciului de vidanjare? Nu vă întrebați, pentru că și aceste acțiuni au fost cuantificate în răspunsul oficial al firmei Vital, întrebarea noastră referindu-se la veniturile obținute de societate în anul 2017 pentru serviciul de vidanjare, iar conform stadardelor de calitate pe care le are operatorul de apă-canal orice deplasare a vidanjei (în cazul de față) și orice serviciu prestat este înregistrat și cuantificat.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

11 COMENTARII

  1. Vorbesti numai prostii domnule…ce calcule de tot rahatul ai facut …o vidanja lucreaza efectiv cel putin 5 ore pe zi fara deplasari din programul de 8 ore ,adica vidanjeaza pentru sectiile retele si canal cel putin 5-6 ore pe zi …lucreaza pentru oras…fara comenzi extra ..si atunci fa tu o socoteal ..daca stii ..cat produce practic o vidanja sau un curatitor stradal …????fara ele nu poate exista o firma de distributie si intretinere retele…esti de toata jena …

    • V-au promis prime de Crăciun în funcție de comentarii? Ați omis însă să vă întrebați șefii dacă aveți voie să folosiți limbaj suburban, în contextul existenței declarațiilor olografe ale unor proprietari persoane fizice și firme pentru vidanjările efectuate de angajați Vital cu vidanje Vital și plătite „la negru”, prin eludarea legii și a taxelor (adică fără factură, chitanțe și alte nimicuri d-astea).

  2. astea s povesti findca stie toti din vital ca se golesc fosele cu rahat la directorii din firma care au cabane pe la firiza,la politisti avocati politicieni care au vile la tara.Sa va puna soferii.
    Domnu redactor daca ai ….. spune care sunnt salariile de la conducere sa crepe baimarenii de ciuda.Da n-ai curaju

  3. cand va exploda bomba faradelegilor din VITAL, nu vor ajunge gurile de canal din piata publica la cat rahat o sa iese despre sifonarea banilor publici prin firme de casa. Va vedem la DNA

  4. Stimate domnule Viski,
    REF. MANAGEMENT- Trebuie sa stiti ca la instalarea acestei conduceri un obiectiv fundamental in proiectul de management, o cerinta fundamentala era: ,,Obtinerea Licentei de operare clasa I ,, LUCRU NEOBTINUT DECI NEINDEPLINIT.Trebuia rezolvat pana in anul 2016 cf. raport de activitate la instalare.Ce face C.A. -ul? Ce masuri ia in acest caz.? Si AGA ?
    Despre ce management vreti sa mai scrieti cand in raportul anual pe anul 2017 se observa ca personalul TESA e mai numeros decat muncitorii !!! Ce performante vreti cu asemenea structura de personal ?
    Mai sapati!

  5. Mno, da de unde sti dumneta cate cele atatea preturi si incasari.
    Ai luat si tu vreo valiza cu Vitalu.Tata lumea stie ca vomele fac ciubuc cei asa de smecherie?
    Inventezi cifre sa faci audienta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here