EXCLUSIV – Gabriel Zetea, preşedintele CJ Maramureş: „Nu plătesc firmei Strabag lucrările la Aeroport! Nu mă interesează, n-am bani!”

15
5520

REACŢIE. Astăzi, în şedinţă extraordinară (o modă menită să crească nelegal indemnizaţiile consilierilor judeţeni – nelegal, pentru că o „extraordinară” trebuie convocată în anumite condiţii, de cele mai multe ori ignorate), Consiliul Judeţean (CJ) Maramureş a aprobat bugetul pe 2017 al Aeroportului Internaţional Baia Mare (viitor, Maramureş).

 

Manager general al Aeroportului, instituţie din subordinea CJ Maramureş, Dorin Buda, a explicat că s-au solicitat sume necesare cheltuielilor obligatorii pentru funcţionare, subliniind faptul că, deşi lucrarea de extindere şi modernizare a fost finalizată, respectivul buget nu permite contractarea unei companii aeriene low-cost pentru ca aceasta să opereze pe aeroportul maramureşean. De ce? Pentru că dotările tehnice ale Aeroportului sunt la nivelul anilor ’90, perimate, şi pentru semnarea unui asemenea contract e obligatorie up-datarea acestora, fapt care ar presupune o investiţie de 2 milioane de euro (care însă nu s-a putut acorda, pentru că CJ Maramureş „n-are bani”).

 

„Am modernizat aeroportul! Să-l închidem!”

 

Mai simplu spus, managerul Dorin Buda susţine că avem un aeroport modernizat la ultimele standarde europene, dar că vom merge tot cu Tarom-ul pentru că CJ nu are bani pentru dotări obligatorii pentru a semna un contract cu un operator low-cost. Vreau să înţelegeţi: bugetul cerut şi acordat (din bugetul judeţului) pentru singurul aeroport din Maramureş este de 5,8 milioane de lei (puţin peste 1 milion de euro).

 

Din aceşti bani, aproximativ 5 milioane de lei înseamnă cheltuieli de funcţionare (salarii, utilităţii etc.), iar partea de dezvoltare este de 812.000 lei. Ce se face cu banii aprobaţi la dezvoltare?

 

Nu se dezvoltă nimic, ci se plătesc taxe la instituţiile statului şi cheltuieli pentru finalizarea proiectului de modernizare, respectiv: 167.000 lei se plăteşte taxa la Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru acreditarea investiţiei; 17.000 de lei se duc pentru servicile de consultanţă necesare investiţiei şi care au fost cheltuieli neeligibile în proiect; 145.000 de lei sunt pentru recompartimentarea terminalului (până acum fluxul era de maximum 50 de pasageri, acum este de 200 de pasageri), reorganizări ale punctului vamal, de protecţie (SRI) etc. – costurile sunt pentru materiale, lucrările fiind prevăzute să fie făcute în regie proprie; 377.000 de lei costă gardul perimetral (n-a fost cuprins în proiect) şi 113.000 de lei fiind studiul aeronautic necesar pentru obţinerea certificatului de aerodrom european.

 

Reacţia lui Zetea

 

După finalizarea şedinţei CJ Maramureş, într-o discuţie semi-privată cu Gabriel Zetea, preşedintele CJ, l-am întrebat cum se rezolvă două probleme:

 

1) plata constructorului care a făcut modernizarea Aeroportului Baia Mare;

 

2) justificarea în faţa oamenilor pentru aprobarea unei investiţii uriaşe, fără finalitate (adică am băgat o grămadă de bani în modernizarea aeroportului, dar nu vrem să dăm încă 2 milioane de euro pentru achiziţii obligatorii pentru a semna un contract cu un operator low-cost, care ar opera şi curse externe, şi mergem tot cu Taromul de 50 de locuri doar până în Bucureşti, la un preţ pe care cei mai mulţi maramureşeni nu şi-l permit – cu excepţia bugetarilor, ca şi Zetea, cărora statul le decontează transportul).

 

Răspunsurile lui Zetea sunt siderante: „Noi (n.red., PSD) am făcut rost de 15 milioane de lei pentru plata lucrărilor, să facă şi alţii rost de restul. Nu mă interesează! Aeroportul e Regie Autonomă, ce dacă-i în subordinea CJ. Noi (n.red., CJ) nu am girat plata lucrărilor niciodată (n.red., fals, au girat în repetate rânduri, inclusiv prin hotărâre de CJ). Cineva o să-i plătească. Să-i plătească cine a girat (n.red., sugerează că ar fi vorba de Ministerul Transporturilor). Nu avem bani!”.

 

Cât despre inutilitatea investiţiei în lipsa unui contract cu un operator low-cost care să opereze şi alte curse interne și externe, Zetea a replicat, aproape cu scârba bogatului pentru săraci, că „asta cu low-cost e o legendă” şi că biletele Baia Mare – Bucureşti n-ar fi de 100 de lei (mai ieftine decât cu trenul), decât dacă îţi cumperi biletul cu o lună înainte – pentru conformitate, e o altă minciună, în plus, la Tarom, un bilet Baia Mare – Bucureşti, dacă ţi-l cumperi cu 1 an, nu cu o lună, înainte, costă 170 de euro. Dar pe Zetea nu-l interesează, nu plăteşte el, plăteşte instituţia publică a judeţului. El e „doar” şef. Şi fiind ales în funcţia de şef, a început să-l doară-n cot de cei care l-au ales.

 

Asta am vrut să vă spun despre o investiţie despre care nimeni nu credea că va fi finalizată şi care are tendinţa să se-ncheie prost din cauza unor orgolii a unui gestionar defectuos.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

15 COMENTARII

  1. Politica adoptata de cei de la baia mare, cu b si m mic, din pacate si imi cer scuze fata de cei care merita… este ca seamana cu politica unui sat din Mombasa, AFRICA, de unde sunt 20 de colegi de munca ai mei… si imi povestesc aceleasi lucruri care se intampla acolo se intampla si in BAIA MARE, Satu Mare … etc !!! BAH FRATILOR… ASA ROMANIA N-O SA SE DEZVOLTE NICIODATA ! BRAVO VOUA !!

  2. Mi-e scarba , mila si sila in acelasi timp cand citesc astfel de …”kkturi” din orasul meu ! 🙁 initial ma gandeam sa renunt la GERMANIA, dupa 10 ani, si sa ma intorc acasa… la Baia Mare ! dar acum , mi-e frica ! zau ! daca un aeroport nu ati fost in stare sa il faceti functonabil , la „intrarea:” in tara… atuni aman plecatul acasa cu alti 10 ani ! sa va fie rusine CONSILIERI, POLITICIENI, PAMFLETISTI DE LA CONSILIUL JUDETEAN AL MARAMURESULUI… SI JEGOSI DE OAMENI CORUPTI SI PROFITATORI.. ! FIE-VA TARANA USOARA !!! MORTII SI RANITII VOSTRI DE POLITICIENI SI PAPAGALI !!!

  3. Articol TENDENȚIOS în care urmăriți discreditarea D-lui ZETEA ( pe care eu nu-l cunosc de loc).De exemplu : Inspecția de Stat în Construcții nu acreditează investiții. La o construcție atît de mare și importantă participă și răspund „un detașament” de ingineri , tehnologi etc.Consultați reglementările tehnice și juridice în vigoare : [email protected].

    • D-le Panţel, sigur că sunteţi într-o gravă eroare. Nu e nicio greşeală în text. Iar dvs. ştiţi asta, datorită specializării pe care o aveţi. Numai că dezinformaţi, dintr-un motiv care-mi scapă. 167.000 lei reprezintă plata taxei pe care Aeroportul, în cazul de faţă, trebuie să o achite ISC. Titulatura exactă este „taxă de autorizare a executării lucrărilor” şi este reglementată de Legea 50/1991 (a disciplinei în construcţii). ISC a remis deja Aeroportului solicitarea de plată a respectivei taxe. Nu e nimic tendenţios. Din nefericire pentru Maramureş, tot ce este consemnat în articol e adevărat.

  4. Eu nu mai pot sa tac.CJMM este condus de Dumitru Dumuta care coordoneaza toate platile si achizitiile de la cea mai ,,bugetata,,institutie din subordinea lui Zetea: Directia Copilului.
    Zetea a dublat salariile si costurile adiacente functionarii aparatului propriu al CJMM.Deci a dublat cheltuielile cu angajatii ….a dublat salariile.
    Din acest motiv banii de investitii nu mai exista si din acest motiv nu putem aplica contracte cu Blue Air,Wizz Air sau Carpat Air pe aeroportul fara nume, fiindca nu putem cumpara 2 scari rulante mobile ,masina de tranport bagaje ,etc. minime dotari cerute de companiile low cost.
    Pe Zetea il intereseaza doar mentinerea unei majoritati politice care sa previna pericolul revocarii.Zetea nu e ales uninominal.
    Cel mai cinstit gest al Presedintelui Zetea ar fi desecretizarea contractului cu Strabag, pentru ca fiecare maramuresean trebuie sa stie adevarul despre cine trebuie sa se laude cu aceasta investitie.
    Va rog mult dragi maramureseni iertati-l pe Zetea .A dansat de multe ori la Mistique.

    Saint Tropez,5.04.2017

  5. Un ascultator intreaba: De ce nu-l intereseaza pe Zetea aeroportul.
    Radio Erevan raspunde: Pentru ca utilizeaza parasutele, fiind obisnuit sa se parasuteze, nu sa aterizeze.

  6. No, nu-i bai. N-aveti doua milioane pentru aeroport, da bine că ați făcut proiect de tri milioane să faceți hipodrom la Recea. Aia îi mai important. Cui mai trebe avion, dacă ne putem plimba cu calu? Ma Zetea tu nu esti oblu la cap! Daca tot vrei sa te sinucizi politic in judetul asta, de ce nu iesi pur si simplu si sa incepi sa injuri oamenii pe strada? Atunci macar esti sigur pe o chestie. Cum sa zici ca nu te intereseaza una dintre cele mai tari probleme pe care le au oamenii de aici? Ai idee cati moroseni lucreaza in strainatate? No, toti aia tre sa mearga pana-n Cluj sau in Ungaria cand vin sau pleaca de acasa. Pe ciceu l-ai depasit demult, da aia ii pistol cu apa. De fapt, tu esti mai prost ca Vida Geza.

  7. deci de cand se zboara ? minciuni de rahat importate de la neispravitul ala de Ciceu. tot distrugeti. amanetati bugetul judetului pe fantezii negandite. poti sa duci investitia direct la groapa de gunoi. sa se bucure ca au umplut groapa directorii aia ai tai cu ” an ” in coada numelui.

    • Nu auzi ca nu se mai zboara? Ca nu au bani sa cumpere ce trebuie pentru a semna contractul cu o firma mai de Doamne ajuta. Il tin asa, pentru cate o „liniuta” de protocol. Zetea concureaza cu Ciceu sa vada care ies mai rapid cei mai inutili presedinti de Consiliu Judetean. Sunt curios de unde l-au sunat deja, nu cred ca de la Ambasada, ca aia nu coboara atat, poate de la ceva servicii din judet. Plateste el, ca nu e dupa el si nici nu plateste din buzunarul lui, ci din al nostru.

  8. „Zetea a replicat, aproape cu scârba bogatului pentru săraci” – asta e chintesenta articolului. Restul…… nu e dupa Zetea, din fericire.

  9. stai ca nu inteleg , se platesc salarii unor oameni care n-au obiectul muncii?? pai daca aeroportul nu functioneaza de ce sa ai angajati sau ce fac aia??

    • Pe principiul asta, nu ar trebui platiti nici cei de la Antiterorism, ca daca nu a pus nimeni nicio bomba in Baia Mare, de ce sa ii platim, ca stau degeaba? Sau pe pompieri, sa ii platim doar cand luam foc, pana atunci sa stea in somaj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here