CONTRACT – O firmă a Strabag asociată cu firmele lui Zoicaș și Baltă va întreține străzile din municipiu pentru „chiar 40 de milioane de euro”

0
1741

INFRASTRUCTURĂ. Asocierea dintre liderul ARL Cluj (societate deținută de austriecii de la Strabag) și firmele locale deținute de Marcel Zoicaș și Ionuț Baltă  va realiza în următorii doi ani gestiunea, întreținerea și reparația drumurilor în Baia Mare, contractul cu municipalitatea fiind semnat astăzi. Primarul Cătălin Cherecheș a subliniat seriozitatea și profesionalismul celor trei firme care formează asocierea declarată câștigătoare.

 

Învingătorii, prestația și banii

 

Să-i cunoaștem pe câștigători. Antepriză, Reparații și Lucrări Cluj (ARL Cluj) este o companie care în mai 2007 a fost preluată de concernul austriac Strabag (subsidiara din România deținând încă 11 societăți de profil) și s-a asociat pentru acest contract cu două firme locale: ConstruRom SA (firma deținută de Marcel Zoicaș) și Nord-Vest Infrastructură și Servicii SRL (firma deținută de Ionuț Petrișor Baltă, fiul lui Ioan Baltă, zis Oniza, care a câștigat, prin asociere cu firma chineză Sinohydro Corporation Limited, lucrările în valoare de 233 de milioane de lei pentru modernizarea prin lărgire la patru benzi a centurii rutiere a Bucureștiului, între DN2 şi A2, deși avea la momentul respectiv doar 12 angajați).

 

La conferința de presă ocazionată de semnarea contractului, primarul a fost încadrat de Dan Mihancea (director general și preşedinte al Consiliul de Administraţie al ARL Cluj) și Marcel Zoicaș (administrator ConstruRom Baia Mare), ambii rezistând cu stoicism (Zoicaș și cu fularul la gât) la discursul edificator al edilului. Timp de 37 de minute.

 

„Mă interesează să nu facem niște cârpeli, ci niște lucrări serioase, chiar dacă acestea sunt la valori mai ridicate decât cele provizorii (la care, după aceea constatăm că ne costă mult mai mult decât cele serioase, ample și consolidate). Avem pregătite pentru fiecare cartier în parte documentațiile pentru întreținerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere, dar și alei de blocuri, parcări, zone verzi, trotuare. Intrăm într-o nouă logică și raportat la parcările din cartiere și vom mări aceste parcări și în anumite zone degradate sau unde s-au amplasat legal sau ilegal astfel de garaje, acestea vor fi regândite – vom face câteva proiecte-pilot pentru a arăta cetățenilor câteva exemple, dar vor fi și zone unde vom demola garajele și vom interveni fie cu parcări la nivelul solului, fie cu parcări subterane și supraterane (câteva exemple: în spatele Universității Goldiș va fi o parcare cu două etaje, de asemenea, în spatele blocurilor de pe Unirii – intersecție cu Traian, în zona Voința, în zona Piața Izvoarele)”, a declarat primarul Cherecheș, convins că va fi înțeles de cetățeni.

 

Și, da, se asfaltează toate drumurile (puține, ni se spune) de macadam din urbe. Dar nu așa, trântit niște bitum, ci serios, cu trotuare, rigole de scurgere a apei pluviale „și chiar piste de biciclete acolo unde este cazul”. Și o să fie bine, că-i mai bine să fie bine decât să fie rău. Foarte bine, doar că nu s-a pronunțat, încă, public, valoarea exactă a contractului, acesta fiind unul vast, „de 30, chiar 40 de milioane de euro”, după cum a spus primarul Cherecheș – estimarea maximă a beneficiarului (municipiul Baia Mare) fiind inițial, la licitația din vara anului trecut, de 70 de milioane de lei + TVA.

 

Soare, frumos, vine primăvara. Spor la asfaltat! Dar de-nceput, începem cu tradiționalele plombări, „chiar acum, când ieșim din iarnă”, apoi urmează parcările începute în 2016 și rămase la stadiul de piatră spartă, amenajarea piațetelor publice, regândirea intrării în oraș dinspre Satu Mare (la mall), d-astea… Că nu poți sări din căruță direct în limuzină, nu? Frustrații să se abțină (de la comentarii, l-am citat pe primarul Cherecheș).

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului 2mnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here